Pieptoon gordel uitschakelen?

Gestart door Jeroen76, april 05, 2016, 14:36:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Primera P11

QQ13,
Als je het verschil niet kunt zien tussen wat wel nodig is en wat niet nodig is in een auto betekent dat je al aardig geinfecteerd bent met onze rubbertegeltjes maatschappij ideologie.
Laten we alsjeblieft die amerikaanse toestanden voorkomen,want daar krijg ik echt jeuk van.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

spoetnik

#16
Bij mijn eerste QQ (J-10)had ik de gordelverklikker uitstaan d.m.v. het loshalen van de stekker. Airbag gaf geen foutmelding.

Als je een stapeltje papieren op de bijrijder stoel legde ging de verklikker al af. Snel uitgezet. 

Over dat uitzetten is een topic met foto's en al welke stekker je nodig hebt.

Kan me voorstellen dat dit nu anders werkt.

04-2011 Nissan QQ+2 J10 1.5 DCI / Dark Metal Grey / Connect met Chrome Pakket
04-2007 Nissan QQ J10 1.5 DCI    /  Cafe Latte          /  Tekna pack Navi

QQ013

Primera, als mijn passagier zijn gordel niet om heeft dan ben ik blij dat ik en de betreffende persoon daarvoor gewaarschuwd wordt. Voor kinderen onder de 12 ben ik er zelfs verantwoordelijk voor.
Wat je met een melding doet is aan jou, daar kun je zelf je keuzes in maken. Het uitschakelen van waarschuwingssystemen is een slecht idee.

Dat jij overal rubbertegels ziet lijkt me meer een probleem waar jij mee zit ;)
1.6L P MT 2WD NEW TEKNA GLASSR

spoetnik

#18
Denk dat dit soort zaken ieder zijn eigen verantwoordelijkheid is hoeven we hier geen waardeoordeel over te geven.

Terug naar de vraag van de topicstarter, kan die piep uit ja of nee. Het lijkt vooralsnog nee.
04-2011 Nissan QQ+2 J10 1.5 DCI / Dark Metal Grey / Connect met Chrome Pakket
04-2007 Nissan QQ J10 1.5 DCI    /  Cafe Latte          /  Tekna pack Navi

Nissanwielmonteur

Gordel communiceert niet met de airbag.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Tekna2008

Onder de 20 km/u zou de pieptoon niet aan moeten komen. Bij mij in ieder geval niet

elselientje

@Tekna2008, inderdaad, had ik niet aan gedacht, maar je hebt helemaal gelijk!


Primera P11

#22
Ik weet ook niet wat de snelheid is wanneer die gaat piepen.
Ik weet wel dat als ik ga rijden dat de pieptoon volgt na een paar meter,zelfs al rijd ik stapvoets of alleen met de koppeling los.
Overigens ben ik niet degene die em af wil schakelen,dat is de topicstarter.
Ik kan me wel voorstellen dat als je bijv op een campingterrein rijd of met een kar/caravan aan het manoeuvreren bent dat je dit soort zaken doet zonder gordel om.
En op zulke momenten bepaal ik graag zelf of ik die gordel om wil of niet.
Op de openbare weg is het wat anders,dan vind ik het niet meer dan normaal dat je de gordel draagt.
Dat is voor mij een automatisme,daar heb ik geen piepje voor nodig.
Of zijn we met zijn allen al zo erg geworden dat als het piepje niet afgaat we rustig op de snelweg gaan rijden met 120 km per uur zonder gordel.


Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Jeroen76

Inderdaad, op de openbare weg heb ik uiteraard altijd de gordel aan, ook voor kleine stukjes. Het ging mij puur en alleen om de situatie op een vakantiepark, waar jezelf en ook andere bestuurders niet harder rijden dan 15 km/h. Maar de antwoorden zijn duidelijk: het uitschakelen kan blijkbaar niet. Gelukkig verblijf ik 50 weken per jaar NIET op een vakantiepark. :-) Bedankt voor alle reacties!

elselientje

#24
Wij hebben het straks ff uitgeprobeerd, en als je je gordel afdoet begint hij te piepen, maar rem je af tot onder de 20 km/uur, stopt het piepen. Toen nog even na gestopt te zijn, weer zachtjes opgetrokken, nou ja, wat je optrekken noemt, tot 20 km/uur en toen geen piep. Maar je hebt dan het gevoel dat iedereen je op zijn sloffen bijhoudt, denk dat je toch gauw tegen de 30 km zit, ja, en dan piept hij wel.

Jeroen76

Hm, dan ga ik het morgen toch nog even proberen!

harrievg

Grappig om te lezen allemaal. Jeroen vraagt om een tip om af te komen van zijn gordelverklikker en hij krijgt een complete cursus moraalfilosofie als antwoord. Dit noemen ze toch off-topic? Voor Jeroen: op de sloop een oude gordel halen, de clip afknippen en die standaard in de houder plaatsen, zou moeten werken. Ik heb nog even gezocht op internet met de zoekterm 'gordelverklikker afzetten' en ik kreeg een heleboel tips. Bij een Fiesta zou het helpen de gordel 10 x in- en uit te klikken. Mss werkt dit ook bij de Nissan. Wellicht kan een monteur je bij de garage helpen de zaak elektronisch op te lossen. Sowieso moet er in je stoel een contact zitten maar omdat nu te verwijderen ..... Succes, ik lees graag een tip die helpt.

Henkiepenkie

Eigenlijk is het heel simpel. Onderbreek 1 van de draden onder de stoel van de stoelschakelaar met een snoerschakelaartje uit de bouwmarkt. Naar believen aan en uit te zetten.
De draden dweilen meestal ergens onder de stoel.

LdN

Doorgaans zijn contacten voor alarm meldingen z.g. "fail safe" wat betekend dat ze juist openen
in een alarm situatie. In dat geval veroorzaakt het onderbreken juist het alarm.
Simpel te testen door de stekkerverbinding (als die er is) los te nemen. Gaat het alarm dan af dan is het
dus net anders om, om het alarm te blokkeren moet je de draden juist met elkaar verbinden.

Overigens vind ik het ook een mega slecht idee om een veiligheidsvoorziening te bypassen.
Het zit er niet voor niets.
Het weer opnieuw inschakelen kan eenvoudig vergeten worden.

Heb je wel eens gezien wat er met een inzittende gebeurt die niet vast zit als je met 15kmh tegen een
vast staand obstakel botst?
Die haalt met gemak de voorruit, het zal je kind maar wezen.

Maar dat is een beslissing die je zelf moet nemen.
Reed een QQ 2.0 2009 Acenta, in middels een 2013 Ford Mondeo 1.6 ecoboost platinum. Maar draag de QQ nog steeds een warm hart toe.

Jeroen76

Ik heb het getest, maar in mijn J11 werkt het toch anders dan jij beschrijft Elselientje. Ook bij 12 km/h kreeg ik de pieptoon niet weg. Maar goed, ik ben inmiddels weer thuis, dus het probleem is bij mij voorlopig niet meer actueel.