Nissan 'Alerts 0913' verwijderen en myPOIWarnings actief maken

Gestart door srna513006, november 14, 2016, 18:50:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

srna513006

Het is al aardig wat over het aanmaken van de door de gebruiker gedefinieerde speciale bestemmingen (POI's) geschreven maar het volgende probleem kon ik nog niet vinden.

Het gaat om het plaatsen en gebruiken van een SCDB CVS bestand met flits - roodlicht palen.
Dit is op zich geen probleem want dat lukt wel maar ik zit met het door Nissan op mijn nieuwe QQ J11 (van vandaag) geplaatste verouderde flitspalen databestand 'Alerts 0913'.
Op het moment dat ik de speciale bestemmingen opvraag zie ik naast het door mijzelf geplaatste CVS bestand met flitspalen myPOIWarnings ook nog het databestand 'Alerts 0913'.
Het is nu volstrekt onduidelijk welk van beide bestanden tijdens het passeren van een flitspaal nu actief is, het bestand 'Alerts 0913' bevat volgens mij verouderde data.
Feitelijk wil ik het databestand 'Alerts 0913' verwijderen maar dat lukt niet.
Met de optie verwijderen worden wel de door mijzelf geplaatste speciale bestemmingen verwijderd maar niet het databestand 'Alerts 0913'.

Dit probleem had ik ook al met mijn Note van mei van dit jaar en had een ijle hoop dat dit intussen was opgelost.

Iemand een idee?
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

srna513006

Nissanwielmonteur

Nee. Alles wat je met de Verwijderen optie niet weg kan doen daar zit je aan vast.

srna513006

Ok maar dan begrijp ik niet hoe dan de toegevoegde optie om 'myPOIWarnings' toegepast moet worden.
Zoals het er nu zit staan er nu twéé flitspaal bestanden op de Connect3 maar welke is dan actief?
Ik heb de indruk dat als ik nu een flitspaal passeer ik al dan niet een waarschuwing krijg vanuit de verouderde database Alerts 0913.

Henkiepenkie

Via Google zijn er diverse topics op QQP zichtbaar over POI's.
Misschien dat daar een oplossing voor jouw probleem tussen ataat.

https://www.google.es/search?q=nissan+flitspalen+verwijderen&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-es&client=safari

Ronaldo

Ik heb het idee dat je twee meldingen krijgt. Toen ik onlangs de flitspalen update bijwerkte  kreeg ik op de plek waar ik normaal 2 meldingen kreeg er nu nog maar 1. De flitspaal is weg dus ontvang alleen de melding van het verouderde navigatiesysteem.
De update werkt goed aangezien ik bij nieuwe palen ook nu een melding krijg.
Ze werken dus naast elkaar denk ik en dus alletwee actief.
Eerst een 1.2 Tekna en nu een 1.2 Tekna Xtronic met panoramadak. Verkocht en nu in het bezit van een Opel Grandland X Business Exclusive automaat.

srna513006

Hmmm, moet ik nu alleen nog achter zien te komen welke melding van een flitspaal nu nieuw of oud is.

Primera P11

Dat databestandje staat toch op een SD kaart?.
Als je nou de kaart in de computer stopt en dan dat bestand via de computer verwijdert?.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Nissanwielmonteur

Henkiepenkie

Als de zelf ingevoerde flitsers blijken te functioneren is dat al een hele geruststelling. Dubbele meldingen daarentegen is wel erg overdreven en verwarrend.
Belachelijk is ook dat bij een nieuwe auto nu nog het verouderde bestand van september 2013 geleverd wordt. (drie jaar oud dus)

Moet je zelf direct na aflevering met het Nissan Connect systeem gaan stoeien om het te actualiseren. En als je niet bekend bent deze materie?

Dan moet je het gaan kopen bij Nissan en zal het waarschijnlijk wel geïntegreerd worden in het vooraf ingebakken  Flistpalenbestandje. En dan maar hopen dat het wél actueel is. Denk daarbij aan de SD kaart problemen.

Ik zou terug gaan naar de dealer en een actuele versie eisen bij een nieuw geleverde QQ. :yep:

Srna, heb je wel gekeken of de meegeleverde SD kaart actueel is? Want de datum september 2013 roept andere gedachten op.

Henkiepenkie

Op deze betaal site staat overigens het volgende:

Note: It will overwrite older Ccustom POI files in internal memory of your Nissan Connect!

http://www.scdb.info/nl/installation-nissan-connect/

srna513006

Volgens mij is er de nieuwste vanuit fabriek beschikbare kaart meegeleverd, V1.1, dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.
Overigens zit het bestand Alerts 0913 niet op de kaart maar in de Connect3, dus zal het ook niet aan de kaart liggen.

Ik gebruik de betaalde flitspalendata van SCDB en heb de melding daar ook gelezen maar het lijkt mij sterk dat het bestand Alerts 0913 wordt overschreven.
Ik zou dit alleen kunnen controleren als ik over de data van een recent toegevoegde flitspaal beschik want dan zou ik kunnen kijken of die data in Alets 0913 is aangepast.
Je kunt immers de inhoudelijke data van Alerts 0913 via het scherm raadplegen.

Omdat dit probleem ook op mijn nieuwe Note aanwezig was heb ik in mei van dit jaar dit aan mijn dealer gemeld.
Desgevraagd kreeg ik na enige tijd het antwoord dat dit bekend was en men dit aan hét uitzoeken was!!!

Henkiepenkie

Dat deze Flitsinformatie in de Connect is ingebakken en los staat van de SD kaart weet ik.
Maar omdat er veel heisa is geweest over de SD kaart van 0913 werd deze vraag bij mij opgeroepen.

Dan heeft Nissan blijkbaar toch verzuimd om de "ingebakken" informatie te laten actualiseren want ik kan mij niet voorstellen dat er op dit moment nog Connect systemen met een fabricage datum uit 2013 worden ingebouwd.

De oplossing zal dan waarschijnlijk ook niet snel van Nissan komen. Je hebt zelf ook wel gelezen dat zij tot de Connect 1.5 zijn gekomen en dat het daarna stil is geworden.

Dus ook hier wordt de zelfredzaamheid van de klant op de proef gesteld. Succes in ieder geval met het verdere verloop.

srna513006

Nou, ik heb wederom deze vraag bij de dealer neergelegd en die heeft die opnieuw naar Nissan gestuurd.
Ik wacht wel af.

Wat ik wel doe is de data die in de CVS file van SCDB staat zoveel mogelijk proberen te vergelijken met de data in Alerts 0913 want als die gelijk mocht zijn zou dat betekenen dat Alerts 0913 wordt overschreven, kom hierop nog terug.
Verder vind ik het wel primá zo, alleen iets alerter zijn bij flits- en roodlicht palen.