start/stop op de urban

Gestart door anro63, januari 27, 2013, 12:39:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hermanv

Ok. Ga ik straks eens proberen.

blaster45

Hallo medemensen ik heb een vraagje  bij de Nissan Qashqai kun je onder de moterkap (zit een soort van indruk knop) een kwartslag draaien .. dan is dat start stop uitgeschakeld :)   Maar mijn vraag is bj de nieuwe juke zit daar ook zo een foefje ... ik kan het niet vinden   ,ik hoor  het graag als er iemand de oplossing heeft

heel hartelijk dank
Nissan QQ 1.2 Tekna+  Dark grey

juke2014

@ blaster45,


Het beste is zelf gaan zoeken.... of naar je dealer rijden en het daar vragen.... want vanuit hier zal je géén antwoordt krijgen. Heb nog wel voor je gekeken in een test v.d. Juke waar ook de motorkap open ging.. maar niet kunnen vinden. Suc6 bij je Nissan-dealer

Nissanwielmonteur

Denken jullie niet aan het milieu!!!!
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

juke2014

#19
@Ton,
Ja zeker wel, raap rommel op wat andere mensen weggooien, doe aan afval scheiding.. gooi géén afgewerkte olie in de container... ook geen accu's die eerder sneuvelen vanwege start/stop...batterijen in de daarvoor bestemde bak..rijdt altijd rustig hou mij aan de snelheden..dus ik doe mijn best wel Ton.

tigrimang

Ik laat bewust de auto een dag staan en pak de fiets.
Verder inderdaad.... afval scheiden, zo min mogelijk eten weggooien, kleren repareren en niet weggooien tot het niet anders kan en nog een tal van bewust wordende maatregelen....

Dat S/S zal echt niet de wereld beter maken.....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

juke2014

Citaat van: tigrimang op maart 31, 2020, 11:07:40 AM
Ik laat bewust de auto een dag staan en pak de fiets.
Verder inderdaad.... afval scheiden, zo min mogelijk eten weggooien, kleren repareren en niet weggooien tot het niet anders kan en nog een tal van bewust wordende maatregelen....

Dat S/S zal echt niet de wereld beter maken.....


Oh ja nog vergeten, pak bijna altijd de fiets.... vandaar lage Km.stand Juke ...die binnen staat zodoende weinig onderhoud.... met weer filters etc. die weggegooid moeten worden  \-/

blaster45

jawel  Ton wij doen ook veel aan het milleu
Idd fietsen en rommel opruimen van anderen ,maar had dat van startstop systeem wel graag geweten ::::)))
Garage weten het niet (zeggen ze) :(
Nissan QQ 1.2 Tekna+  Dark grey

Nissanwielmonteur

Niet zo serieus hoor, heren.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Nissanwielmonteur

In de trekkabel zit een sensor en die kijkt met behulp van de slotschakelaar of de kap open of dicht is geweest.

De slot sensor is een vernuftig ding met variabele weerstand waardes.

Klopt het samenspel bij het aanzetten van het contact niet dan slaat de motor weer af.

Ook heeft deze sensor invloed op het crashsysteem en E-call.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang

Kortom..... Ze wisten van het draaien van de sensor in de Qashqai en hebben ze dit genius foefje bedacht?
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

juke2014

Vermoedde al zoiets....echt slim daar bij Nissan met al die elektronica... en.... Ton weet het  \-/

blaster45

dus helaas is er geen mogelijkheid om het uit te schakelen  he Ton :)   
Nissan QQ 1.2 Tekna+  Dark grey