Wegvallen hoge- en middentonen autoradio nieuwe Nissan Qashqai 1.2 Acenta

Gestart door Annaland, mei 10, 2015, 16:53:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

Annaland

Ik rijd sinds augustus 2014 met veel(!) plezier in de nieuwe Nissan Qashqai, type 1.2L P Mt  Acenta. Helaas heb ik sinds de levering van de auto een probleem met de radio van de ingebouwde radio-cd speler. Op willekeurige momenten worden de midden- en hoge tonen weggedrukt/geknepen waardoor het volume vermindert. Ik ervaar dat als hoogst irritant. Via de cd-speler is deze klacht niet te horen. Inmiddels heeft de dealer de radio-cd speler, de antennekabel en de antenne vervangen, maar daarmee is de klacht niet verholpen. De dealer blijft zoeken naar een oplossing. Ik wil daar ook aan bijdragen via een oproep via dit forum.
Zijn er nog meer bezitters van de nieuwe Nissan Qashqai, type 1.2L P Mt Acenta, waarbij de radio de zelfde klacht vertoont?

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

QQ013

En het gaat niet over het schakelen tussen DAB en FM?
Dat geeft namelijk een soortgelijk effect in bepaalde delen van Nederland.
1.6L P MT 2WD NEW TEKNA GLASSR

Annaland

Het is mij niet bekend of er een update is voor deze radio. Ik zal dit voorleggen aan de dealer.

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur

@ QQ013

Annaland heeft een Acenta en die hebben geen DAB ontvangst op de radio.
Ik las die reactie van je en bemerkte iets raars, bij mij viel dat kwartje niet direct.

Overigens wil ik niet zeggen dat de update je klacht oplost. Maar het proberen waard.

Joshua83

Hallo, ik heb een Connect edition 2014 en heb exact hetzelfde probleem. Dit gebeurt alleen bij de reguliere radio, bij DAP gaat het prima. Het bizarre is dat wanneer ik opnieuw op de voorkeuzezender druk, het geluid ineens weer goed is. Echter, van korte duur dan dan wordt het weer dof.

@Annaland. Heb je inmiddels iets gevonden?

Of is er iemand die hier een oplossing voor weet? Alvast bedankt!

qashmooi

Annaland

Inmiddels is door de dealer in overleg met de klantenservice Nissan Amsterdam veel geprobeerd om de klacht te verhelpen. De originele radio (+ de antenne) is vervangen door een radio van het zelfde type. De klachten waren daarmee helaas niet(!) verholpen.
Mijn dealer heeft van de klantenservice Nissan Amsterdam te horen gekregen dat deze klacht nieuw is en dat het om een 'producteigenschap' gaat waar op dit moment geen update voor is. 

qashmooi

Het geluid wordt ook weleens dof als je een langere afstand rijdt en de zender zwakker wordt, dan wordt het geluid ook doffer totdat de radio automatisch overschakelt naar dezelfde zender, maar dan eentje die weer dichterbij staat.

gundo

Hallo iedereen, ik heb een qq business edition my2015 met hetzelfde probleem. De radio ontvangst is met momenten barslecht. Hoge tonen verdwijnen, geluid wordt dof. Af en toe heb ik ook de indruk dat de speakers op het dashbord dan gewoon uitvallen en dat enkel de deurspeakers blijven werken. Vooral in de file heb ik het probleem als ik tussen vrachtwagens rijd. Dikwijls gebeurt het ook in smalle straatjes. Met cd of bluetooth via de telefoon werkt dan weer perfect. Ben reeds 2x bij de dealer geweest echter zonder verbetering, integendeel nu heb ik geregeld ruis op de fm. DAB is om te huilen, regelmatig vallen er seconden uit of hoor je twee / drie keer hetzelfde op 5 seconden tijd. Zijn er al oplossingen?

Henkiepenkie

Antenne probleem (massa aansluiting) of andere radio eisen. DAB werkt normaliter perfect!

Nissanwielmonteur

Toevallig dat ik deze topic tegen kom.

Ik heb ook zo'n zaak aan de hand.

Het is het wegfilteren door volume verlaging van ruis in de radio ontvangst. Het is een product eigenschap en software helpt daar niet voor.

De laatste software versie is 7.3.2

Verder is de Visteon radio duidelijk minder goed in ontvangst kwaliteit als de Connect met 2 tuners.

tweakradje

Gaat het om een Connect multimedia systeem met DAB?
Misschien gaat het ook op voor een andere radio?
Heb je de optie "auto follow" aanstaan?

Denk dat het het HIGHCUT filter is dat in werking treedt omdat het signaal slechter wordt.

Je kan in elk geval proberen het uit te zetten. Zelf heb ik het ook uitstaan.
Daarnaast kan je gelijk SHARX aanzetten (automatisch bij tunen)
Dit kan in het service menu van het connect systeem.

Zie voor meer info in dit draadje:
http://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=8970.0

Mvg
QQ J11 2014 1.2 DIG-T Connect

Nissanwielmonteur