Info X-trail (T32) >2014

Gestart door T&T, maart 18, 2014, 08:21:59 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T&T

Hier de tot op heden bekend zijnde informatie over de Nieuwe X-Trail  2014.
Word zodra er meer bekend is zo snel mogelijk geplaatst.





We zouden je kunnen vertellen hoe geweldig de X-Trail is, maar we laten je het liever zelf zien.

https://www.youtube.com/watch?v=95EjM1rOId4




Het gamma.

                   

                     



Prijslijsten van af september 2014

                                       
   NL                                                       BE




http://youtu.be/PeN7VjgINcE




NIEUWE NISSAN X-TRAIL ONTHULD



http://www.youtube.com/watch?v=sv3oVIM9vwA

•   Een van de twee ontwerpen voor een wereldwijde Crossover die vandaag worden aangekondigd, samen met de Nissan Rogue
•   Nieuwe X-TRAIL borduurt voort op Nissans 4x4-erfgoed...
•   ... en de leidende positie van het merk in de markt van Crossovers
•   Stijlvol, comfortabel en stil, maar ook ...
•   ... zeer capabel off-road
•   Mobiel online via het nieuwe NissanConnect-systeem met talloze applicaties
•   Nissan Safety Shield met een uitgebreide reeks veiligheidsvoorzieningen
•   Premium design en techniek:
•   panoramisch zonnedak over de volle lengte van het dak
•   maximaal zeven zitplaatsen en een flexibele bagageruimte
•   Uitvoeringen met twee- en vierwielaandrijving

Gespierd, modern en boordevol nieuwe technologie - dat is de Nissan X-TRAIL, die zijn werelddebuut beleeft op de IAA van Frankfurt 2013. Een revelatie voor het SUV segment en een auto met het onverzettelijke karakter van zijn voorganger. Maar ook met het verfrissende en vernieuwende karakter dat de Crossover-modellen QASHQAI, JUKE EN MURANO kenmerkt. Een auto voor avontuur en gezin, geschikt voor diverse weers- en wegomstandigheden.

De nieuwe X-TRAIL is even robuust en getalenteerd als de vorige generatie, maar dan met meer stijl, efficiency, frisser design, innovatieve techniek en buitengewoon veel comfort. De nieuwkomer heeft alles in huis om de maatstaf te zijn in de competitieve markt van SUV's.

De versie voor de Amerikaanse markt heet Nissan Rogue. Die maakt vandaag zijn werelddebuut. Het volumemodel dat voor wereldwijde groei moet zorgen, is gebaseerd op het nieuwe, samen met Renault ontwikkelde Common Module Family-platform (CMP) en komt volgens de plannen in 190 landen over de gehele wereld op de markt.

De X-TRAIL is een zeer belangrijk model voor Nissan. Hij wordt geproduceerd in vijf fabrieken over de gehele wereld. De introductie staat gepland voor het eerste kwartaal van 2014, waarna de wereldwijde verkoop start in juli. Het vorige model is een van de bestverkochte Nissans. De nieuwe versie moet flink bijdragen aan Nissan Power 88, het businessplan voor de periode 2011-2016.

Nieuwe X-TRAIL in detail

Design

Het design is een mix van de vloeiende en stijlvolle lijnen van een moderne Crossover en het robuuste voorkomen van een typische SUV. In vergelijking met de hoekig en redelijk ruig ogende vorige versie heeft de nieuwe X-TRAIL een veel dynamischer en premium uitstraling.

Gespierde contouren smelten samen met elegante vormen en zorgen voor een gedistingeerd silhouet. Verder vallen de grote wielkasten met 19-inchwielen op en de achterlichten in de kenmerkende 'boomerang'-vorm. Ook de speciale koplampen met led-dagrijverlichting en de karakteristieke achterste dakstijlen dragen bij aan het fraaie uiterlijk. Led-verlichting is standaard voor dim- en grootlicht bij de topversies.

Het interieur is stijlvol afgewerkt met verchroomde delen en met sierstroken die zijn voorzien van metallic of pianozwarte lak. Er is keuze uit fraaie stoffen bekleding of leder met contrasterend stiksel. Achterin zijn twee extra stoelen leverbaar, zodat het aantal zitplaatsen in totaal op zeven komt.

Praktisch zijn de tot 80 graden openslaande achterportieren. Die openen dus veel verder dan gebruikelijk. Dat is een voordeel bij het instappen en voor het plaatsen van een kinderzitje. Dankzij de langere wielbasis is de afstand tussen voorstoelen en achterbank groter en de rugleuning van de voorstoelen biedt meer ondersteuning.

De achterbank is verschuifbaar en neerklapbaar. De twee optionele stoelen achterin zijn in hun geheel neer te klappen.

Tussen de voorstoelen is ruimte voor een forse consolebox, waarin zelfs een iPad past.

