Chip tuning

Gestart door Qqlover, april 01, 2015, 12:24:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wilbert

1.2 Tsi fabia lager gewicht, maar ook maar 90 pk.

Hendrik51

Persoonlijk vind ik de 1,2 t ook een luie auto en met caravan is het helemaal nix
Mijn golfje van 105 pk had er veel minder moeite mee .
Het koppel is gewoon veel te laag .

deusjevo

#62
Sorry maar niet mee eens.
Bij mij hangt er 1200 kilo Knaus achter en dat gaat prima.
Had hiervoor ook een 1.2 TSI in een Octavia en de QQ doet het minimaal net zo goed in de praktijk.
Is ook veel stabieler tijdens het rijden dan een Octavia, mede door de minder grote overhang.

Had je de turboloze 105 Pk 1.6 of een 1.2 TSI?
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Hendrik51

Een1.6 TDI met een koppel van 250 NM.
Dat van de 1,2 t is met 190 NM veel te laag en je blijft maar schakelen.
Vroeger een Nissan Primera 2.0 gehad met 130 pk maar ook te weinig koppel en dan moest ik na luik tegen de bulten op in de tweede versnelling rijden met 80 km op de teller omdat hij het in de derde versnelling niet kon doen , Met het golfje dezelfde bulten op in de vierde .

deusjevo

Je vergelijkt appels met peren
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

T&T

Ik weet het even niet meer Hendrik.

Destijds een Sunny N14 gehad met een 1.4 motortje en de enige luxe was een rembekrachtiggern en deze reed met gemak volgeladen die bulten op en wel met een 110 km/u en reed dan ook nog 1 op 16 ???

Dan mijn zoon die nu een 2.0 Primera met CVT heeft, wat gaat dat ding zeg en een aanhanger er achter met gewicht deinst hij niet voor terug want de wagen gaat gewoon door.
Mijn andere zoon met een Opel Vectra 1.8 het zelfde verhaal maar dan een handbak.

Is wat anders met mijn 2e QQ 1.6 met start/stop systeem er op, die had er problemen mee als ik 750 kilo mee nam en de van Brienenoordbrug op moest. (4% stijging )

Nu met mijn 1.2-tje durf ik geen uitspraak te doen want ik heb er nu geen trekhaak op zitten maar met 4 personen en kofferbak vol gaat ook deze met gemak die zelfde brug op.

Kortom denk ik dat je die 2.0 Primera lui gemaakt heb of je durfde geen toeren te maken.
Dan is de motor vuil en heeft compressieverlies dus minder kracht.
Dus vertel me het maar want ik vind je gegevens niet rijmen ondanks je cijfers.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Primera P11

Ik heb met een primera 2.0 paardetrailers getrokken.
Ging op zich ook goed,maar wel op benzine,op lpg was het een ander verhaal.
Maar flink doorhalen en geen probleem.
Je moet niet schrikken van een beetje toeren maken.
Vond het een goede trekker.
Volgens mij is de primera ook nog een keer trekker van het jaar geworden.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

Hendrik51

Primera trekker van het jaar klopt.
Persoonlijk snap ik dat niet maar het was wel zo.
Alleen zijn hoogste koppel lag bij 4000 of 4800 toeren.

We dwalen gewoon af van het tunen en daar ging het mij om.
Mijn qashqai heb ik een maand en die heeft in anderhalf jaar maar 6500 km gereden en toen mocht die persoon niet meer rijden ,dus ik denk dat hij nooit op zijn donder heeft gehad .
Ik zal hem eens wat meer aanpakken misschien word hij dan wat vlotter en verbruikt hij dan ook wat minder.
Hij wil niet zuiniger dan 1 op 12 en dan rijd ik ook nog 4 baans wegen waar je maar 100 mag .
Wanneer dit na een paar duizend km niet veranderd dan laat ik hem chiptunen .

Primera P11

We praten volgens mij dan wel over een jaar of 20 terug.
Die tijd kun je niet meer vergelijken met nu.
Persoonlijk een 1.2tje gaan tunen is vragen om moeilijkheden.
Het motortje word al behoorlijk thermisch belast door de turbo.
Er nog meer uithalen doet wel wat met de reserves van het motortje.
En uiteindelijk ga je de extra power benutten want je doet het niet voor niets.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

hendrik51

Vragen om moeilijkheden ? Misschien .
Renault heeft dezelfde motor met 130 pk dus er zit zo bij zo speling in

Primera P11

Hendrik51,

Mocht je tuning overwegen,bij ZIP tuning is het mogelijk.

http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/Nissan-Qashqai-1.2-DIG-T-115-pk-car-23767.html#header

Effe plakken in de browser en je komt bij ZIP tuning uit.

Of erop klikken.


Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

deusjevo

Ik zou er bij een QQ nog niet aan gaan beginnen, voor zover ik weet is er nog geen chiptuning op maat mogelijk?
Ik vermoed dat hier gewoon een piggyback gebruikt gaat worden.
Lang leve de noodloop van je auto.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Primera P11

Deusjevo,

Als je de link aanklikt en door scrolt naar onderen kun je precies zien wat ze doen.
Dit is geen piggyback maar op maat geschreven software.
Als je er aan wilt beginnen lijkt mij dit de veiligste manier.
Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

deusjevo

Google eens op " problemen ZIPtuning "
Tevreden maar ook (te) veel ontevreden klanten.

Maar ieder zijn ding, ik hou niemand tegen hoor  :neen:
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

DeRidder92

Ik zou het ook niet meer doen, hoewel ik soms de pk's mis.

Ik denk niet dat je er echt veel winst uit kan krijgen, toch niet bij mij de 1.2 motor.
Voor die 10pk extra ga ik geen 500€ neerleggen.

Mijn vorige auto was een diesel die gechipped was, 2 jaar later was de koppeling ook ten einde, die kunnen die extra koppel vaak niet genoeg verwerken dus dit verslijt allemaal veel rapper = weer extra kosten.