TPMS sensoren

Gestart door Primera P11, juni 26, 2017, 08:12:52 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

workel

Ik ging voor dat laatste, eronder schroeven en dan ziet de auto de sensoren vanzelf, anders ff rondje draaien linksom als rechtsom.

Primera P11

Hallo Workel,

Bedankt voor de info.
Nu nog winterbanden er bij zoeken.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Primera P11

Ik heb inmiddels de winterbandenset compleet,michelin alpine a5 banden zitten erop.
Complete set (stalen velgen) inclusief originele TPMS sensoren voor 780 euro.
Er zal vast voldoende leesvoer over te vinden zijn (ik ga zeker zoeken) maar stel de vraag ook hier.

Het inleren van de TPMS sensoren heeft mijn interesse gewekt.
Op elke sensor staat een ID-code.
Ik neem aan dat een dealer van buitenaf die ID-code kan uitlezen bij elk wiel.
Deze ID-code word dan ingevuld in boordsysteem van de auto en dan word de sensor herkend?.
Ik neem aan dat er geheugenplaatsen zijn in het boordsysteem van de auto.
Als er nu 8 plaatsen zijn kun je dan beide sets aanleren/aanmelden?.
Want dan ziet het boordsysteem gelijk welke wielen eronder zitten,hoef je ook niet rondjes of een aantal km's te gaan maken om ze in het scherm terug te zien.
Correct me if i'm wrong.

De andere methode is zoals in eerdere posts beschreven.
Wielen monteren en gaan rijden en kijken of ze herkend worden.
Is het als je deze methode kiest handig om te resetten in het menu van de bandenspanningssensoren.
Zodat het boordsysteem automatisch gaat zoeken naar de aanwezige sensoren?.

Hoe word de sensor herkend als je niet de ID-code invult?.
Ik neem aan dat de ID-code een soort pin-code is om per wiel de sensor te herkennen.
En ziet het boordsysteem wel het juiste wiel als je de ID-code niet invult.
Dat bijv niet twee wielen als dezelfde sensor gezien worden.
Dat deze er bijv dubbel instaat.
De spanning zie je alleen verschijnen als je rijd,betekent het dat er alleen een signaal van de sensoren afkomt als je rijd?.
Dit om de batterij in de sensor te ontlasten als de auto stilstaat.


Ik ga ook het instructieboekje er op na slaan om te kijken of er info over staat.
Zal vast wel wat over te vinden zijn.



Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Primera P11

Hallo allen,

Nog even in het instructieboekje gekeken.
Je kunt ze idd aanmelden met de ID code.
De andere methode is,monteren en gaan rijden tussen de 25 en 100 km per uur.
Dan zouden ze gezien moeten worden.
Toch vind ik het vreemd dat de ID-code ingevuld moet worden en dan worden ze herkend (dealerklusje).
Maar als je de ID-code niet invult worden ze ook herkend.
Op basis van wat worden ze dan herkend?.

Kalibreren is alleen voor de temperatuur.

Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

workel

Ik heb geen code ingevuld of in laten vullen door de dealer.
Ik heb originele Nissan TPMS sensoren en na banden wissel zag de X-trail de sensoren automatisch. Moet wel zeggen dat dit even heeft geduurd, min of 5-10.
Bij de wissel in 2016 naar de winterset het zelfde verhaald, sensoren werden gelijk gelezen na dat ik de wissel had gedaan en de auto starte.

Primera P11

Hallo Workel,

Dan pas ik deze methode ook toe bij wissel.
Bedankt voor de info.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Primera P11

Hallo Workel,

De wielen zijn omgewisseld voor de winterwielen.
Wel een beetje vroeg in combi met de nog redelijk hoge buitentemperaturen.
Maar over een maand sta ik misschien wel met 5 graden buiten te blauwbekken en daar had ik niet veel trek in.
Het werkt idd zoals je al zei, sensoren werden automatisch herkend na 5-10 min.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

michelvantriet@gmail.com

Goede middag, net mijn zomer sloffen onder de auto gezet en banden spanning op de voorgeschreven 2,3 voor 2,1 achter gepompt en later zegt het bandenspanning systeem dat voor 3 en achter 2,6 bar is. De manometer bij de pomp zal wel niet super accuraat zijn maar 0.7/0.5 bar verschil?
Heb ook vaak zat gehad dat de sensoren na verloop van tijd meer druk lieten zijn terwijl het kouder werd buiten dän toen ik ze opgevuld had.
Dus ik vroeg mij af hoe accuraat de tpms sensoren zijn? Moeten zeeven inslingeren of kan het te maken hebben dat de winterbanden nog inbde auto lagen?

J@n

Als je een poos aan het rijden bent, zie je de druk in de banden stijgen. Daarom de banden het liefst 'koud' oppompen voor de juiste spanning.

michelvantriet@gmail.com

Ik heb ze vandaag gecheckt. Bleek wel te kloppen. Niks aan het handje.
De lucht meter van de garage waarschijnlijk stuk. Nu zijn de banden op goede druk..