Nissan 'Alerts 0913' verwijderen en myPOIWarnings actief maken

Gestart door srna513006, november 14, 2016, 18:50:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

tweakradje

Vandaag een "Alerts_0913.csv" geupload naar de Connect maar hij overschrijft het bestaande Alerts 0913 niet. Hij maakt er doodleuk 0913_2 van. Dat werkt dus niet.
Zal het nogmaals proberen maar dan het bestand "Alerts_0913.ntq" noemen. Zo heet het origineel ook namelijk zag ik ergens in het systeem.

Volgende deze handleiding kan je zowel csv als ntq bestanden naar USB kopieren om te importeren.

ntq bestanden zouden bij Nissan te downloaden zijn.

Wordt vervolgd...

EDIT: net geprobeerd een vol en leeg "Alerts_0913.ntq" bestand te importeren. Ik heb een csv bestand hernoemd naar ntq. Dat was te groot voor hem. Kon niet ingelezen worden.
Toen inhoud bestand verwijderd en nogmaals geprobeerd. Weer mislukt. Bestand heeft niet juiste indeling o.i.d. We zitten dus vast aan flitspalen uit 2013. Dat kan toch niet waar zijn?

De vraag is nu hoe komen we aan een leeg en valide "Alerts_0913.ntq" bestand? Of hoe verwijder je het eerder (door dealer?) geimporteerde flitspalen bestand?

Wie gaat dit bij Nissan melden?
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

fendt515

Misschien een domme opmerking, maar als je het Alerst_0913.ntq niet helemaal leeg maakt maar er bijvoorbeeld 1 locatie in laat staan.

Cees

tweakradje

Het "ntq" bestandsformaat is helaas van onbekende indeling voor ons.

Heb inmiddels Nissan Europe om oplossing gevraagd. Hopelijk is di er
en kan ik die delen via dit forum :)

srna513006

Citaat van: tweakradje op november 22, 2016, 18:44:36 PM

De vraag is nu hoe komen we aan een leeg en valide "Alerts_0913.ntq" bestand? Of hoe verwijder je het eerder (door dealer?) geimporteerde flitspalen bestand?

Wie gaat dit bij Nissan melden?

Dezelfde vraag heb ik in mei m.b.t. mijn Note 1.2 en nu m.b.t. mijn nieuwe QQ al aan mijn dealer gesteld.
Tot nu toe was het herhaalde antwoord dat men bij Nissan hiervan op de hoogte en daarmee bezig was en daar moeten wij het voorlopig mee doen.
Je kunt zelf geen geen nieuwe *.ntq bestand aanmaken dan wel muteren omdat wij niet de indeling van de file kennen, die is zeker niet compatibel met het CSV formaat.
Dit zal waarschijnlijk alleen bij Nissan bekend zijn.

Overigens vraag ik mij af of je het bestand met de extensie *.ntq überhaupt kunt benaderen want dat staat immers in het geheugen van de Connect3 en zal ongetwijfeld afgeschermd zijn.

Citaat van: fendt515 op november 23, 2016, 11:14:37 AM
Misschien een domme opmerking, maar als je het Alerst_0913.ntq niet helemaal leeg maakt maar er bijvoorbeeld 1 locatie in laat staan.

Zie het bovenstaande antwoord, je kunt er niet bij.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

tweakradje

Alerts_0913.ntq kan je gewoon overschrijven met de USB methode voor gewone csv flitspalen.

Heb inmiddels de vraag uitstaan bij Nissan NL (wil dit opgelost hebben dus...)

srna513006

Citaat van: tweakradje op november 25, 2016, 00:28:18 AM
Alerts_0913.ntq kan je gewoon overschrijven met de USB methode voor gewone csv flitspalen.

Kun je dit ook met feiten onderbouwen?
Hoe controleer jij dat het bestand Alerts_0913.ntq met de CSV flitspalen overschreven is?

Als dit inderdaad het geval zou zijn dan is er toch geen probleem behalve dat jij dan misschien de filenaam niet kunt herbenoemen.

Nogmaals, de file Alerts_0913.ntq is alleen door een origineel bij Nissan bestelde flitspalenfile te overschrijven.
Alle zelf ingebrachte CSV flitspalen worden parallel op de Connect3 geplaatst.

tweakradje

CiteerKun je dit ook met feiten onderbouwen?
Hoe controleer jij dat het bestand Alerts_0913.ntq met de CSV flitspalen overschreven is?

Zo bedoel ik het niet. Je kan een Alerts_0913.ntq importeren op dezelfde manier (methode) als je csv bestanden importeert. Ik zeg niet dat een csv file hetzelfde is als een ntq file. Maar dat stond een paar posts eerder ook al :)

Henkiepenkie

Zojuist heb ik het volgende antwoord ontvangen van Helpdesk :

" 0913 is het bestand van de flitspalen. Dit kan inderdaad niet verwijderd worden.

Men bedoelt met het overschrijven van de POI dat alle zelf geplaatste bestanden zullen worden overschreven."

Foutje in de tekst!

tweakradje

Klopt wel wat ze zeggen. Jammer dat ze niet een stapje verder gaan en een leeg ntq bestandje ter beschikking stellen om het oude te overschrijven.

Ik heb ook een vraag uit staan over het aanleveren van dit lege ntq bestandje. Nog geen antwoord ontvangen.

srna513006

Stel, jij ontvangt een leeg .ntq bestandje, hoe wil jij dit dan vullen met je eigen flitspalen als je de structuur niet kent?

tweakradje

Met een "leeg" ntq bestand kan je de oude ingebakken, niet te verwijderen flitspalen overschrijven. Dan heb je daar geen last meer van.
Vervolgens kan je je eigen CSV bestanden importeren.

srna513006

Aha, op die fiets, zou ik niet hebben bedacht.
Mij benieuwen hoe Nissan hierop reageert.

srna513006

Zoals ik eerder al schreef heb ik via mijn dealer ook aan Nissan de vraag laten stellen of het oude bestand Alerts_0913 niet door een leeg bestand overschreven kan worden.
Vandaag maailde mijn dealer dat Nissan geantwoord heeft dit niet te (kunnen) doen.

Ik heb echter ook nog steeds niet kunnen vaststellen welke van de data nu prevaleert als ik een flits- of roodlichtcamera passeer.
Is dit de data uit het oude Alerts_0913 bestand of de data uit de door mijzelf toegevoegde SCDB bestand?
Ik heb er op dit moment nog te weinig met de nieuwe auto gereden om dit te kunnen beoordelen.

Henkiepenkie

Ik heb ook nog niet in een voor mij onbekende omgeving gereden. Bij iedere bekende camera krijg ik een enkele melding en denk dat dit komt van de 0913.
Dan maar even wachten op een nieuwe camera om het CSV bestandje te testen. Dat kan hier wel even duren want nadat ze kapot geschoten zijn worden ze op gegeven moment verwijderd maar nog steeds gemeld door de Connect.

duncho

Hi guys, try the following: http://www.qashqaiforums.co.uk/viewtopic.php?f=29&t=2211&start=20#p42534

Download clearing file I uploaded to MEGA (the second link), upload downloaded file "No Alerts.ntq" on the flash drive and let Nissan Connect install the file. After that, you will no more get old outdated alerts previously saved in 0913.ntq

Cheers ;)