WAZE niet over de luidsprekers van de auto?

Gestart door surfingjohn, oktober 24, 2017, 12:58:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

surfingjohn

Het valt me op dat mijn Iphone 6, Google Maps en Spotify vlekkeloos via Bluetooth laat afspelen op de luidsprekers van de Qashqai en natuurlijk telefoongesprekken (alhoewel ik dit zeer beperk)
Regelmatig bij druk verkeer wil ik nog wel vaak Waze gebruiken, valt me echter op dat met deze app het geluid niet via de luidsprekers van de auto gebruikt, wel worden de aanwijzingen netjes via mijn telefoon gemeld, er zit wel een optie in Waze, maar die "ziet" mijn Nissan niet!

Forumleden ervaring met Waze en het geluid?

gompietje

Hoi surfingjohn,

Ik heb geen ervaring met wazw maar ik had het zelfde met mijn tomtom go op mijn mobiel door tweemaal op aux te drukken op de connect kreeg ik wel de aanwijzingen via de boxen.
Probeer het eens zou ik zeggen :\

DeRidder92

Geen ervaring mee, al wil ik wel even zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de nissan navigatie dan in Waze.

Ik moest in de spitsuren +-60 km afleggen op één uur. Mijn collega zegt gebruik waze, altijd heel correct.

Ik vertrek dus en de nissan navigatie zegt dat er veel hinder is en ik 20 minuten later zou arriveren, de waze zegt van niet, dus ik volg waze. Pas als ik in de fille stond zegt Waze opeens "onvoorziene verkeershinder route is 20 minuten later". Dit wist de nissan dus al vanaf ik vertrok.

Het heeft niks met u vraag te maken maar ik zou dan eerder nog is opteren om de nav te gebruiken i.p.v. waze.

surfingjohn

Via een Engelstalige site het volgende gevonden:

Instellingen
Geluid & stem
helemaal onderin
Geluiduitvoer
Afspelen als Bluetooth telefoongesprek, deze aanvinken

En nu inderdaad geluid over de autospeakers, radio of muziek afspelen geen enkel probleem, dit wordt bij een melding onderbroken.

surfingjohn

Citaat van: DeRidder92 op oktober 24, 2017, 15:35:16 PM
Geen ervaring mee, al wil ik wel even zeggen dat ik meer vertrouwen heb in de nissan navigatie dan in Waze.

Ik moest in de spitsuren +-60 km afleggen op één uur. Mijn collega zegt gebruik waze, altijd heel correct.

Ik vertrek dus en de nissan navigatie zegt dat er veel hinder is en ik 20 minuten later zou arriveren, de waze zegt van niet, dus ik volg waze. Pas als ik in de fille stond zegt Waze opeens "onvoorziene verkeershinder route is 20 minuten later". Dit wist de nissan dus al vanaf ik vertrok.

Het heeft niks met u vraag te maken maar ik zou dan eerder nog is opteren om de nav te gebruiken i.p.v. waze.
Ik heb het dus andersom meegemaakt, navigatie Nissan geen melding files, Waze wel en een alternatieve route, misschien te maken dat ik de navigatiekaart heb van 2014?

DeRidder92

Ik heb mijn QQ 2 maand geleden afgehaald dus ik veronderstel dat ik de laatste update heb.

Ik hoor ook veel goeds over Waze dus ik was verbaasd dat het bij mij tegenviel.

deusjevo

Waarschijnlijk wel de laatste update maar actueel is hij niet maar dat is een heel lang verhaal.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder