Er is een tijd van komen en ......

Gestart door silver bullet, november 29, 2016, 11:29:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Primera P11

De Toyota hybrid is ook een CVT.
Heeft deze geen last van dat vaak idioot hoge toerental bij optrekken.
Want dat is mijn grootste ergernis bij dit type automaten,dat ongebreideld doorschieten van het toerental bij een beetje optrekken.
Heb je dat ervaren of doet deze Toyota dat minder of helemaal niet.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Henkiepenkie

@Primera- Dat gieren naar hoge toeren is ook al een tijdje achterhaald bij Toyota. Zij hebben ook softwarematig 7 versnellingen in de CVT ingebakken.
De CVT van Toyota blijkt ook evenals de auto's van hoge kwaliteit te zijn.

@James- Ik zou ook voor de Hybrid versie kiezen omdat de brandstof motor een atmosferische 1.8 is. De andere motorisering is evenals de Nissan een 1.2 turbo weliswaar een Toyota maar het blijft maar 1200 cc.

Om vertrouwen te geven in het Hybrid systeem geven zij daar geloof ik 5 jaar garantie op. Uit te breiden met 3 jaar extra garantie voor een paar honderd euro zodat je totale garantie periode 8 jaar kan zijn.
Verder heeft Toyota natuurlijk al vele jaren ervaring op Hybrid gebied dus dat zit wel goed.
Het verbruik zal afhankelijk van de rijomstandigheden zo rond de 1 op 20 komen te liggen en dat is niet verkeerd.

Nogmaals goede keus James. Gefeliciteerd!

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Henkiepenkie

De folderwaarde (voor wat het waard is) is 3,8 / 3,9 per 100 km. Dus ongeveer 1 op 25.

Primera P11

De laatste praktijktest in de autoweek met een prius kwam uit op 1 op 23.
Dat was dus veel file rijden en door grote steden rijden.
Ik vind dat een keurig verbruik.
Laat het dan voor deze CH-R een mooie 1 op 18/20 worden,dan ben je toch dik tevreden lijkt me.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

james12345

#50
Klopt folderwaarde is 1 op 25 en volgens de laatste review`s zit hij bij gewoon lekker rijden op 1 op 20.
Pak je net als mij best wel wat wegen onder de 50 km per uur zal dit bij rustig gasgebruik alleen maar zuiniger worden.
Hij gebruikt namelijk bij rustig rijden onder de 50 km per uur, bijna alleen maar de electro motor.
@Primerra p11
De hoge toeren waren bij mij ook een irritatie punt en ik kan zeggen dat dit in mijn testrit duidelijk minder was dan bij de Qashqai.
Maar dit is dus maar mijn ervaring van 1 keer een uur rijden.


Razenderudi

Ik heb de zelfde ervaring als James voor wat betreft de hoge toeren.

Zelf heb ik ruim anderhalf uur proef mogen rijden met de C-HR en  ik kwam  uit, volgens de boordcomputer, op 1 op 21,5 met de aantekening dat ik veel 50 en 80 km wegen heb opgezocht en hier en daar de snelweg.
Maar goed dat gaf de boordcomputer aan die ik van tevoren heb gereset. Wat het verbruik wordt als je het zelf uitrekent nadat je getankt heb weet ik natuurlijk nog niet.
Juke 1.6 cvt tekna white 2012-2014
Juke 1.6 cvt tekna sunlight yellow 2014-2017
Toyota C-HR hybrid executive zwart 2017-2018
Toyota C-HR hybrid black edition lava rood/zwart dak    parelmoer 2018-2020
Toyota C-HR 2 Liter hybrid launch edition fusion oranje metalic/zwartdak mei 2020-.....

james12345

Wat nog wel belangrijk is om te melden, in mijn geval (uitgaande van het rijden van de C-hr, 1 op 20 en de Qashqai 1 op 12) bespaart het aan benzine 500 euro. Ik betaal dan weer wel 84 euro meer wegenbelasting. Aanschaf hybride t.o.v een 1.2 benzine geeft een meerprijs van 1200 euro. Dus hou hem meer dan drie jaar en je zit goed.
Of kijk nergens naar en geniet van het rijden en zie het als bijkomstigheid. :- :-

Henkiepenkie

Én je draagt minder bij aan de schatkist James.
CHR benzine uitvoering is BPM € 7006,00
CHR Hybride uitvoering is BPM € 1243,00

Ik weet niet hoe we dat weer moeten verrekenen. :-

metalgrey

Mijn Qashqai staat op dit moment op 162000km. Het is een lease-auto en deze zal met 180.000km het toneel moeten verlaten. Dat betekend dat ik nog zo'n 3 maanden door moet/mag rijden met mijn Qashqai.

Afgelopen week is mijn nieuwe lease-auto in bestelling genomen. Helaas geen Nissan meer.
Het moest een 7-zitter zijn (dus de X-Trail had gekund), maar de te hoge lease prijs voor deze auto heeft hem doen afvallen.

Het is een BMW 216 Gran Tourer Steptronic geworden met High-Executive pakket. Kwa luxe ga ik echt wel achteruit ten opzichte van de Qashqai Tekna, maar wordt wel weer behoorlijk gecompenseerd door de steptronic automaat.

De Qashqai heeft bij mijn geen echte grote problemen gekend al is hij nu ineens aan het tikken geslagen (af en toe bij stationair lopen). Nog 18000km.....

T&T

He Maik, alweer vreemd gaan  :-

Het is niet anders en wie weet later wel weer een Qashqai, net zoals toen.
Begrijpelijk dat je overstapt want het is wel geld waar het over gaat wat niet op ons rug groeit.
Maar je heb zo te lezen nog 3 maanden te gaan met de QQ, of gaat het verleden zich herhalen  :-!
Hoop het niet maar hij is gaan tikken. olie ???
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

sss

Mmm deze auto heb ik vorig jaar ook 3 maanden in mijn bezit gehad,
Door de zeer slechte zithouding moest ie weer verdwijnen mijn rug is niet genaakt voor harde duitse stoelen.
Verder is de auto zeer karig met de optie's zelfs inklapbare spiegels zitten er niet op, dan ga je de qashqai des te meer waarderen. Heb je de benzine of diesel uitvoering?
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic

metalgrey

Heb als extra sportstoelen (de standaard stoelen zijn idd niet echt geweldig). Verder is het uiteraard een diesel.
Ik ga zeker kwa opties achteruit, maar kwa ruimte zeker niet. Met zn 4en op de achterbank is soms niet echt geweldig.
Verder wat het tikken betreft: Olie zit er voldoende in..... Ben bij de dealer geweest, maar die hoort niks.... en uiteraard ik nu ook niet meer, maar af en toe is t er weer.... Moet volgende keer geluidsopnames maken :)

Henkiepenkie

@razenderudi- Als je na de Paasdagen bent uitgetoerd met je nieuwe CHR in Duitsland, laat je hem hier dan even zien? :yep:

Razenderudi

Dit is hem dan, onze Toyota C-Hr  Hybrid.

Goede vrijdag opgehaald en direct door voor een paar daagjes Duitsland. Inmiddels een kleine  1.000 km mee gereden.

Groetjes Ruud en Wilma



pic upload
Juke 1.6 cvt tekna white 2012-2014
Juke 1.6 cvt tekna sunlight yellow 2014-2017
Toyota C-HR hybrid executive zwart 2017-2018
Toyota C-HR hybrid black edition lava rood/zwart dak    parelmoer 2018-2020
Toyota C-HR 2 Liter hybrid launch edition fusion oranje metalic/zwartdak mei 2020-.....