QQ met hoogste kilometerstand.

Gestart door spoetnik, mei 22, 2015, 22:29:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hendrik

ff gekeken zit nu op ruim 217.000 km Bj 01-2008 en inderdaad, loopt ook nog steeds als een trein :wave:
met een gem. van 1 op 15 ook nog steeds lekker zuinig
laatste OH beurt wederom geen bijzonderheden, of ja toch schijfremmen ( 1e maal) voor vervangen
min. dikte nog ruim voldoende maar begon te trillen bij  hard afremmen, zat dus nu toch 0,15 mm slinger in.
en 2e nw.paar remblokken welke in dec. vervangen waren zijn door monteur weer terug geplaatst \-/ waren ook nog als nieuw, al met al beurtje van goed 500,- euro viel dus uiteindelijk nog mee.
ik wil ook nog een jaartje rijden, wil hem bij de 250.000km inruilen, kijken wat de "gek "er voor geeft ;D
daar de planning is om in 2016 wat minder te gaan werken, denk ik dat ik dan voor de 1.2 benz.versie ga.
waarschijnlijk een nw QQ / of leuke demo :yep:

p.s. laten we niet te ver afdwalen het topic gaat over de hoogste km stand !!
01-2008 Nissan Qashqai 2.0 Dci Tekna zwart met.(Black-Beauty)
09-2015 Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition /design-pack
              Brons Metallic
08-2020 Nissan Juke 1.0DIG-T117 N Design
             (Burgundy Metallic / Enigma Black)

spoetnik

04-2011 Nissan QQ+2 J10 1.5 DCI / Dark Metal Grey / Connect met Chrome Pakket
04-2007 Nissan QQ J10 1.5 DCI    /  Cafe Latte          /  Tekna pack Navi

Primera P11

Ik denk dat als je een auto nieuw koopt en je rijd 20.000km per jaar,dat je tegenwoordig wel 20 jaar met een auto kunt doen.
Ik rij ze in de regel 5 jaar en heb er dan 150 a 200.000km bij opgezet.
Dan vind ik de auto economisch af en voordat de grote kosten beginnen ben ik er vanaf,dan staan ze zo'n beetje op de 3 ton.
Dan spreken we over 12,13 jaren ouderdom.
Het liefst zou ik nieuw rijden en dan een jaar of tien ermee rijden.
Maar ik wil geen geld lenen voor een auto,dus ben ik op tweedehands aangewezen.
Ik ben redelijk zuinig op mijn spullen,maar ik zie tegenwoordig dat auto's echt gebruiks artikelen geworden zijn.
De meeste interesseert het helemaal niks of ze leasen de auto.
Je ziet dat ook al bij tweedehands aanschaf.
Ik heb echt goed moeten zoeken voordat ik een exemplaar had dat er een beetje netjes uitzag.
De meeste zijn van die wasstraat auto's,totaal bekrast bij de portier grendels,de dorpel van de achterklep vol met krassen en butsen,gordels die klem hebben gezeten tussen de deuren en de carosserie met als gevolg lelijke butsen.
Krassen op de carosserie waar je het niet verwacht.
En dit zijn auto's die door de dealer goed genoeg bevonden werden voor verkoop.
Ook de huidige auto die ik nu heb is daar niet helemaal vrij van,maar zag er overall wel redelijk netjes uit.
Maar mijn vorige toyota die ik in ruilde had minder beschadigingen dan de auto die ik terug kocht.
Maar was het zoeken een beetje beu.
En wat sommige garage's onder een mooie auto verstaan vind ik gewoon bagger.ook dealers.
Zeker als er een gezin mee gerden heeft zien ze helemaal uit om te janken.
Tegenwoordig mogen die kinderen allemaal uitgebreid eten en drinken in de auto,dat soort zaken wil ik in de auto allemaal niet hebben.
En dat vind je vaak allemaal terug als je een auto gaat bekijken,dat is wel jammer.
Vroeger was het een luxe artikel,nu een gebruiksartikel,er komt na drie jaar wel weer een nieuwe.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Primera P11

Overigens,zijn er op het forum al die er dik 3/4 ton op hebben staan?.
Ik zou weleens willen weten wat de onderhoudskosten zijn van die auto's.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Primera P11