Ook nieuw is de verstelbare vloer in de bagageruimte. In de hoogste positie kan de vloer maximaal 10 kg dragen en in de laagste positie maximaal 75 kg. Voor maximaal gemak is het ook mogelijk de achterklep elektrisch te openen.

Technologie

De nieuwe X-TRAIL is een van de meest geavanceerde auto's wanneer hij op de markt komt. Dat dankt hij aan het nieuwe NissanConnect-systeem voor navigatie, informatie en entertainment. Bovendien is er een zeer compleet pakket aan veiligheidsfuncties en -systemen onder de noemer Nissan Safety Shield.

NissanConnect is een perfect voorbeeld van Nissans innovatieve kracht. De nieuwste versie is te koppelen aan een smartphone, waarna via het 7-inch aanraakscherm niet alleen is te bellen maar ook gebruik te maken van apps, social media en online entertainment. Het navigatieprogramma maakt gebruik van Google® zodat allerhande informatie beschikbaar is. Al rijdend is het weerbericht te raadplegen, of informatie te verkrijgen over tankstations, restaurants en hotels. Daarnaast heeft het systeem een functie waarmee het mogelijk is routes die thuis op de computer zijn gemaakt naar de auto te sturen. Ook is audiostreaming mogelijk via Bluetooth en het systeem heeft aux- en usb-poorten.

Het instrumentarium omvat een kleurenscherm van 5-inch dat de bestuurder informeert over tal van aspecten van de rit, zoals de gemiddelde snelheid, het brandstofverbruik, navigatie-aanwijzingen, radiozenders, ecodrive, 4WD-krachtverdeling en verkeersbordherkenning.

Onderstel

De nieuwe Nissan X-TRAIL is net als zijn voorganger beschikbaar met de hoogwaardige elektronisch geregelde vierwielaandrijving ALL MODE 4x4i. De bediening ervan gaat via een draaiknop op de middenconsole. Er is keuze uit tweewielaandrijving, Auto, en de Lock-stand voor permanente vierwielaandrijving.

In de standaard Auto-stand schakelt het systeem al naar gelang de omstandigheden automatisch vierwielaandrijving in om maximale grip en stabiliteit op gladde ondergrond te bieden. De stand Lock garandeert permanente tractie bij lage snelheid in lastige off-roadsituaties.

De X-TRAIL is voorzien van nog vier elektronische systemen die de bestuurder ten dienste staan en voor meer gemak en comfort zorgen. Twee ervan zijn een wereldprimeur en de derde is onlangs geïntroduceerd in de Infiniti M.

De wereldprimeurs zijn Active Ride Control en Active Engine Brake. Het eerste systeem is een elektronisch geregelde actieve schokdemping. Active Engine Brake werkt in samenwerking met de automatische Xtronic-transmissie en zorgt dat de auto ook op de motor afremt in bochten en tijdens vertragen tot stilstand. Daardoor is de controle beter en er is minder pedaalkracht nodig.

Het derde systeem is Active Trace Control. Dat benut diverse sensoren om de snelheid, de stuurhoek, de stand van het gaspedaal en de remkracht te meten. Het kan de benodigde remkracht per wiel afzonderlijk bepalen en onderstuur in bochten helpen reduceren. De bestuurder ervaart speciaal op gladde en/of natte wegen een stabieler en koersvaster sturende auto en dus een grotere veiligheid.

Verder is de nieuwe X-TRAIL nog voorzien van Uphill Start Support en Advance Hill Descent Control.

Aandrijflijn

Bij de ontwikkeling van de nieuwe X-TRAIL stonden factoren als gewichtsbesparing en efficiency voorop. Op deze punten moest hij tot de beste in zijn klasse behoren.

Waar mogelijk is daarom het gewicht verlaagd. De achterklep is bijvoorbeeld grotendeels van kunststof vervaardigd, wat zeven kilogram gewicht scheelt. Ook is de luchtweerstand verminderd door zorgvuldig gevormde buitenspiegels en een spoiler die de uitlaatdemper en het achterpaneel onder de auto.

Efficiency zit ook in de compactere motoren en in reductie van de wrijving in de aandrijflijn. Weliswaar met kleinere motoren, maar ook met hogere prestaties bij een zo laag mogelijk verbruik.

Informatie over de motoren en de uitvoeringen van de nieuwe X-TRAIL volgt vlak voor de introductie volgend jaar op de Europese markt.





Amsterdam, 21 februari 2014 - De grootste Crossover-familie.

