zeer matig geluid nieuwe qashqai icm Bose

Gestart door Watch, oktober 09, 2017, 13:36:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

Watch

Goedemiddag,

Ik heb een nieuwe type Qashquai met Bose upgrade, maar ik vind het geluid erg tegenvallen.
Met name het afstellen van het geluid is lastig omdat een equaliser mist.
Heeft iemand tips om dit toch te kunnen aanpassen.

Nissanwielmonteur

Je zou een setje Focal speakers kunnen monteren. Moet alleen even kijken of dat mogelijk is bij een Bose systeem.

Je hebt dan beter geluid maar de equalizer functie blijft ontbreken.

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Watch

De speakers zijn volgens mij het probleem niet als mijn iPod aan heb met equalizer werkt het goed.
Weet jij of er op de versterker van het vocal systeem een instel mogelijkheid zit en of deze past in de nieuwe qq

T&T

Focal zijn luidsprekers waar hier over gesproken word.
Heb zelf de standaard Connect er in zitten met de Focal luitspreker als update.
Dan heb ik 20 mei de Bose installatie gehoord in de J11B en vond deze niet beter dan mijn setje.

Misschien dat de Focal een goede update is, maar dat zou ik dan een tegenvaller vinden van Bose.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose
2025  1.3 N-Design Mild-Hybrit 158 Xtronic met Cold,Easy Pack en Panorama dak

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur

Wat de Focal subwoofer betreft, deze versterkt de voorste speakers.

Je kan deze niet aan de Bose installatie koppelen of in de plaats van de versterker zetten.

Watch

DeRidder92

@ T&T, ik lees dat jij de Focal live hebt, dit zijn dan enkel de speakers die vervangen zijn zonder een extra subwoofer?  ben je hier tevreden van?

Zo een update zou ik ook nog willen op de J11 :D

Watch

Voor alle duidelijkheid ik heb de Bose optie genomen, omdat op de nieuwe qq het Focal niet meer leverbaar is.
De kwaliteit van de speaker en de sub zijn goed. Ik vind het alleen jammer dat je alleen maar bas en treble kunt instellen en verder niets.

Misschien was ik in mij vorige auto (Volvo V40) verwend met het geluidssysteem waar een equaliser op zat  ;)

DeRidder92

Dat had ik gelezen hoor ;). Maar ik had t&t zijn reactie gezien dat zijn set niet moest onderdoen voor de bose optie van de j11b.

In principe ligt het aan het systeem dat je zo weinig mogelijkheden hebt. Wel jammer dat je dan een bose optie hebt maar niet ten volle kunt benutten door de ontbrekende equalizer.

Blue NextGen

Hoi Watch . Focal speakers zijn gewoon leverbaar hoor voor de J11B . Deze staan gewoon vermeld in het accessoires boekje .
Hiervoor had ik de complete focalset in mijn auto en nu de Bose als optie .
Kwa geluid zit er voor mij geen verschil in .
Bij de complete focalset zit alleen een afstandsbediening voor het regelen van de bassen van de subwoofer .
Vivid Blue Tekna + 1.3 140pk

Tijntjuh

De J11B heeft tot de Tekna uitvoering de keuze voor Focal speakers als optie.
De Tekna versie heeft als optie het Bose Sound System en de Tekna + heeft de Bose Sound System standaard.

Correct me if I'm wrong.

T&T

@DeRidder92

Ben er zeer tevreden over en als ik lekker het geluid heb aanstaan en kom op bv mijn werk, dan krijg ik de complementen over het geluid.
Was zelfs iemand bij die dacht dat er een discotheek aan kwam rijden. ( vond ik weer overdreven )

Denk alleen de achterspeakers nog te gaan vervangen, verwacht dan dat het nog beter klinkt.
De sub. heb ik echt niet nodig want nu denkt men al dat deze er in zit.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose
2025  1.3 N-Design Mild-Hybrit 158 Xtronic met Cold,Easy Pack en Panorama dak

DeRidder92

Mooi resultaat dus! Want als ik me niet vergis is deze set enkel de voorste speakers + tweeters. Dus zonder sub of versterker.

Ik hoef nu niet uit de wagen te bibberen van de bassen dus meer hoeft het zeker niet te zijn. Qua prijs verschilt dit ook redelijk veel met de premium update.