SD kaart

Gestart door james12345, mei 06, 2013, 20:20:52 PM

Vorige topic - Volgende topic

Fred

Uiteraard maakt Nissan de kaart niet, maar is wel de afnemer.
wanneer jij bij mij in de winkel komt en er zou iets mankeren dan kom je terug en zeg je wat je er van vindt. Nissan heeft zich, naar mijn mening, te veel en te lang vastgelegd in combi met Bosch. Flexabiliteit is daarmee om zeep geholpen.
Naast je schoenen lopen raad ik je niet aan, maar wat meer bewust zijn van jouw inbreng voor QQP mag zeer zeker.
Dat het tussen 2 vuren zitten niet makkelijk is, snap ik. De hypotheek moet immers ook betaald worden...  :-
van mij mag je de hoofdprijs in de Staatsloterij winnen.

rgpeters

NWM, snap jij nou waarom een dealernetwerk een haast twee jaar oude kaart als "laatste versie" meelevert bij je nieuwe auto, als op dat moment de kaartproducent al sinds een half jaar een nieuwere versie voor jouw systeem verkoopt?

Nissanwielmonteur

Ik kan je daar helaas geen antwoord opgeven. Wie het weet mag het zeggen.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Fred

@ Peter:
Je hebt zeker gelijk, net als Ton. Niet alleen in jullie branche is dit steeds meer een fenomeen aan het worden.
ook jij bent consument en ik weet haast zeker dat ook jou eisen/normen naar boven (meer voor minder), wellicht onbewust, zijn bijgesteld. Als fabrikant zal je, of je wilt of niet, je hieraan moeten aanpassen. Zoniet, dan staan bedrijven zoals bv. Google klaar om deze markt over te nemen en zich en passant ook met de fabricage van de totale hardware (lees: auto) te gaan bemoeien.

Lexa330

of zou een oude 2013 partij software pakketten tegen gereduceerde prijs door Nissan van NavTeq afgenomen kunnen worden zodat ze hun auto in ieder geval met iets van kaarten kunnen afleveren aan de klant, en tegelijkertijd daarmee kunnen besparen op het eindproduct?
Navteq is dan blij dat ze van hun oude, niet verkochte kaarten af zijn, en Nissan is blij omdat ze de auto verkopen met kaarten voor hun Connect system.

zomaar een gedachte hoor .......

Patrick van Neijenhof

Jongens,

Als eerste wil ik een ieder vragen te letten op de schijf wijze. Hoofdletter gebruik wordt gezien als schreeuwen en is niet gewenst. De gene die zich hier schuldig aan maken zullen het van zichzelf weten.

Wat betreft het kaarten gedeelte:

Vergelijken met TomTom zal altijd een achterstand opleveren voor Nissan of welke auto fabrikant dan ook. (tenzij je samen werkt met TomTom) TomTom heeft namelijk jaren geleden Tele Atlas overgenomen en maakt daarmee zelf de kaarten voor hun navi systemen. Een van de redenen waarom ik ook altijd nog een TomTom fan ben.

Toch heb ik zelf ook voor een connect gekozen en gebruik ik eigenlijk altijd de navi van de connect en niet de TomTom die op mijn telefoon staat. Geeft dit problemen, nee dat valt reuze mee. Ja afgelopen zaterdag in Hoofddorp dacht ie nog dat ik een lapje grond inreed ipv de normale afrit pakte. Maar daar kan ik mee leven.

We zijn immers gewoon verwent met navi systemen, het is dan ook precies zoals LdN schrijft.

Het liefste zou ik ook een systeem zien waarbij we zelf de kaarten kunnen updaten via de pc en een internet verbinding. Maar dat is de keuze die de fabrikant maakt. En dat Nissan 1x per jaar de kaarten afneemt van de kaart maker snap ik ook. Netter had gewezen als de kopers van een auto in de periode net voordat de nieuwe kaart uitkomt een bon zouden krijgen voor een korting of wellicht een andere oplossing. Maar het is wel zo dat je ook als koper een keuze maakt.

Ik besloot bijvoorbeeld een voorraad auto te kopen, (ik had mijn redenen, zoals panorama dak) en daarbij vind ik het normaal dat ik dan wellicht een oudere kaart krijg dan iemand die wel voor een auto ging die nog uit de fabriek moest rollen.

Dus laten we met respect met elkaar omgaan en elkaars beweegredenen te begrijpen.
Qashqai J12 | 1.3 MHEV | Tekna + design pack | Xtronic | Magnetic Blue + Black roof | 19" velgen | Instaplijsten | Velours matten | Half lederen Grijs / licht grijs bekleding | Privacy glass | Panoramadak |

rgpeters

Patrick, heb jij een antwoord op mijn vraag bij #77? Ik geloof dat dit de essentie is. Mensen willen eerlijkheid, transparantie.