Nieuwe X-TRAIL

De nieuwe X-TRAIL maakt nu deel uit van Nissans omvangrijke Crossover-familie.
Hij combineert geavanceerde 4x4-capaciteiten met tal van kwaliteiten op het gebied van design en techniek die zo kenmerkend zijn voor Nissans Crossovers.
De X-TRAIL introduceert een aantal vernieuwingen in het segment, zoals de bi-led-koplampen, Nissan Safety Shield en de nieuwe versie van het geïntegreerde navigatie- en entertainmentsysteem NissanConnect.






New Nissan X-Trail

Compleet nieuwe X-TRAIL versterkt Nissans crossovergamma



- Nieuwe X-TRAIL profiteert van Nissans 4x4-geschiedenis en toonaangevende positie als fabrikant van crossovers
- Stijlvol, comfortabel en stil - tegelijkertijd klaar voor elk offroad avontuur
- Flexibele indeling interieur, derde zitrij als optie
- Meeste beenruimte achterin in zijn klasse
- Connectiviteit via NissanConnect met een reeks applicaties
- Nissan Safety Shield: een uitgebreid pakket van veiligheidssystemen
- Modern design en eigentijdse voorzieningen zoals een elektrisch bedienbaar panoramadak, automatische achterklep
  en ledkoplampen
- 2WD en 4WD
- Nissan XTronic voor 2WD-uitvoering
- Nieuwe dCi 130-motor met aanzienlijk lagere CO2-uitstoot (vanaf 129gram CO2/km) en een lager verbruik
  vergeleken met vorige model
- Europese verkoopstart in juli 2014
- Afmetingen: 4.635mm lang, 1.820mm breed, 1.695mm hoog; wielbasis 2.706mm, bodemvrijheid 210mm

Nissan start komende zomer met de verkoop van de nieuwe X-TRAIL. Het model is compleet opnieuw ontwikkeld en maakt nu deel uit van Nissans omvangrijke crossoverfamilie waartoe ook de JUKE, de QASHQAI en de MURANO behoren. De nieuwe X-TRAIL-generatie brengt nieuwe technologie, een eigen stijl en toonaangevende functionaliteit met zich mee. Met het nieuwe model profileert Nissan zich als de leidende producent van crossovers.

De nieuwe Nissan is gebouwd op het CMF-platform (Common Module Family) dat de Alliantie Renault-Nissan gezamenlijk ontwikkelde. De X-TRAIL biedt dezelfde onverwoestbare 4x4-kwaliteiten en veelzijdigheid als zijn voorganger en voegt er een verleidelijke crossoverstijl, efficiënte motoren, een opwindend design, innovatieve technologie en een hoog comfortniveau aan toe.
De nieuwe Nissan is gebouwd op het CMF-platform (Common Module Family) dat de Alliantie Renault-Nissan gezamenlijk ontwikkelde. De X-TRAIL biedt dezelfde onverwoestbare 4x4-kwaliteiten en veelzijdigheid als zijn voorganger en voegt er een verleidelijke crossoverstijl, efficiënte motoren, een opwindend design, innovatieve technologie en een hoog comfortniveau aan toe.

De stuwende kracht achter het nieuwe design was Nissans ambitie om met de nieuwe X-TRAIL de meest veelzijdige auto in het SUV-middensegment neer te zetten. Dankzij de soepele en tegelijkertijd stevige lijnen combineert de X-TRAIL kracht met verfijning.

Het interieur - optioneel met zeven zitplaatsen - heeft een oplopende 'theateropstelling', zodat alle inzittenden een goed uitzicht hebben. Met het doordachte design zet de Nissan een nieuwe norm voor toegankelijkheid van de zitplaatsen achterin en ruimte op de derde zitrij. De X-TRAIL is voorzien van de nieuwste generatie NissanConnect en biedt met smartphone-integratie extra's zoals talloze handige apps en een optimale connectiviteit voor onderweg.

Voor de aandrijving is een krachtige, maar compacte dCi 130-motor beschikbaar. Die levert trekkracht en verfijning bij elke snelheid. De auto is beschikbaar met twee- en vierwielaandrijving. De 4WD is voorzien van Nissans nieuwste ALL MODE 4x4-i-transmissie. Samen met het nieuwe Chassis Control-systeem en het Nissan Safety Shield biedt de X-TRAIL in een uniek pakket voorzieningen op het gebied van veiligheid en comfort.

De nieuwe X-TRAIL heeft een belangrijke rol in Nissans groeiende crossoverfamilie. Hij wordt gebouwd in negen fabrieken voor tal van markten. Wereldwijd was zijn voorganger een van de best verkopende Nissan-modellen. De nieuwe generatie zal op haar beurt een belangrijke bijdrage leveren tot Nissans verkoopambities.






Nieuwe X-TRAIL in detail


  • DESIGN
De Nissan X-TRAIL zet door zijn vloeiende, elegante lijnen en zijn robuuste SUV-uitstraling een nieuwe maatstaf in crossoverdesign. Hij neemt afscheid van de ruige, hoekige vormen van zijn voorganger en laat zien hoe de nieuwe generatie SUV's er zal uitzien: met vloeiende vormen, zonder afbreuk te doen aan de offroad kenmerken.