Hoe zit het met degene die bijv de 1.5 dci rijden.
Van die motor hoor je in de regel niet veel goeds wat duurzaamheid betreft.
En dan bedoel ik idd hoge km standen,niet 1,5 a 2 ton.
Dat is de reden waarom ik geen diesel gekozen heb maar een benzine.
ik kon met de km's die ik maak ook gaan dieselen.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Hendrik

Bij mijn garage is de monteur ook meer gechammeerd van de 2.0 dCi dan van de 1.5 dCi( heeft er 2 verv bij km. standen van ca.125- 150 dkm)
echter op internet staan toch best een aantal 1.5 jes met > 200dkm op de teller dus?
maar misschien weet Ton of iemand anders wel hoe het met de betrouwbaarheid zit bij hogere km's;)
laat het maar horen ::)
maar we dwalen weer af, het gaat om de hoogste KM's  :yep:
01-2008 Nissan Qashqai 2.0 Dci Tekna zwart met.(Black-Beauty)
09-2015 Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition /design-pack
              Brons Metallic
08-2020 Nissan Juke 1.0DIG-T117 N Design
             (Burgundy Metallic / Enigma Black)

Primera P11

Je hebt gelijk,we dwalen af.
Maar ik denk dat er op het forum niet zulke hoge km standen tussen zitten.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

mde036

We zijn inmiddels weer ruim 2 jaar verder na het laatste bericht in dit draadje, dus waarschijnlijk ook weer veel meer kilometers. Ik ben vooral benieuwd naar de hoge kilometerstanden van de 1,2 DIG-T. Nissan heeft bij de j11 gekozen voor een relatief kleine motor, maar dan met turbo. Inmiddels is deze motor nu zo'n 4 jaar op de markt en ik ben benieuwd naar de ervaringen kwa duurzaamheid. Ik heb zelf een Qashqai uit 2015 met 44.000 op de teller, met de genoemde 1,2 DIG-T benzine motor en automaat. Dus heb je deze motor en meer dan 75.000 gereden dan hoor ik het hier graag.

pannetje

Mijn autootje heeft inmiddels 238.000 km gelopen.
Tot nu toe zonder grote problemen
(DIK EIKENHOUT VOOR AF TE KLOPPEN)
Qq  2.0 automaat


hansd30

Nissan Note 1.6 (2008) --> Nissan Note 1.2 DIG-S Connect Edition met Family Pack (2014) --> Nissan Micra 1.0 IG-T N-Style (2020)

Primera P11

Hansd30,

Dat valt toch nog wel mee,een ton in 4/5 jaar.
Ik kom ook wel aan 20/25.000km per jaar op benzine.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

tweakradje

Mijn 1.2 Gig-T uit 2014, connect edition met panoramadak, heeft nu 99k gereden waarvan
ik er zelf 75k gereden heb.
Normale beurten gehad plus wat terugroepacties.
Komende beurt de voorbanden voor het eerst. Nog niets aan remmen vervangen.
Af en toe een rammeltje in het interieur maar dat verhelp ik dan zelf gelijk.
Wel problemen gehad met lekke airco en inlaatvervuiling. Allemaal onder garantie verholpen.
Vrees dat nu de distributieketting aan de beurt is en mogelijk weer inlaatvervuiling. Waarschijnlijk uitgerekt.
Ik hoor hem soms kletteren/tikken bij het optrekken. Of het is wat anders. Wordt bij komende beurt uitgezocht.
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

serge22

Gisteren de kaap van 180000 km gehaald.
Qashqai 2.0 dci 4 WD Tekna Pack Executive manueel  Faded Denim 2008 Philips dagrijlichten
Qashqai 1.3 DIG-T 160 pk Tekna+ Solid Red 2019

jj

...heb ik voor jullie allemaal goed nieuws! Mn 1.5d staat inmiddels op ruim 326.000 km zonder noemenswaardige problemen. Uiteraard zijn slijtagedelen vervangen indien nodig, maar behalve een nieuwe airco-pomp geen aparte vervangingen (...afkloppen  :)

Nissanwielmonteur

Zozo dat is een respectabele km-stand. Zo hoog heb ik ze nooit gezien. Na 150000 verdwijnen de meeste uit het zicht.

Maar hopelijk nog veel fijne kilometers.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!