knipperend rood lampje ( sleutel)

Gestart door ben!, april 17, 2015, 20:36:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ben!

Als ik de auto uitzet dan gaat er een rood lampje met een afbeelding van een auto met een sleutel knipperen.
Heeft dit iets te maken met een niet goed functionerende sleutel?

Ik kan de sleutel overigens gewoon gebruiken.

Dan heb ik nog een vraag, staat het stuur altijd iets scheef, daar bedoeling ik mee dat het stuur links iets verder naar het dashboard lijkt te staan dan rechts.
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, nu Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition. Geen QQ rijder meer, wel mee lezen op deze fantastische site.

Nissanwielmonteur

Dat lampje betekend dat de startonderbreker aktief is. Dat hoort zo als het contact uit is.

Dat van het stuur is me nog nooit opgevallen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

ben!

Oké, dank voor je uitleg. Nissanwielmonteur,  ik heb de vorige 2 maanden vast zitten slapen,  was me namelijk niet opgevallen 😑

Ik ga morgen eens goed kijken maar het stuur van mijn QQ lijkt toch echt een tikkie uit het lood te staan.
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, nu Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition. Geen QQ rijder meer, wel mee lezen op deze fantastische site.

wodkadrinker

Klopt bij een Juke is het ook, lijktt wel of je 1ne arm korter / langer is als je achter het stuur zit.

ben!

Klopt wat jij schrijft wodkadrinker,  links staat het stuur verder naar het dashboard dan rechts. Nu vraag ik mij af, is dit normaal of niet? Ik denk dat het niet zo hoort te zijn, al veel nieuwe auto's gehad maar is mij nooit eerder opgevallen!
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, nu Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition. Geen QQ rijder meer, wel mee lezen op deze fantastische site.

Nissanwielmonteur

Het zou best kunnen dat het zo is zoals het is. Zal het maandag eens bekijken. Zoveel kan er ook niet fout aan de montage van de delen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Lexa330

Ik heb zonet even bij mijn auto gekeken, maar het stuur lijkt me eigenlijk keurig recht tov zitpositie te zijn

hieronder wat fotoos om voor jullie te vergelijken en evt te gebruiken bij dealer

groet Lex




ben!

#7
Het is een raar verhaal. Ik heb gekeken naar de stand van het stuur, het staat optisch scheef maar kijk ik vanaf de bijrijderskant dan lijkt het stuur recht te staan,  ga ik rijden en hou het stuur zowel links als rechts vast dan bemerk ik weer de scheefstand. Achter het stuur, zowel links als rechts zit een kier die van recht is breder dan die van links, hoort dat zo of laat dat juist zien dat het stuur niet recht staat? Als het is gelukt om foto's te plaatsen bij dit bericht dan is het misschien wat duidelijker.



Ik heb je foto's even gedraait.



Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, nu Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition. Geen QQ rijder meer, wel mee lezen op deze fantastische site.

JDMLover

#8
Citaat van: Nissanwielmonteur op april 17, 2015, 20:49:32 PMDat lampje betekend dat de startonderbreker aktief is. Dat hoort zo als het contact uit is.



Dit lampje knippert bij mij als ik het voertuig volledig vergrendeld heb !?


lapalmeraie

Dan is de startonderbreker toch ook actief?
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!