Dankzij het nieuwe, geavanceerde platform kon het ontwerpteam maximaal uitpakken en profiteren van de langere wielbasis en toegenomen spoorbreedte. Net als bij Nissans andere crossovers ligt ook nu de visuele nadruk op de wielen. De opvallende, grote wielkasten vormen de basis van het design. Samen met de aflopende daklijn, de nadrukkelijk geprofileerde flanken en de oplopende raamlijn benut de X-TRAIL optimaal Nissans design-DNA voor crossovers. Het resultaat is een auto met een even stijlvolle als moderne uitstraling.

Ledkoplampen

De voorzijde combineert complexe vormen met heldere lijnen en een doordacht gebruik van licht en schaduw. De geheel nieuwe ledkoplampen lopen door in de bumper en verbinden zo de onderste met de bovenste helft van de carrosserie. De lichtunits zelf zijn zeer gedetailleerd ontworpen met een opvallende vorm die de X-TRAIL een eigen gezicht geeft in het schemer of donker. Aan de achterzijde gaan nieuwe stijlelementen samen met kenmerkende Nissan-details. De lichtunits hebben een typische boemerangvorm. De herkenbare D-stijlen verwijzen overduidelijk naar de JUKE en de QASHQAI.

Net als het exterieur heeft ook het interieur van de X-TRAIL een drastische verandering ondergaan. Met meer ruimte, een verbeterde ergonomie en talloze premiumvoorzieningen zet de auto een nieuwe maatstaf voor comfort en uitrusting in het C-SUV-segment.

5-inch TFT-kleurenscherm

Het dashboard combineert geavanceerde technologie met een doordachte indeling en een perfecte informatieoverdracht. Het nieuwe instrumentenpaneel is voorzien van de Advanced Drive-Assist Display: een groot (5-inch) kleurenscherm tussen de beide meters. Het toont gegevens van andere bronnen, zoals de veiligheidssystemen. Door de gunstige positie kan de bestuurder de waarschuwingen zien zonder afgeleid te raken.
De iets verhoogde middenconsole vormt het onderkomen van het infotainmentsysteem en de klimaatregeling. Hier heeft Nissan gekozen voor een 7-inch beeldscherm met hoge resolutie voor het NissanConnect-systeem en tal van apps gecombineerd met smartphone-connectiviteit.

Kwaliteit en aandacht voor detail kenmerken het design van de Nissan-crossovers en de X-TRAIL is daarop geen uitzondering. De cabine is voorzien van materialen van hoge kwaliteit zoals chroom, pianozwart en leder met contrasterend stiksel. Voor meer comfort voor de inzittenden onderzocht Nissan elk oppervlak waarmee de bestuurder en passagiers in aanraking komen. Daarom is de bekleding van de deurleuningen en middenconsole acht keer dikker dan die van concurrenten. Ook heeft de X-TRAIL een grote bergruimte tussen de stoelen - groot genoeg voor een iPad of een tablet van een vergelijkbaar formaat.

Al even indrukwekkend is het grote glazen panoramadak - het grootste dat in dit segment leverbaar is. Niet alleen zorgt het voor enorm veel licht in de auto - de voorste helft kan geopend worden voor extra ventilatie.

Uitzonderlijke functionaliteit

Bruikbaarheid is een van de andere terreinen waarop de X-TRAIL uitblinkt. Vanaf het begin werd bij het ontwerp rekening gehouden met de optionele derde zitrij, waardoor het interieur optimaal profiteert van de grotere wielbasis van het nieuwe platform. Het resultaat is een interieur met de meeste binnenruimte voor inzittenden. Niet alleen kwantiteit telt, ook kwaliteit. Daarom biedt elke zitplaats maximaal comfort en gebruiksgemak. De drie rijen staan in 'theateropstelling', waarbij de stoelen op de tweede en derde rij hoger geplaatst zijn dan de stoelen ervoor.

Terwijl sommige fabrikanten een gewone vaste bank op de tweede rij plaatsen, heeft Nissan gekozen voor een verschuifbare en verstelbare achterbank, zodat de gebruiker de auto kan aanpassen aan zijn voorkeuren. De optionele derde rij heeft een dubbele kantelfunctie, waardoor de stoelen geheel plat kunnen worden neergeklapt. Tegelijkertijd is er voldoende hoofd- en voetenruimte.

De beenruimte op de tweede rij behoort tot de beste in zijn klasse dankzij de langere wielbasis en het nieuwe design van de voorstoelen, met uitsparingen in de rugleuning.
De beide voorstoelen zijn opnieuw ontworpen voor maximaal comfort. Als extra is de Comfort-stoel ontwikkeld. Deze stoel biedt extra steun aan de ruggengraat en zorgt voor een verbeterde doorbloeding. Op die manier wordt vermoeidheid bij langere reizen geminimaliseerd.