Fred

@Patrick: n.a.v. je opmerking over "schreeuwen" heb ik de topic even terug gelezen. Ja idd, is er 1 die zich hieraan schuldig maakt en dat was ik. Maar om je druk te maken over 2 woorden in hoofdletters die ter accentuatie zijn, lijkt me een beetje off-topic.
Hetgeen o.a. LdN, Peter en nog enkele gewaardeerde forumleden schrijven is waar, we zijn een stel verwende nesten.
jouw opmerking over het kopen van een voorraad wagen en de daarbij behorende voor- en nadelen kan ik volgen, net als je oplossing in de vorm van een tegoedbon. Het respecteren van een ieders mening is, zeker gelet op de gebeurtenissen van de afgelopen week in Parijs, een zeer wenselijk iets. Daar hoort ook bij dat dat van 2 kanten zo moet zijn.
ik neem aan dat je weet waar ik op doel.

Inmiddels maak ook ik me schuldig aan het teveel offtopic gaan. Wat mij mij betreft een slotje er op.

Groeten,
Fred

hermanv

Mijn QQ is van 2009 en daar zit nog steeds het eerste kaartje in. Ik heb me gewoon een Garmin gps bijgekocht van 159€, kaarten van Europa en lifetime update inbegrepen. Indien er een adres is dat de connect niet kent, effe de Garmin inpluggen en weg zijn wij. Gps kan ook in de wagen van mevrouw gebruikt worden. Goedkopere oplossing en steeds de laatste wegenkaarten.

elselientje

Over het algemeen functioneert onze Connect voldoende, maar in het geval dat er iets niet gevonden kan worden met de Connect: wij hebben een brodit-houder voor de iPhone naast de raamstijl zitten en dan gaat de iPhone daarin en navigeren wij gewoon op onze tom-tom.

Toen wij een jaar of 13 jaar geleden onze Primera hadden, zat daar ook navigatie in, bird-view, was wel grappig, maar ook toen gebeurde het regelmatig dat bepaalde wegen of rotondes, die er toch al lang genoeg waren, nog niet bekend waren. Dus ja, voor mij geen verrassing bij Nissan. Onze latere Nissans hebben wij altijd zonder navigatie genomen, nu pas hebben we er wel weer een, omdat de Connect versie weer andere voordelen had t.o.v. Accenta, o.a. panorama-dak.

Er wordt hier al jaren lang "gestreden" voor recentere versies, maar Nissan geeft geen gehoor, een gemiste kans wat mij betreft.

rgpeters

August, ik weet niet of ik je volg. Verwacht jij dat Nissan steeds de oorspronkelijke kaartversie Q1-2013 zal blijven meegeven aan nieuwe J11's? Ook als de J11 in 2020 al zes jaar op de markt is?

Keessie

Ik vind het jammer dat velen op dit forum de kritiek op Nissan betreffende hun SD update beleid persoonlijk aan lijken te trekken. Ook opmerkingen dat het bij andere auto merken het zelfde is of dat je " altijd nog een TomTom erbij kan kopen" gaan helemaal aan de kern van het probleem voorbij.

En ja, het is een geweldige wagen (anders had ik hem niet voor de tweede keer gekocht), maar.....ik heb die extra honderden euros betaald om nou juist die "...innovative technology..." en "..ongeëvenaarde connectiviteit..." te krijgen. Met een SD kaart versie van meer als een jaar oud krijg ik dat gevoel echter niet.

De oplossing is al meerdere keren genoemd op dit forum; geef de koper een tegoed bon voor de SD kaart versie die hoort bij het jaar van aankoop.

Maar er zijn ook alternatieven genoeg; zoals bv een abonnement voor updates. Als alle QQ Connect rijders 50 euro meer hadden betaald voor hun auto dan had Nissan makkelijk een deal met HERE (voorheen Navteq) kunnen maken en het werkt ook nog prima als klantenbinder.

Feit is dat Nissan (en inderdaad zoals vele andere merken) wel vooruit loopt met Marketing waarin Software functionaliteit groots wordt uitgespeeld, maar dat de hele supply chain, sales en support organisatie er nog lang niet mee overweg kan.

Gemiste kansen op alle vlakken, maar als wij als klanten (en ja ook als QQ fans) dit niet aankaarten en aandringen op verbetering, zal het alleen maar nog langer duren voordat dit de aandacht krijgt die het verdiend. Het is niet onze taak de tekortkomingen van Nissan goed te praten, wel om aandacht te vragen op probleempunten of verbeteringen aan te dragen.

de 1e Nissan

Fred

@Keessie:
Mooie samenvatting van de hele discussie. Uiteindelijk is een forum hiervoor bestemd. Uitwisselen van ideeën en meningen en, als het even kan, gezamelijk zaken aan de kaak stellen.

de 1e Nissan

Antwoord gekregen van de dealer, waar navteq mee adverteerd is sd kaart 2015 connect LCN 1 en is niet geschikt voor de LCN 2. Ik heb op de site gekeken van Navteq en dit klopt inderdaad. Ik zal de link plaatsten van Navteq

http://www.navigation.com