Nissan X-Trail 1.6 DIG-T 163pk

Gestart door HenkZ32, juni 17, 2015, 23:03:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HenkZ32

Hey allemaal,

Vanavond tijdens een meeting met Nissan NL is de 1.6 DIG-T bekend gemaakt.
Heeft net zoals de QQ 163pk.
Daarnaast gaat de Connect Edition geïntroduceerd worden en zal er een andere Business Edition uitkomen.
Prijzen zijn nog niet helemaal vast gesteld, maar ze verwachten dat de 1.6 DIG-T Visia zal beginnen net onder de € 30.000,- en de Connect Edition net onder de € 34.000,-

Eind deze week zullen de definitieve prijzen bekend worden en zullen de auto`s ook bestelbaar worden!

Greetz,
Henk

Nissanwielmonteur

En al plannen voor een stationcar?? Als je eens om je heen kijkt naar Skoda en Hyundai bijvoorbeeld laat Nissan een aardige steek vallen. Daarbij zetten ze nu in op 1 model wat loopt. Note, Juke, Pulsar, Micra het zet allemaal geen zoden aan de dijk.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

HenkZ32

Stationcar kunnen we voorlopig wel vergeten bij Nissan.
Ze zijn jaren geleden afgestapt van het sedan/hatchback/stationcar line-up (zoals bij de Sunny en Primera).
Het is allemaal één carrosserie per model (geen keuze meer in b.v. 3 of 5 deurs).

x-trailrijder

Pulsar komt nog wel, die zit nog niet aan z'n maximum verkopen. Een compleet nieuwe Micra lijkt me voor Nissan nu het belangrijkste. Een ruime stationcar is leuk en zou ikzelf graag zien maar verkopen in het D-segment liggen totaal op z'n gat. Alles gaat om bijtelling en plug-in hybrides. De Nederlandse automarkt is fiks verkouden daardoor, tijd voor het nieuwe belastingstelsel in 2016! \-/

Eddy S•

Dat klopt, maar niet alleen denken aan de Nederlandse markt maar Europees.

Een (mooi) model in het D-segment, en zelfs in het C-segment met alle varianten zou mooi zijn.
QQP member sinds 05/2008
In the past Sunny N13 SLX | Primera P10 SLX | Almera N15 SR
Qashqai 1.5dCi | Tekna Pack | Cafe Latté - from 09/2008 till 04/2014
Qashqai 1.2DIG-T | Tekna | Pearl White - from 05/04/2014 till 08/2019
From 08/2019 Mazda CX-3 2.0 auto SkyCruise Soul Red Crystal

infoseeker

Een X-trail met 1.6 is een prima caravan trekker voor mensen die geen diesel willen rijden.  \-/ Neem aan dat de X-trail minimaal 1500 kg, zo niet meer, mag trekken. Ben benieuwd naar de uitvoeringen en de daaraan gekoppelde prijzen.

x-trailrijder

Dat ben ik zeler met je eens maar aangezien Nissanwielmonteur een Nederlandse dealer achter zich heeft staan hield ik het op de Nederlandse markt. Vanuit Europees oogpunt zou het geen slechte zet zijn, zeker nu er binnenkort ook weer een nieuwe Laguna aankomt. Nissan zou toch mooi hetzelfde platform weer kunnen pakken lijkt me.

HenkZ32

Hoop dat de nieuwe 1.6 DIG-T zelfs 2000kg mag trekken zoals de 1.6dci!

HenkZ32

Prijzen bekend!

Uitvoering Consumentenprijs (incl. BTW /BPM)
DIG-T 163 Visia € 28.250
DIG-T 163 Acenta € 30.750
DIG-T 163 Connect Edition € 33.750
DIG-T 163 Tekna € 35.750
DIG-T 163 Business Edition € 29.800

Trekgewicht 1800kg!

Qashbox

Wat is het verschil tussen de BE en de CE uitvoering?
Is de BE een uitgebreide VISIA?

Heb wel horen naar een X-trail.... :\   BE als hij maar een panoramadak heeft :-
Mijn 4e QQ
1.3 DIGT Tekna Plus
Febr 2020
Dark grey

HenkZ32

Business Edition kan alleen zakelijk worden gekocht.
En daar zit een panorama dak in ;)
Mist hoofdzakelijk het keyless entry, 19" L.M. velgen, dakrails en de automatische achterklep.


Phoenix

Leuk tikfoutje bij autozine.nl
Citeer
De X-TRAIL DIG-T 163 levert, zoals de naam al aangeeft, 136 pk. Samen met een koppel van 240 Nm bij 2.000 t/min staat deze 1,6-liter turbobenzinemotor garant voor aansprekende prestaties.
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

HARRY

Er staat een foutje 136pk moet zijn 163 pk
Heb juist een besteld

infoseeker

Harry, waar ben je voor "gevallen", de pk's of de ruimte? Of beiden?