Innovatieve bergruimte

De veelzijdigheid van het vorige model wordt overtroffen door de nieuwe X-TRAIL, dankzij de slimme dubbele laadvloer die op verschillende manieren te gebruiken is. In totaal zijn negen indelingen mogelijk. De laadruimte is in te delen in een onderste en een bovenste vak. De verstelbare laadvloer kan tien kilo dragen in de hoogste positie en 75 kilo in de middelste positie. Zo kan de gebruiker bijvoorbeeld makkelijk een kinderwagen meenemen en erboven nog allerlei andere, lichtere spullen opbergen.
De toegankelijkheid van de laadruimte is beter dan ooit dankzij de automatische achterklep, die op afstand bedienbaar is.





  • TECHNOLOGIE

Connectiviteit

De connectiviteit van de X-TRAIL is optimaal dankzij het NissanConnect-navigatie- en entertainmentsysteem. De bestuurder profiteert verder van een omvangrijke reeks veiligheidsvoorzieningen die samen het Nissan Safety Shield vormen.

De nieuwe generatie NissanConnect biedt nu smartphone-connectiviteit, zodat de bestuurder verbonden blijft met de wereld om zich heen. Er zijn allerlei apps ontwikkeld voor muziek, sociale netwerken, entertainment en reizen. Het gebruik is eenvoudig dankzij het 7-inch touchscreen.
De nieuwe satellietnavigatie biedt ook GoogleTM, zodat de bestuurder informatie kan opvragen over het weer, tankstations, hotels, restaurants en andere interessante locaties. De populaire Send-to-Car-functie maakt het mogelijk thuis een route te plannen en die vervolgens door te sturen naar NissanConnect.

Het instrumentenpaneel is uitgerust met een 5-inch TFT-kleurenscherm met twaalf grafische informatiefuncties. De bestuurder krijgt informatie zoals waarschuwingen, de gemiddelde snelheid, navigatieaanwijzingen, muziek, verkeersbordherkenning, tips om zuiniger te rijden en de verdeling van de aandrijfkrachten bij het gebruik van de vierwielaandrijving.

Around View Monitor met Intelligent Park Assist

Parkeren is makkelijker dan ooit in de nieuwe X-TRAIL. De Nissan Intelligent Park Assist meet de beschikbare parkeerruimte voor zowel fileparkeren als parallel parkeren. Daarna stuurt Intelligent Park Assist de auto zelf in het parkeervak. De bestuurder hoeft alleen maar zelf naar voren en naar achteren te rijden.
Parkeren in een vak haaks op de rijrichting gaat trefzeker dankzij de Around View Monitor. Die geeft een nauwkeurig beeld van de ruimte rondom de auto, alsof de bestuurder van enige hoogte de situatie overziet.

Ledkoplampen

De nieuwe X-TRAIL is voorzien van leddagrijverlichting. De luxueuzere versies zijn daarnaast uitgerust met bi-ledkoplampen voor dimlicht en grootlicht. De nieuwe koplampen produceren een witter licht dan xenonlampen en verbruiken vijftig procent minder energie.

Nissan Safety Shield

Nissan Safety Shield is de naam voor een serie voorzieningen die zorgen voor extra veiligheid. Nissan streeft naar wegverkeer zonder ongelukken. De ontwikkeling van de autonoom rijdende auto maakt daar deel van uit. In 2020 wil Nissan de eerste modellen aanbieden op commerciële basis.
Het Safety Shield in de nieuwe X-TRAIL is een van de meest geavanceerde en uitgebreide systemen die in deze klasse beschikbaar zijn. De volledig automatische systemen bieden een zeer hoog veiligheidsniveau.

Het gaat om de volgende functies:

http://www.youtube.com/watch?v=iwkMlNpXDnI


1  Forward Emergency Braking

Een geïntegreerd radarsysteem scant de weg voor de auto en helpt de bestuurder in drie stappen aanrijdingen te vermijden. Als de bestuurder te dicht een voorligger nadert, klinkt eerst een waarschuwingssignaal. Als de bestuurder daarop niet reageert, worden de remmen gedeeltelijk geactiveerd. Als de afstand nog steeds verkleint, worden de remmen zo nodig krachtiger geactiveerd.

2  Driver Attention Alert
Ongeveer twintig procent van de ongelukken komt door vermoeidheid van de bestuurder. Het Driver Attention Alert-systeem in de X-TRAIL is daarom een waardevolle toevoeging aan het veiligheidspakket van de auto. Nadat deze techniek de rijstijl van de bestuurder heeft 'geleerd', bewaakt het voortdurend de manier waarop de bestuurder de auto bestuurt. Als de besturing minder zorgvuldig wordt, verschijnt op het dashboard een waarschuwing om te pauzeren.

