Enkele vraagjes ;-)

Gestart door blefke, maart 30, 2017, 20:18:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henkiepenkie

Ook bij mij laat de toplaag (met structuur) bij de linker deurgreep en bedieningspaneel los.




img upload

Nog iemand met dit fenomeen?

Qsil

#31
Yep, Qashqai 2007 zelfde probleem, toplaag binnenzijde op de handgrepen slijt af. Is al een aantal jaren zo.

Ook het chroom op de deur handels laat los en gaat bladderen, maar dat is "normaal" volgens Nissan. :-!
Dat het chroom los laat was trouwens al in 2010, dus nog in zijn jonge jaren. ;D
Nissan Qashqai Tekna, wit, 2012, 2.0, 4 wdr. automaat, benzine, side bars, dubbele uitlaat, spatlappen, Bose installatie, Nissan drl.

Henkiepenkie

Die van mij is nog geen twee jaar oud.

Qsil

Ik heb daar toen der tijd melding van gemaakt bij Nissan, het antwoord was simpel: Door het vocht/zweet van je vingers en handen word het chroom en kunststof aangetast waardoor dit gaat verweren - slijten. :-!

De oplossing: draag katoenen handschoentjes als je gaat rijden. ;D
Nissan Qashqai Tekna, wit, 2012, 2.0, 4 wdr. automaat, benzine, side bars, dubbele uitlaat, spatlappen, Bose installatie, Nissan drl.

Henkiepenkie

Ik ga het wel aankaarten bij de dealer. Zal toch zeker wel garantie zijn. :yep:

Primera P11

Dat mag je toch wel verwachten.
Dit zie je doorgaans in auto's met meer dan 3 ton op de klok.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

blefke

Dit draadje een poosje terug begonnen met enkele vraagjes ;-)
1 van die vragen ging er over dat mijn remmen vervangen moesten worden.
Vandaag eindelijk eens gaan keuren..
Auto afgekeurd op 2 banden rechts voor en rechts achter....
De andere kant kon nog door de keuring. Advies was wel om deze te vervangen. gaan we dus ook doen.
Weet alleen nog niet welke band.

Andere opmerking was dat de remblokken slecht beginnen te worden zowel voor als achter en de schijfremmen voor.
Hier wordt de qai niet op afgekeurd, maar ook hier het advies om deze te vervangen.
Dan ga ik meteen alles vervangen..
Zowel blokken als schijven. die paar euro extra maakt ook niks meer uit.
Wel zo veilig als je 2600 km gaat rijden met een caravan en vrouw aan de haak :-!

Nu heb ik een filmpje gezien op internet hoe je de remmen en schijven vervangt.
Lijkt mij nu niet echt heel spannend.
Wel nog een vraagje hoe kan ik het beste de cilinder naar achteren duwen, zodat er ruimte voor de nieuwe blokken gemaakt kan worden?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?


Grzzz,
Sjarel

Nissanwielmonteur

Ik doe dat met een grote waterpomp tang. Je kan het zadel in gemonteerde toestand ook omtrekken met een stevige schroevendraaier.

Afzetten tegen de schijf en als je dan ruimte hebt afzetten tegen het buitenste remblok.

Let erop dat de stofhors van de zuiger goed pp zijn plaats vouwt. Als hij opbolt even de rand bij de zuiger oplichten zodat het lucht eronder vandaan kan. Doe je dat niet dan heb je de kans dat de hoes scheurt bij monteren en de zuiger vast gast zitten.

Vergeet niet het handeltje even op druk te trappen als alles in elkaar zit.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

blefke

THX,
En je had inderdaad gelijk om meteen de schijven te vervangen \-/
Werd mij vandaag ook gezegd....
Om de hoeveel km moet je olie vervangen, ieder jaar of om de XXXX km?


Sjarel

Qsil

En vergeet ook niet het dekseltje van je remolie reservoir los te draaien, en het remolie pijl in de gaten te houden als je de cilinders in  draait.
Het kan zijn dat je wat remolie moet verwijderen, omdat de cilinders terug gedrukt worden zal er minder remolie in hoeven.
Nissan Qashqai Tekna, wit, 2012, 2.0, 4 wdr. automaat, benzine, side bars, dubbele uitlaat, spatlappen, Bose installatie, Nissan drl.

blefke


Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

blefke

 \-/
OK ik heb dit jaar 25K gereden en vorig jaar alles vervangen.
Olie, lucht, interieur filter, olie en oliefilter.
Is er wel nog iets wat ik zou moeten doen, behalve dan banden en remmen?

Blefke

Henkiepenkie

Als je toch de schijven gaat vervangen, moeten de remklauwen er af. Ik gebruik dan een lijmklem (sergeant) met een blokje hout op de cylinder (om beschadiging te voorkomen) om deze terug in het huis te draaien.
Wel opletten dat je de cylinder recht terug duwt zonder hem scheef te drukken.

blefke

 \-/ Volgende week dinsdag afspraak gemaakt om de banden vervangen.
Vandaag of morgen schijven en remmen bestellen.