Nissan 'Alerts 0913' verwijderen en myPOIWarnings actief maken

Gestart door srna513006, november 14, 2016, 18:50:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Henkiepenkie

srna, ben jij tevreden over de SCDB files? En is de info m.b.t. Spanje correct en actueel?

srna513006

Ja, gebruik deze data de laatste 4 jaar op weg naar Spanje en ben tevreden.
Feitelijk staan alle nieuwe flitspalen er wel in maar soms blijven niet meer in gebruik zijnde palen iets te lang erop staan welk dan tot onnodige waarschuwingen leidt.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Henkiepenkie

Ok, bedankt. Ga het ook maar eens proberen bij SCDB.
Overigens staan er bij mij ook al jaren veel flitspalen langs de wegen waarvan de glasplaat en de daarachter liggende lensen als schietschijf gebruikt zijn.
En blijkbaar is er (gelukkig) geen geld om ze te repareren.

Jos

Ik heb hetzelfde probleem van twee flitsbestanden. Omdat ik het nieuw toegevoegde bestand handmatig heb aangepast (geruimde flitspalen in mijn woonplaats verwijderd) en nog steeds melding krijg van deze verwijderde flitspalen verwacht ik dat deze meldingen komen van "Alerts0913. Het nieuwe bestand lijkt dus niet actief. Ben ook op zoek naar een oplossing?

Ronaldo

Ik krijg van de geruimde palen melding maar ook van de nieuwe. Ga er dus van uit dat ze alle twee werken.
Eerst een 1.2 Tekna en nu een 1.2 Tekna Xtronic met panoramadak. Verkocht en nu in het bezit van een Opel Grandland X Business Exclusive automaat.

srna513006

Inderdaad, van de in Alerts 0913 aanwezige 'geruimde' palen krijg ik ook die meldingen want dat is herkenbaar omdat die simpelweg fysiek niet meer aanwezig zijn.
Hoe herken ik echter een nieuwe paal die uitsluitend in de SCDB data aanwezig is?

Bestaat er iets van een melding van nieuwe flits- / roodlichtpalen?

In Nederland zou ik best zonder kunnen maar in Spanje mag je op de tolweg ook maar maximaal 120 km/u rijden en dan is het na de rit door Frankrijk best lastig om je dan aan de snelheid te houden.

Henkiepenkie

Ik heb zojuist ook voor de eerste keer een Flitsbestand van Spanje ingeladen, alle POIs weer verwijderd en het bestandje weer opnieuw ingeladen.

De bestaande van 0913 wordt bij mij ook niet overschreven maar blijft gewoon staan.
Na de opdracht om alle POIs te verwijderen blijft inderdaad 0913 ook weer gewoon staan.

Nu staan er dus twee bestanden in Mijn POIs.

Moet nu even gaan ervaren wat wel en niet vermeld wordt en of ik inderdaad ook een dubbele melding krijg.

Nissanwielmonteur

De camerabestanden kan je alleen overschrijven door een nieuw bestand aan te schaffen via de website:

http://nissan.navigation.com

Daar vind je ook de PC-Connect tool die je daarvoor nodig hebt.
Volgens mij zit er bij de update die je aanschaft (niet die sd-kaart van de ingediende klacht) een voucher code die je daarvoor kan gebruiken.

Alleen langs deze weg met het apparaat ID kan je de ingebakken camerabestanden overschrijven.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

srna513006

Op die site heb ik eerder al gekeken maar buiten het feit dat het niet mijn voorkeur heeft om de Nissan flitspalen te gebruiken verwijst die site nadat je het type en bouwjaar te hebben gekozen permanent naar de Nissan dealer.

Dus je kunt op deze site ook niet opvragen wat een abonnement op de flitspalen kost.

Nissanwielmonteur

Ja en als je daar dus de reguliere update aanschaft dan zou daar ook die code bij moeten zitten.