3  Traffic Sign Recognition

Dit slimme systeem werkt als een extra paar ogen en ziet alle snelheidsaanduidingen. De camera aan de voorzijde van de auto signaleert vanzelf de borden. Het systeem herkent alle in Europa gebruikte aanduidingen voor de maximumsnelheid. Ook weersafhankelijke snelheidslimieten die sommige landen hanteren, herkent het systeem (lagere maximumsnelheid bij regen). Traffic Sign Recognition meldt in dat geval beide snelheden aan de bestuurder.

4  Lane Departure Warning

Lane Departure Warning waarschuwt de bestuurder wanneer de X-TRAIL de rijbaan begint te verlaten. Het gebruikt een geavanceerde computer die wegmarkeringen herkent en kan zien of de auto op de eigen rijbaan blijft. Als de auto de rand van de rijbaan overschrijdt en de bestuurder geen richtingaanwijzer heeft gebruikt, volgt een waarschuwingssignaal.

5  Blind Spot Warning

Het nieuwe Blind Spot Warning-systeem in de X-TRAIL maakt gebruik van de Around View Monitor om te controleren of er voertuigen rijden in de dode hoek. Als dat het geval is, wordt een waarschuwing zichtbaar in de buitenspiegel. Als de bestuurder aangeeft van rijbaan te willen veranderen, terwijl er een auto naast de X-TRAIL rijdt, gaat het lampje in de buitenspiegel knipperen en klinkt er een waarschuwingssignaal.

6  Moving Object Detection

Nog meer veiligheid tijdens het manoeuvreren: daarvoor zorgt Moving Object Detection in de X-TRAIL. Het systeem gebruikt de parkeersensoren voor en achter plus de beelden van de Around View Monitor. Als de auto nog stilstaat en een object in beeld komt, klinkt een signaal en wordt op het scherm zichtbaar waar het bewegende object is waargenomen. De camera op de achterklep heeft een fish eye-lens die een beeldhoek van meer dan 180 graden heeft. Daardoor is de ruimte achter de auto perfect te overzien. De weergave van het camerabeeld is op het 7-inch NissanConnect-scherm.

7  High Beam Assist

Om maximaal te profiteren van de verlichting, is de nieuwe X-TRAIL voorzien van High Beam Assist. Met een hogeresolutiecamera houdt het systeem het verkeer vóór de X-TRAIL in de gaten. Speciaal ontwikkelde software herkent het verschil tussen verkeer dichtbij en veraf en bepaalt of overgeschakeld moet worden van grootlicht naar dimlicht.







  • ALL MODE 4x4-i
De nieuwe X-TRAIL is voorzien van het elektronisch gestuurde 4WD-systeem ALL MODE 4x4-i. De bestuurder bedient de techniek met een handige draaiknop op de middenconsole en kan kiezen voor 2WD, Auto of Lock.
Met de keuzeknop in de stand Auto bepaalt het aandrijfsysteem zelf de verdeling van het koppel tussen de voor- en achterwielen. De computer verwerkt de gegevens van de gasklephoek, het toerental en het koppel om te voorspellen of de wielen grip verliezen. Indien nodig wordt de koppelverdeling tussen de voor- en achterwielen aangepast. Dit gebeurt bij snelheden tot 80 km/uur. Bij hogere snelheden reageert het systeem op wielspin door aandrijfkrachten naar de achterwielen te dirigeren, zodat de tractie wordt hersteld.

Voor veeleisende omstandigheden bij lage snelheden zorgt de optie Lock voor permanente vierwielaandrijving.

Nissan Chassis Control Technologies

Vier elektronische systemen dragen bij tot het rijcomfort en de stabiliteit van de auto.
Active Ride Control controleert het wegoppervlak op grote oneffenheden en past de demping aan om daarop te anticiperen. Het onderstel kan daardoor oneffenheden beter verwerken en de bestuurder ervaart optimale controle.
Active Engine Brake controleert het motorvermogen en ondersteunt de Xtronic-transmissie door iets op de motor af te remmen bij het nemen van bochten en bij het tot stilstand brengen van de auto. De bestuurder ervaart meer controle tijdens het afremmen en hoeft minder stevig op het rempedaal te duwen.
Het derde systeem - afkomstig uit het segment van de premiumvoertuigen - is Active Trace Control. Dit systeem stuurt de remwerking van de individuele wielen op basis van informatie over de snelheid, de stuurhoek, de gasklephoek en het remgebruik. Met dit systeem is de kans op onderstuur kleiner, rijdt de auto veiliger door de bochten en is het makkelijker om over kleine, gladde paadjes te rijden.
Verder is de X-TRAIL uitgerust met Hill Start Assist. Het systeem maakt gebruik van ESP om te signaleren dat de auto wegrijdt op een helling. Als de auto schuin staat, worden de remmen geactiveerd op alle wielen voor maximaal twee seconden of totdat het gaspedaal wordt gebruikt (binnen deze tijd). Op het dashboard is zichtbaar of de Hill Start Assist actief is.

