18" Qashqai Connect velgen

Gestart door tator, december 02, 2015, 10:39:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tator

Ik heb van een collega een 18" Qashqai Connect velgen gekregen in de kleur grijs metalic.
De banden zijn bijna op en de velgen hebben kleine oxidatieplekken.

Het model vind ik één van de mooiste velgen voor zowel de Qashqai als voor de Juke , maar onder mijn zwarte Juke had ik 'm liever in het zwart willen hebben.

Wat zou ik volgens jullie moeten doen:

- gebruiken als winterset
- poedercoaten in de kleur glossy black (helemaal)
- verkopen
- andere suggesties

hoor graag van jullie

mick1956

@ tator

Mijn zoon had ook verweerde velgen, heeft ze vervolgens zwart gespoten met PLASTI DIP. van het merk Performix.
Dat is een rubber coating die je op de velgen spuit.
Ziet er mooi uit, heeft ook hiermee de achterspoiler behandeld.
En als het niet bevalt trek je deze rubber coating er in no-time er weer van af.

Henkiepenkie

Ik zou ze fijn gebruiken als winterset. Drie maanden rondkarren in de pekel en ze kunnen weer de schuur in en dan blijven je zomer velgen tenminste onbeschadigd
.
En als je een beetje door rijdt, ziet niemand die verweerde plekjes.

QQ013

Het advies van Mick hieronder lijkt me erg goed.
Zie hier een voorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=w-HibgA4ELQ'
een wat uitgebreider engelse versie: https://www.youtube.com/watch?v=DPNNAC7lOro
gunmetal: http://www.bol.com/nl/p/plasti-dip-gunmetal-spuitbus/9200000052016824
maar ook goedkoper en duurder in diverse soorten te vinden.
Het proberen waard. Poedercoaten is veel duurder.
1.6L P MT 2WD NEW TEKNA GLASSR

james12345

Plastidip is hier zeker geschikt voor. Heb inmiddels al 3 x 4 banden er mee gedaan en werkt perfect.
Wel op de goede site bestellen waar er zijn er meerdere van:
https://plastidip.nl/   Je hebt voor een set van 4 nog geen 2 spuitbussen nodig wat rond de 25 euro kost incl verzenden.
Wiel eraf, ontvetten,plat leggen, kaartenspel van de action er rond aanbrengen en vier lagen opbrengen om het kwartier.
Na een half uur kaarten eraf en na 3 uur kunnen je wielen er voorzichtig weer aan. (beter om een nachtje te wachten)
Andere delen (b.v embleem, strips en de eerder genoemde spoiler) kan je er ook mee doen.
Onderdeel ruim afplakken, ontvetten en 4 lagen er op spuiten. Uurtje wachten en het te veel aan plastidip er af trekken. \-/
En klaar is James

james12345




Hier mijn ``oude`` Juke met plastidip

Henkiepenkie

Sorry hoor, maar Plastidip blijft knoeiwerk. Leuk om je oude motorfiets of auto te conserveren voor jarenlange opslag.
Maar op velgen die alle weersinvloeden moeten doorstaan en die je lekker schoon moeten kunnen maken is het volgens mij beslist niet duurzaam.

mick1956

De velgen behandeld met Plasti dip  houden zich uitstekend, de velgen zijn al dik 1 jaar geleden behandeld geworden en ze zien er nog steeds heel goed uit.
Wel raadt mijn zoon aan om de velgen minimaal 5 lagen te geven, steeds dun opspuiten, vooral de eerste 2 lagen, en tussendoor goed laten drogen.
Dus proberen maar, het is zeker een aanrader.

james12345

Henkiepenkie daar ben ik het niet mee eens. Ik heb een jaar rond gereden met de juke incl plastidip en met de andere velgen rijd mijn zoon al drie jaar rond. Niets aan te zien en mocht er een beschadiging aan komen kan hij zo weer opnieuw worden gespoten.
Heb jij slechtere ervaringen met het product of denk je dit?

Henkiepenkie

Zelf heb ik het product nooit gebruikt James maar wel bij anderen gezien. Het oppervlak is en blijft zacht plastic waardoor o.a. slijtstoffen van remvoeringen van met name de voorwielen invreten als je het niet regelmatig schoonmaakt.
Het wordt op den duur mede daardoor dof. Aan de randen van de velgen laat het op den duur ook een beetje los en wordt rafelig.

Misschien ligt het probleem wel bij mij want ik ben een Pietje precies in dat soort dingen.

Wel is Plastidip volgens mij uitermate geschikt om je mooie alu velgen tijdens de wintermaanden tegen de inwerking van pekel te beschermen. In het voorjaar trek je het er zo weer vanaf.

james12345

Ja misschien is dat dan bij jouw maar ik heb er geen last van. Niets rafelen e.d en 1 keer per maand gewoon wassen niets aan het handje, ziet er nog top uit. Misschien hebben ze het niet goed ontvet of zo.

tator

Citaat van: mick1956 op december 02, 2015, 11:40:54 AM
@ tator

Mijn zoon had ook verweerde velgen, heeft ze vervolgens zwart gespoten met PLASTI DIP. van het merk Performix.
Dat is een rubber coating die je op de velgen spuit.
Ziet er mooi uit, heeft ook hiermee de achterspoiler behandeld.
En als het niet bevalt trek je deze rubber coating er in no-time er weer van af.

@Mick1956 hoe zit het met de oxidatieplekken na het plastic dippen, blijf je de plekken zien of droogt die egaal op.

mick1956

#12
@ tator.

Mijn zoon heeft licht metalen velgen met daar enkele krassen op van de vorige eigenaar, langs stoeprand schuren, en enkele vlekken van zout op de velgen.

Doordat de plastidip nogal dik is bedekt het best veel van de vlekken en krassen. Natuurlijk wordt er niet geschuurd dus volledig weg zullen ze niet zijn maar omdat het mat zwart is, zijn de plekken haast niet meer te zien. Weinig moeite met een mooi resultaat (voor weinig geld).
Hier enkele foto's om dit te onderstrepen:







Op een foto is ook de spoiler, handgreep en kentekenhouder te zien die ook allen gespoten zijn met plastidip.

Ronaldo

Zit er eigenlijk nog kwaliteit verschil in plastic dip? Welke zou ik het beste kunnen kopen.
Eerst een 1.2 Tekna en nu een 1.2 Tekna Xtronic met panoramadak. Verkocht en nu in het bezit van een Opel Grandland X Business Exclusive automaat.

mick1956

@Ronaldo

plasti dip  van het merk Performix.

Te bestellen bij www.jdimport.nl

Dit product komt uit  amerika.