Dakdragers QQ J11 ZONDER dakrails en MET panoramadak

Gestart door Pat, maart 02, 2017, 08:48:43 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pat

Weten jullie of er voor de QQ J11 dakdragers verkrijgbaar zijn die geschikt zijn voor een QQ zonder dakrails maar met een panoramadak? Ik weet dat ze te koop zijn voor de J10 in deze combinatie, maar kan het voor deze nergens specifiek vinden. Daarnaast de vraag, mag er eigenlijk wel een dakkoffer op met een panoramadak?

Alvast bedankt!
Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

deusjevo

Tuurlijk mag dat, geen probleem.
Je zal gewoon de dragers voor een QQ zonder dakrails moeten kopen toch, verder geen verschil?
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Pat

Ik vraag het omdat ik overal (horror)verhalen lees dat het in combinatie met panoramadaken (niet per sé de QQ) niet zou mogen/kunnen ivm de sterkte van het dak.

Wanneer ik kijk naar bijv. de Thule dakdragers die geschikt zijn voor een QQ zonder dakrails, dan leunt een gedeelte van de voet een stukje op het dak waar bij mij dus al het panoramaglas zit. De enige dakdragers die ik kan vinden die geschikt lijken zijn deze:

https://www.autoshopwirdum.nl/atera-signo-as-staal-nissan-qashqai-5drs-suv-2007-2014

Maar daar wordt alleen de QQ J10 aangegeven niet de J11.

Ik vroeg mij dus af of er hier iemand was die er al ervaring mee had, of het antwoord weet.
Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

manfred

Thule heeft ook de dakdragers voor een J11 zonder dakrails nl: Thule Rapid System 754
Qashqai 13 MHEV Tekna Magnetic Blue&Black Cold+Design Pack

Pat

@Manfred, dat klopt, maar een gedeelte van die voet leunt op het glas dan. Dat is wat ik hierboven bedoelde.

Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

deusjevo

Gewoon de originele bij de dealer bestellen of op Marlktplaats kopen lijkt mij het handigst?
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

qashgraaf

Ik heb een complete set liggen. Ik heb mijn QQ verkocht. Ik had een connect met glazen dak, dus werkt allemaal zonder probleem, mee naar kroatie gereden en alles prima verlopen. Mijn set is Thule, dragers, voeten en sloten.

qashgraaf

voor de duidelijkheid: leunt NIET op het glas, en zit vast als een huis op het dak

Grt
Qashgraaf


manfred

Nou Pat doe je voordeel met de bevindingen van Qashgraaf  \-/
Qashqai 13 MHEV Tekna Magnetic Blue&Black Cold+Design Pack

Pat

Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

qashgraaf