Aandrijflijn

De nieuwe aandrijflijn van de X-TRAIL biedt enerzijds de bekende offroad kwaliteiten van zijn voorganger en zorgt anderzijds voor een lager verbruik en minder emissies.
De Nissan is bij zijn introductie leverbaar met een geavanceerde dCi 130 turbodieselmotor met naar keuze twee- of vierwielaandrijving. Kopers van de 2WD kunnen kiezen voor Nissans XTronic-automaat. De 1.6 DIG-T turbobenzinemotor (120 kW) wordt in de loop van 2015 aan het aanbod toegevoegd.

Krachtige, flexibele motor

Downsizing: Nissan laat de X-TRAIL daar maximaal van profiteren. De gespierde viercilinder dCi 130-motor levert 320 Nm koppel. Daarmee biedt hij exact evenveel trekkracht als de 2.0 dCi in het vorige model. De nieuwe motor is beduidend zuiniger en heeft een veel lagere uitstoot. Door reductie van de inwendige weerstand levert de motor prestaties die vergelijkbaar zijn met veel grotere krachtbronnen bij een verbruik dat hoort bij een veel kleinere motor.

De 130 dCi (96 kW) is samen met partner Renault ontwikkeld. Tot de jongste innovaties behoren gekoelde lagedruk-uitlaatgasrecirculatie voor een lagere uitstoot van stikstofoxiden en CO2. Door een geoptimaliseerd thermisch beheer komt de motor sneller op bedrijfstemperatuur. Daardoor is er minder wrijvingsverlies en ligt het verbruik lager.

Minder CO2-emissie

De versie met tweewielaandrijving en handmatig bediende versnellingsbak komt op een gemiddelde CO2-uitstoot van 129 g/km. De versie met Xtronic-automaat komt er met 135 g/km verrassend dicht in de buurt. Dat kan ook gezegd worden van de uitvoeringen met ALL MODE 4x4-i: die realiseren een gemiddelde CO2-uitstoot van gemiddeld 139 g/km. Dat is 18 procent minder dan het voorgaande model.
Om dat te bereiken, hebben de technici niet alleen gewerkt aan een efficiënte motor en transmissie. Ze zorgden ook voor een lager gewicht en een betere stroomlijn van de auto. Vanwege het grotere frontale oppervlak van de auto heeft Nissan voor allerlei details verbeteringen ontwikkeld. De achterklep is grotendeels van kunststof, wat zeven kilo gewicht bespaart. Nieuwe, gestroomlijnde buitenspiegels en een gedeeltelijk afgedekte onderzijde met een bodemspoiler maken van de X-TRAIL de zuinigste generatie ooit.

Geavanceerde transmissies

Nissan levert de X-TRAIL met een handmatig bediende zesversnellingsbak en een nieuwe XTronic (alleen 2WD).
De XTronic-transmissie levert een soepele, natuurlijke rijbeleving. In tegenstelling tot klassieke CVT's simuleert de nieuwe versie tijdens stevig accelereren een overbrenging in voelbare stappen zoals bij andere automatische transmissies. Bij rustiger rijden zijn de overgangen veel subtieler voor een soepele versnelling. Daarmee biedt de nieuwe XTronic het beste van beide: zowel pure power als comfortabel raffinement.







  • UITRUSTING
Nissan lanceert de X-TRAIL met een toonaangevende standaarduitrusting. Op de Visia (de eerste versie op de prijslijst) zijn airconditioning, lichtmetalen wielen, zes airbags en leddagrijverlichting standaard, net als de combimeter met 5-inch kleurenscherm, Bluetooth plus microfoon, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer, Hill Start Assist, Follow me Home-verlichting en een aanpasbare indeling van de bagageruimte.
De Tekna, de topversie, bevat een omvangrijke reeks technologieën waarmee Nissan zijn positie als leidende crossoverproducent waarmaakt. Tot de uitrusting behoren onder meer ledkoplampen, een lederen interieurbekleding, elektrisch verstelbare stoelen, parkeersensoren voor en achter en lichtmetalen 19-inch wielen. Ook voorzieningen zoals Forward Emergency Braking, Lane Daparture Warning, High Beam Assist en Traffic Sign Recognition zijn aanwezig.
De uitrusting kan per land verschillen. De definitieve uitvoeringen en opties voor België worden in een later stadium bekend gemaakt.

