K&N luchtfilters

Gestart door El_cottino, maart 13, 2016, 15:25:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

El_cottino

Hallo,hallo
Ff een topic gemaakt over K&N of algemeen sportluchtfilters.
Zelf vind ik er niet heel veel over terug.  ???
Zijn er mensen die onlangs of even geleden een K&N luchtfilter gestoken heeft in de J11?
Zo ja, kunnen jullie even juliie ervaringen doorgeven.
Voordelen, nadelen of zit het alleen tussen je 2 oren dat het iets opbrengt ivm met PK,s en beter rijden?
Of kan het kwaad voor motor etc...?
Ik heb al wat erover gelezen maar de commentaren zijn meestal van degene die nog geen K&N gestoken heeft en alleen op theorie afgaan.
Dus ik ben benieuwd voor recensies van de echte gebruikers van de K&N of andere sportluchtfilters.  \-/

Grtz Cottino (wachtende op de DigT 1.6 N connecta)

jannemanneman

een k&n filter heeft bijna alleen maar zin omdat je die uitwassen kunt en opnieuw in de olie kan zetten en dan weer hergebruiken, die ene pk winst is het niet voor te doen. ook het geluid zal niet veel veranderen omdat je de originele luchtfilterhuis gebruikt.
een snorkel is wel vet.
of je moet er een complete cold air intake op bouwen, dan hoor je de motor gaan luchthappen.
toch is het niet het type auto er voor?

Primera P11

#2
Die K&N filters zijn luchtmassameter vreters.
Al die olie komt op het draadje van de lucht massameter en die gaat kapot.
Mijn advies is:niet doen.
Het levert geen vermogenswinst op,luchtstroom en toevoer word bepaald door de lambda en motormanagement.
Alles wat jij meer aan lucht of luchtsnelheid wilt bereiken word dat teniet gedaan door het MM.
Als je vermogenswinst wilt zul je moeten tunen,de rest is halfordsspul.
Het doet wat tussen de oren maar niks met de motor.

Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

QQJ

Heb het gehad in de QQ 2009....resultaat nihil.

QQJ

El_cottino

Ok mercikes iedereen,

Blijkbaar is het toch niet het gewenste effect in een auto.
Het zou altijd gekunt hebben natuurlijk eh  ;)
En om extra in de kosten te vallen aan schade achteraf is ook niet te bedoeling.  :neen:
Toch al bedankt  \-/

jannemanneman

tuurlijk kan een sportfilter je helpen, maar dan niet alleen in een vervangingsfilter zoeken.
dan kom je al snel uit in een cold air intake of 75i set, ook dan moet je je computer moeten laten aanpassen, en als je het goed wilt doen een ander uitlaat met race cat.
en dan zijn er nog een hoop andere restrikties weg te werken in de motoren, een simpele tune is zo simpel niet meer, laat staan goedkoop

Primera P11

Zoals Janneman al aangeeft, het een gaat niet zonder het ander.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

filepoper

Ik heb diverse turbodiesels laten tunen i.c.m. een sportluchtfilter, dan is het pas effectief en zinvol. Die luchtmassameter komt niet onder de olie als je het goed doet. Cruciaal is dat je boel goed laat drogen en de olie niet aan de verkeerde kant aanbrengen. Sowieso heb je de eerste 100.000 km nergens last van totdat je het filter gaat wassen en opnieuw in de olie zetten. Bij elkaar meer dan een miljoen kilometers gereden met K&N maar nog nooit een kapotte LMM gehad. Ben nu op zoek naar een filter voor de 1.7 dci en dat valt nog niet mee, krijg van K&N zelf te horen dat de 33-5016 zou passen op de J11 diesels. Als ik de buitenmaten vergelijk denk ik dat de 33-2009 beter past. Heeft iemand ergens zo'n ding liggen of ervaring met de 1.7 dci?
1.7 DCI 180PK 2020 Gun Mettalic Tekna+ met standkachel.