Sleutelcode niet herkend (J11)

Gestart door grunticus, april 06, 2016, 17:02:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

magic7even

Had het zelfde probleem met mijn sleutel die niet goed meer herkend werd .Iedere keer als ik wilde stond ik zowat 5 min op de startknop te drukken startknop tot ie een keer herkend werd. Pfff!
Wat bleek...batterij in de sleutelbehuizing. Die maakte slecht contact door opgehoopt vuil tussen de contacten en de batterij.
Even goed schoongemaakt en, alles werkte weer naar behoren. De deur ging weer open via het knopje en, starten van de motor deed het ook weer prima.

Quinternet

#16
Dit euvel komt vaak voor wanneer je de -originele- batterij vervangt voor een nieuw exemplaar. De af-fabriek CR2032 batterijen zijn een fractie dikker dan de meeste vervangende modellen, zoals Duracell. Hierdoor sluiten de contactjes in de sleutel niet altijd goed aan. Hierdoor synchroniseert de sleutel niet goed met de beschreven problemen tot gevolg.

Oplossing: Plak een dun plakviltje aan de binnenkant van de sleutel aan de tegenovergestelde kant dan waar de printplaat zit, op de plek van de batterij. Er zit zelfs een kleine uitsparing op die plek, alsof het altijd al bedoeld was voor een kleine verdikking.

Nissanwielmonteur

Nou ik stoppen er gewoon duracell batterijen in zonder plakvilt of wat dan ook.

Werkt altijd.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Nissanwielmonteur

En we stellen het erg op prijs als je even een voorstel rondje doet in het daarvoor bestemde topic.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!