SD kaart

Gestart door james12345, mei 06, 2013, 20:20:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

elselientje

Dus begrijp ik het nu goed? Alleen voor de Connect 1.0 is er al een update maar voor onze wondermooie Qashqai's 2014 en 2015 die beschikken over de Connect 2.0 is er nog geen update?

Case closed dan voorlopig, lijkt mij.

JP

Morgen haal ik mijn nieuwe QQ op, maar deze wordt ook gewoon geleverd met 2013'er kaarten.

rgpeters

Opheldering gekregen, als volgt.

Ik heb zojuist geïnformeerd bij HERE (Nederland). Ik belde ze, en vertelde dat ik een pomotie-mail kreeg voor het updaten van kaarten, maar dat vervolgens in de online winkel de kaartupdate van de Qashqai niet verder gaat dan 2013. En dat ik dan maar moest raden wat dit betekent.

Het antwoord was helder, samengevat is het dit:
"De kaartupdate die wij nu aanbieden voor de Qashqai, is enkel geschikt voor de J10, dus tot en met modeljaar 2013. Voor de QQ modeljaar 2014 (en volgende) komt er pas een kaartupdate wanneer Nissan dat beslist. Wij van HERE updaten al onze kaarten vier keer per jaar, maar alleen Nissan bepaalt, op welk moment wij een nieuwe update van die kaarten ook echt in de winkel mogen zetten. De planning van het in de winkel zetten is volledig een zaak van Nissan en daarom heb ik nu ook geen informatie over de verwachte nieuwe updatedatum voor de J11-kaarten."

Maar waarom kreeg ik dan een mail van HERE waarin de indruk wordt gewekt, dat er nieuwere kaarten beschikbaar zijn, als die voor mijn auto nu nog niet beschikbaar zijn? Er staat immers letterlijk in de mail: "voor uw navigatiesysteem". Terwijl ik geen J10 heb, maar een J11. Werkt dit niet in de hand dat QQ J11 rijders onbedoeld een ongeschikte update aanschaffen die bij installeren niet zal werken?

De HERE medewerker zegt: "Deze mailings kunnen inderdaad tot misverstanden leiden, en dat is ook wel eens gebeurd. In zo'n geval is HERE bereid de aanschaf ongedaan te maken. HERE kan echter geen adressanten selecteren op basis van iemands automodel of modeljaar. Daarom krijgen alle mensen die bekend zijn bij HERE zo'n mail, ook als er voor hun geen update is."

Nou, ik weet nu dus zeker dat de updatefrequentie puur Nissanbeleid is, dus we hoeven niet te wijzen naar HERE als moeilijke partij. Hooguit zijn hun mails over updates onduidelijk, maar zij trekken niet aan de touwtjes over de verschijningsdata van de updates.

Wel jammer dat dit alles zo schimmig en verwarrend moet zijn.

Fred

Kijk maar uit, Arno! Straks vinden ze je daar ook niet meer zo aardig...  :-

james12345

nederbelg

Citaat van: nederbelg op januari 11, 2015, 12:25:23 PM
"Dat kan niet heel goed zijn", dat is vrijwel zeker zo! Alleen als de dealer er zelf een nieuwere inzet, die nog niet bestaat, niet.

Jullie geloven mij ook nooit, hè? :-

Gr Nederbelg

james12345

Ja vind ik ook. Heb er ook nog een mail achteraan gestuurd.

Nissanwielmonteur

Ik denk dat ieder dat zelf maar moet beslissen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Nissanwielmonteur

Hoofdletter gebruik als aandikken van je tekst is niet geoorloofd Arno. Dat wordt als schreeuwen gezien.

Nissanwielmonteur

Dat doe ik ook. Ik vind alleen niet dat je mensen de hint moet geven om iets niet te kopen.
Men moet daar zelf over beslissen.
De update kan voor een ander namelijk wel compleet genoeg zijn.

Fred

@Ton:
De enige manier om in dit soort situaties iets af te dwingen is een kopersstaking. Het blijft toch van de zotte dat er zulke oude kaarten op de markt worden gebracht onder de noemer van een nieuwe kaart.
Dat een ieder uiteindelijk zelf de beslissing maakt, mag duidelijk zijn.

Fred

@Ton:
DAAR heb jij een punt.  \-/

rgpeters

Ik begrijp @August. Een advies om 2 x na te denken vind ik ook geen vorm van afraden, maar een advies om niet oppervlakkig tot zo'n aankoop te beslissen. De kritische noten hier op het forum liegen er niet om en één ding lijkt me duidelijk: Nissan's kaartinfo en updatebeleid zijn onduidelijk voor velen. Een verkeerde verwachting van wat een beschikbare update je zal brengen, kan leiden tot een teleurstellende aankoop. Dus ook ik zeg: denk 2x na. En wees dan tevreden met je aankoop als je daartoe beslist.

spoetnik

"Dus ook ik zeg: denk 2x na. En wees dan tevreden met je aankoop als je daartoe beslist"

Dat is een wijze uitspraak van RichardP \-/
04-2011 Nissan QQ+2 J10 1.5 DCI / Dark Metal Grey / Connect met Chrome Pakket
04-2007 Nissan QQ J10 1.5 DCI    /  Cafe Latte          /  Tekna pack Navi

thierry1

mooi zo we wachten af,heb ook wel intresse