Het is alweer even geleden dat ik er 1 in me handen heb gehad.

srna513006

Kijk, de reguliere kaartupdate hoef ik niet te kopen want als Nissan zijn / haar belofte nakomt ontvang ik 3 jaar lang jaarlijks een gratis kaartupdate.
Nu moet ik het flitspalen gedoe ook niet te groot maken want ik houd mij redelijk aan de voorgeschreven snelheden maar vooraf een waarschuwing ontvangen kan soms net even helpen.

Maar het blijft natuurlijk vreemd dat je volgens de handleiding zelf flitspalen waarschuwingen kunt toevoegen maar dat het gebruik daarvan door het ingebakken bestand Alerts 0913 wordt dwarsgezeten.
Ik weet nu bijna zeker dat dit sterk verouderde bestand actief blijft want bij het passeren van een aantal hier in regio allang verwijderde flitspalen wordt nog steeds een irritante waarschuwing afgegeven.

Nissanwielmonteur

Ja nou ja zo was het en hoe het met de Map-care update's gaat dat weet ik niet.

Mooier kan ik het ook niet maken.

Henkiepenkie

Op http://nissan.navigation.com/ ontvang je bij aanschaf van een kaartupdate (€ 145,00) de Flitsbestanden gratis.
Deze aanbieding blijkt te gelden voor de Connect 1e generation. Dus daar stopt het blijkbaar bij Nissan want ik kan nergens meer een Nissan Flits update abonnement voor de Connect 2 of 3 op Internet vinden.

Toch heb ik vorig jaar dacht ik wel een mogelijkheid gezien op deze website om Flits updates te kopen?

PS. de PC tool waar over gesproken wordt heb je alleen nodig voor Connect 1e generation.

Nissanwielmonteur

Zoals ik al zei zut die volgens mij bij de update in de doos. De update waarvoor je dus naar de dealer verwezen wordt.
Ook dan heb je die tool nodig.

Overigens was het niet voor de Connect 1 maar voor de Connect 1.5
Connect 1 had geen flitspaal bestand standaard. 1.5 wel. Daar was toen nog zo'n heisa om ivm de Flitspalen in Frankrijk. De dealer kon dat toen verhelpen via een cd-tje met een aangepast flitspaal bestand.

tweakradje

CiteerOp het moment dat ik de speciale bestemmingen opvraag zie ik naast het door mijzelf geplaatste CVS bestand met flitspalen myPOIWarnings ook nog het databestand 'Alerts 0913'

Waar zie je die dan staan in het menu? Ik zie in het menu alleen Alerts_0913.ntq genoemd worden. Geen poi bestanden die ik er op heb gezet. Zit waarschijnlijk ergens niet goed te klikken in het menu. (Edit: al gevonden)

Wel heb ik voor de test even al mijn eigen poi's verwijderd. Zal eens kijken morgen of er nog gepiept wordt als ik langs een flitspaal rijd. Zie op de kaart nu geen flitsers meer maar dat zegt ook niet alles.

EDIT 18 nov:
De flitsers uit Alerts 0913 blijven inderdaad gewoon aktief als alle eigen palen gewist zijn.
Nooit eerder opgevallen. Ik had wel eens last van veel piepjes maar ik dacht dat dat aan mijn eigen flitspaal bestand lag. Kortom:
- hij waarschuwt nog steeds bij flitsers die al ontmanteld/gesloopt/kapot zijn
- hij waarschuwt dubbel (veel piep) bij bestaande flitsers

Is dat bestand niet te overschrijven door zelf een Alerts 0913 bestand op USB stick te zetten?
Iets als /myPOIs/myPOIwarnings/Alerts 0913.csv
Morgen maar even proberen.

Nog geheime handelingen in de toverdoos van Nissanwielmonteur? Heeft Nissan geen "lege" versie van dat bestand dat er op kan? Kan je misschien een bestand van de SDKaart verwijderen/vervangen of verziek je dan de SDKaart?

Hier werd het ook al genoemd: http://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=8176.msg153313#msg153313

QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect