audio output bij connect radio? (voor subwoofer)

Gestart door keepsake, februari 03, 2014, 03:36:17 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

keepsake

Hey, mede QQ rijders,
Weet iemand of de connect radio-unit een audio- of subwoofer output heeft? In mijn huidige (2009) qashqai heb ik namelijk vanaf de achteraf-geinstalleerde witson radio een kleine subwoofer geïnstalleerd, die onder de bestuurderszetel zit. Dit geeft echt een ongelofelijke verbetering van de klank, ook op lagere volumes.
Ik overweeg om heel binnenkort te tekenen voor het 2014 model, en vroeg me af of dit mogelijk is.

Een alternatief zou blijkbaar zijn om een luidsprekerkabel af te koppelen en te gebruiken als input, maar dit lijkt me zeker geen ideale situatie. In dit geval zou je volgens mij dus 1 speaker niet meer kunnen gebruiken?  ???

Indien iemand hierover informatie kan verschaffen, zou me dat een stuk vooruit helpen!

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Patrick van Neijenhof

Zoals Ton zegt heeft de Connect radio inderdaad geen uitgangen.

De stekkers die aan de connect radio zitten zijn enkel voorzien van de speaker draden die naar de al aanwezige speakers lopen.

Enig alternatief dat ikzelf dan ook zie zou inderdaad het gebruik van de draden van een speaker zijn. Al moet ik toegeven dat ik geen audio kenner ben. Heb dan ook nog nooit een subwoofer in mijn auto's gehad. Ik weet wel dat veel subwoofer merken een normale speaker uitgang kan gebruiken als input, maar of je de speaker dan zelf nog kan gebruiken geen idee.
Qashqai J12 | 1.3 MHEV | Tekna + design pack | Xtronic | Magnetic Blue + Black roof | 19" velgen | Instaplijsten | Velours matten | Half lederen Grijs / licht grijs bekleding | Privacy glass | Panoramadak |

Nissanwielmonteur

Ja die bekabeling zet je parallel over de speaker kabel.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

keepsake

na een babbel met de verkoper & technieker zou dat idd de enige optie zijn met de connect radio. Ze gaan me helpen om de nodige kabels te voorzien zodat ik zelf de panelen van m'n gloednieuwe qashqai niet hoef los te wurmen.  \-/
Zij hebben daar dan ook de juiste tools voor, ik enkel schroevendraaiers en schoenlepels...