http://www.youtube.com/watch?v=KToD-Q88-lI


                                       
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

T&T

2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

T&T

2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Eddy S•

Hierbij nog enkele foto's van de New X-Trail (T32)

Gisteren vrijdag 25 april te zien aan de inkom bij NMPC te Amsterdam

In de kleur Midnight Jade (volgens Amerikaanse website)

                     

En gisteren in Avant Premiere bij Nissan Garage De Witte te Sint-Gillis-Waas in Pearl White Tekna uitvoering
(foto's zijn van donderdag in Avant Avant Premiere  :-)

 
QQP member sinds 05/2008
In the past Sunny N13 SLX | Primera P10 SLX | Almera N15 SR
Qashqai 1.5dCi | Tekna Pack | Cafe Latté - from 09/2008 till 04/2014
Qashqai 1.2DIG-T | Tekna | Pearl White - from 05/04/2014 till 08/2019
From 08/2019 Mazda CX-3 2.0 auto SkyCruise Soul Red Crystal

Nissanwielmonteur

#4
Ik weet wat.

De X-trail is hier in Nederland alleen leverbaar met een 1.6dci.

Prijs vanaf €36.990,-

Meerprijs cvt =€2500

Meerprijs 4wd = €4000

Meerprijs 7 persoons = €800

Meerprijs Safety shield (standaard op Tekna) = €600

Leverbare uitvoeringen: Visia, Acenta en Tekna. Voor de zakelijke rijder een "Business Edition". Dat is een Acenta met Connect 2 en 19" velgen.

De verkoopstart is gepland voor 1 juli.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

T&T

#5
Scherpe prijzen en rijke uitrusting voor nieuwste Crossover            
Nieuwe Nissan X-TRAIL vanaf € 36.990 in Nederland


Amsterdam, 27 mei 2014

Nissans ijzersterke positie in het Crossover-segment wordt extra bekrachtigd door de introductie van de volledig nieuwe X-TRAIL.
De verkoop van het ruime en technisch hoogstaande model start op 1 juli.
De Nissan X-TRAIL is dan leverbaar voor prijzen vanaf € 36.990.

De basisversie van de nieuwe Nissan X-TRAIL is de 2WD-versie van de 1.6 dCi in Visia-uitvoering.
De krachtige dieselmotor levert 96 kW vermogen en 320 Nm trekkracht.
De dCi 130 is standaard gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak en produceert een CO2-emissie van 129 g/km.
De versie met de optionele XTronic-automaat heeft een meerprijs van 2.500 euro en laat een CO2-uitstoot van 135 g/km noteren.
De nieuwe Nissan X-TRAIL is optioneel leverbaar met vierwielaandrijving. De meerprijs bedraagt 4.000 euro.
De 4WD-versie is overigens alleen leverbaar in combinatie met de handgeschakelde transmissie.

Uitvoeringen
Tot de riante standaarduitrusting van de Visia-uitvoering behoren onder meer airconditioning, lichtmetalen 17-inchwielen,
karakteristieke led-dagrijverlichting, cruisecontrol met snelheidsbegrenzer, Hill Start Assist en een combimeter inclusief 5-inch kleurenscherm en Bluetooth.
De praktische bruikbaarheid van de Nissan X-TRAIL komt gedeeltelijk tot uiting in de verstelbare en neerklapbare achterbank en de aanpasbare indeling van de bagageruimte.

De nog rijker uitgevoerde versie Acenta (voor prijzen vanaf 39.490 euro) is gebaseerd op de Visia en voegt onder meer een panoramadak,
automatische airconditioning, een regen- en lichtsensor, parkeersensoren en privacy glass aan de uitrusting toe.
In een later stadium wordt de Nissan X-TRAIL ook leverbaar als de extra aantrekkelijke Business Edition. Deze kost minimaal 37.400 euro in combinatie met de 1.6 dCi-motor.

De Tekna is de topversie in het gamma van de Nissan X-TRAIL. Kopers kunnen rekenen op lichtmetalen 19-inchwielen, een automatisch te bedienen achterklep en geavanceerde techniek zoals led-koplampen en het omvangrijke veiligheidspakket Safety Shield Plus. De Tekna-uitvoering komt ook met lederen bekleding en elektrisch verstelbare en verwarmbare voorstoelen. De Nissan X-TRAIL 1.6 dCi Tekna is leverbaar voor prijzen vanaf 44.490 euro.

1.6 DIG-T benzinemotor
Vanaf 2015 is de Nissan X-TRAIL ook beschikbaar in benzine-uitvoering. Dan wordt de 120 kW sterke 1.6 DIG-T aan de prijslijst toegevoegd.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

T&T

We zouden je kunnen vertellen hoe geweldig de X-Trail is, maar we laten je het liever zelf zien.

https://www.youtube.com/watch?v=95EjM1rOId4
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting