SD kaart

Gestart door james12345, mei 06, 2013, 20:20:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

QQ013

Gerke, kennelijk heb je nogal lange tenen. Als jij mijn bijdragen gevolgd had wist je dat ik een van degenen was met ingrijpende kritiek op de leeftijd van het kaartmateriaal. Je had ook kunnen zien dat ik de orgiginele info.txt file geplaatst had van mijn nieuwste kaart. ( kun je dus simpel even controleren ipv vreemde verdachtmakingen te plaatsen)
Dat laat onverlet dat het QQ connect systeem als navigatiesysteem erg goed werkt. Elk systeem heeft zo zijn eigenaardigheden ( en ik heb er al heel wat gebruikt) waar je aan moet wennen. Zeker soms zie ik rare zaken zoals rechts voorsorteren  om via de parallelrijbaan weer terug te komen op de hoofdrichting. Daar de fout ingaan kan alleen als je blind op je navigatie blijft rijden zonder op borden etc te letten. Ook omleidingen worden soms wel eens vreemd opgepikt, maar ook daar staan borden die de omleiding aangeven.
Wat ik wel mis is voice herkenning en nog wat handige features die vorige autos van mij wel hadden. Ook de bediening is wat anders ( ramen via afstandbediening was toch wel erg handig) maar ook daar: gewenning en acceptatie dat het nu eenmaal niet op zit.
Mopperen over gebreken is simpel en verpest je rijgenot. Dat is ook iets anders dan kritiek hebben op een merk , wat best mag.
Verder staat je elke keuze voor een merk volledig vrij, om elke reden die jijzelf bedenkt. Dat hoef ik echter niet te volgen ;)
1.6L P MT 2WD NEW TEKNA GLASSR

mick1956

Mijn QQ J11 uit 2015 wordt binnenkort ingeruild.
Ik wil mijn huisadres uit de navigatie verwijderen maar weet niet hoe.
Wie kan mij helpen.

T&T

Ik heb net even gekeken maar zie ook niet waarom delete er niet bij staat.
Alternatief is bv het adres van je dealer er in zetten, dan is die van jou er uit.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

mick1956

Bedankt voor deze tip, maar ik blijf het raar vinden dat ik mijn huisadres niet kan verwijderen.

T&T

In het Connect boekje hoofdstuk 4 staat het volgende.

Citeer[Huisadres]: Ukunt uw huisadres invoeren als bestemming. Als er een thuislocatie is ingesteld, wordt de route naar de thuislocatie automatisch berekend.

Er word niet gesproken over het verwijderen maar het zegt me wel dat mijn vermoeden goed is, dus een ander adres er in zetten en je adres is er uit.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

caveman

probeer eens gewoon een fictief huisadres in te voeren i.p.v je reeel adres. heb ik bij mij ook gedaan, gewoon andere straat nabij .

J@n

sowieso nooit je eigen huisadres gebruiken, maar een adres in de buurt. Een eventuele dief heeft er dan niets aan.

Pat

@J@n, een eventuele dief wil denk ik ook niet meer terugkomen  :-
Qashqai (J11) Connect Edition 1.2 DIG-T Pearl White, Android headunit

hermanv

Ik dacht als je terug gaat naar fabrieksinstellingen dat alles gewist is.

mick1956

Heb mijn huisadres kunnen veranderen in alleen plaatsnaam.
Dus bij het indrukken icoon huisadres zie je nu alleen maar een plaatsnaam.

srna513006

Via het MapCare programma vandaag de meest recente SD kaart opgehaald.
Omdat hierover al een ander topic loopt, zie link naar deze topic.

https://www.qashqai-passion.nl/index.php?action=post;topic=9225.30;last_msg=169106
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

LastBoyScout

#1496
Citaat van: srna513006 op maart 31, 2017, 15:20:52 PM
...
https://www.qashqai-passion.nl/index.php?action=post;topic=9225.30;last_msg=169106

Je bedoeld vast deze link: https://www.qashqai-passion.nl/index.php?topic=9225.30  ;)
Die van jou wil meteen een reply plaatsen.

Ik heb dezelfde versie in mijn display staan; alleen de SD-kaart ziet er wel heel anders uit:


Overigens, dit is de SD-kaart die ik (vorige week) kreeg bij m'n nieuwe auto; en niet via MapCare. Moet wel zeggen dat ik de verkoper meerdere keren op zijn hart gedrukt hebt de laatste versie te leveren. De A4 moet ik nog even checken overigens...

Nissanwielmonteur

Ook welkom bij de club.

Misschien wil je ook de moeite doen om jezelf even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

srna513006

Citaat van: LastBoyScout op april 29, 2017, 22:39:39 PM

Ik heb dezelfde versie in mijn display staan; alleen de SD-kaart ziet er wel heel anders uit:



Klopt, de inhoud is hetzelfde maar er schijnt verschil te zijn in opdruk van de SD kaart tussen de bij de nieuwe auto meegeleverde kaarten en de via MapCare geleverde kaarten.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

LastBoyScout

Citaat van: Nissanwielmonteur op april 30, 2017, 09:15:52 AM
Ook welkom bij de club. Misschien wil je ook de moeite doen om jezelf even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic.
Is geregeld  :)

Citaat van: srna513006 op april 30, 2017, 10:30:08 AM
Klopt, de inhoud is hetzelfde maar er schijnt verschil te zijn in opdruk van de SD kaart tussen de bij de nieuwe auto meegeleverde kaarten en de via MapCare geleverde kaarten.

Klopt. Ben nog even een uurtje aan het neuzen geweest in het QashQai forum van de Britse collega's en daar zeiden ze dat er idd een verschil is tussen de OEM (mapcare) en de Retail (met een nieuw geleverde auto) versie. Ik heb hem dus net nieuw; en dat verklaart het blijkbaar.

De info.txt vermeld dit (verkorte weergave):

sd2-GENJ_EU_D.A v1
Worm:                 sd2-GENJ_EU_D.A v1
DT-Title:             EUR
Project-Bez:          Nissan LCN2KAI EUR(D)
Project-Info:         data carrier with 2016.Q1
DS-Info:              FALSE
F7 NAV-Server:        DI_SWNAVI13.2 C5P06R1
Boot-Reg.:            ni2k_eur ni2k_nar ni2k_chn ni2k_aus
Default-Sprache:      [z b_ 16 m]   (britisch/metrisch)
Sprachen:             nissan.brt.english dutch greek french german finnish italian danish polish norwegian portuguese russian spanish slovak turkish hungarian swedish czech
Nav-Data (knit):      Link/Link_N16I13M10T10/nav2-Suzuki-SLN_NT_EUR_2016.1_L7/v1
Map-Data (knit):      Link/Link_N16I13M10T10/map2-LCN2KAI_NT_EUR_2016.1_MK10/v3
WorldMap (knit):      Link/Link_N16I13M10T10/map2-LCN2KAI_NT_EUR_2016.1_MK10/v3
TMC (CCP):            409ff-6.4 a01ff-3.0 601ff-2.9 817ff-9.4 225ff-6.0 d01ff-14.0 f32ff-10.1 c10ff-5.2 301ff-0 e17ff-3.4 501ff-3.3 909ff-11.1 e33ff-2.5 f49ff-4.6
C-Date:               07.09.16  (12)


De Compile-date is zo te zien 07-09-2016; Da's een half jaar oude uitgave met kaartdata van 1 jaar oud (Q1-2016). Een nog nieuwere zal er dus niet meer zijn :neen:

Maar Ik heb na veel prutsen eindelijk Google Send-to-Car aan de praat gekregen; dus we gaan de routeplanner de komende tijd goed aan de tand voelen.