Nieuwe QashQai 2014

Gestart door nobodie, mei 17, 2012, 17:16:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T&T

Dan kom je er toch ook naar preview kijken bij Nissan Nederland.
Je kunt je nog opgeven.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

harrio

ik wacht wel tot hij of zij bij mijn dealer komt te staan , want mijn vrouw word nu al gek van me , dus ik stel het maar iets uit , wat ik wel zou willen weten , is of die LED koplampen , zijn die echt beter en gaat ze echt heel lang mee , want dat zeggen ze ook van LED lampen in huis , maar dat vind ik ook wel mee vallen of eigenlijk tegen vallen hoe lang die mee gaan.

T&T

#377
Ik heb aftersales led/dagrijverlichting er op zitten.
Contact aan en ze gaan ook gelijk aan en heb een 36.000 km er mee gereden.
Wagen is nu 2½ jaar oud en ik heb geen klachten.
Maar ze zijn niet van de Lidl of Action, nee het is een origineel Kia onderdeel waar mijn dealer ook dealer van.
Ondertussen heeft Nissan dit ook in haar gamma op genomen en het zijn de goede leds.
Dus ik denk dat ze in de nieuwe Qashqai niet een minder kwaliteit zullen stoppen.
Ze hebben ook concurrenten en zullen niet op zo'n onderdeel hun wagen omlaag halen.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

jurbeh

De led koplampen zitten bij Audi in een A8 en de R8 hun uber care zo als ze zeggen , ook Mercedes E klasse alleen led, Lexus heeft deze ook al een aantal jaar op hun Ls model.
Ik denk dat het wel OK is ook een ledlamp kost zo veel als niets tov xenon

Nissanwielmonteur

Haha Theo je wil die led-strookjes die EBS leverd aan de dealers toch niet vergelijken met oem fabrieksspul.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

T&T

Citaat van: Nissanwielmonteur op november 16, 2013, 15:45:21 PM
Haha Theo je wil die led-strookjes die EBS leverd aan de dealers toch niet vergelijken met oem fabrieksspul.

Zal toch wel iets beter spul zijn Ton want ze doen het nog steeds en ik hoor wel andere verhalen.
Maar nee ik wil het niet met elkaar vergelijken maar alle waar is wel naar zijn geld ( vaak ).
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

Red

Citaat van: jurbeh op november 16, 2013, 15:15:48 PM
De led koplampen zitten bij Audi in een A8 en de R8 hun uber care zo als ze zeggen , ook Mercedes E klasse alleen led, Lexus heeft deze ook al een aantal jaar op hun Ls model.
Ik denk dat het wel OK is ook een ledlamp kost zo veel als niets tov xenon

Zelfs de Seat Leon heeft ze al [eerder als Audi] Led-Koplampen.  \-/ en uiteraard ook Led-DRV.

Extouranner

#382
Ik heb me vandaag eens flink verdiept in de nieuwe 1.2 DIG-T motor. Deze schijnt identiek (dezelfde!) te zijn aan (als) de TCe115 van Renault! Dus heb ik een flink aantal autotesten gelezen met ongeveer het gewicht van de nieuwe Qashqai. (Dacia Lodgy, Renault Mégane in station uitvoering etc.). In elke test verrast deze motor de testers in positieve zin. De auto accelereert pittig en is erg soepel. Een hele verbetering ten opzichte van de 1.6-jes die deze motor vervangt.  Dus ik verwacht nu dat de 1.2 DIG-T een hele fijne motor zal blijken voor de Qashqai en dat hij niet ondergemotoriseerd zal aanvoelen.  \-/

Extouranner

Arno, waar kan ik de specificaties van die toekomstige 1.2 DIG-T CVT uitvoering bekijken ?

Razenderudi

En het gewicht zal ook iets meer zijn dan de 1250 kg.
Juke 1.6 cvt tekna white 2012-2014
Juke 1.6 cvt tekna sunlight yellow 2014-2017
Toyota C-HR hybrid executive zwart 2017-2018
Toyota C-HR hybrid black edition lava rood/zwart dak    parelmoer 2018-2020
Toyota C-HR 2 Liter hybrid launch edition fusion oranje metalic/zwartdak mei 2020-.....

Mecraw

#385
Ik dacht dat de nieuwe QQ 40kg lichter zou worden
Dat is dus 1210 - 40 = 1170kg
Of zit ik er naast?

En ook ik heb het een en ander gelezen over de Renault motor.
Het blijkt idd een lekker motor te zijn alleen valt het verbruik nog al tegen.
De motor haalt bij lange na de fabrieks opgaven niet, gaat er zelfs met meer dan 50% overheen :(

Eddy S•

@Fouke en Arno;

Ik zou zeggen ga eens langs bij een Renault dealer en vraag daar een testrit met een Captur 1.2 TCe.

Ik heb enkele weken geleden met de 0.9 TCe gereden en moet zeggen beviel me wel, op sommige momenten kwam hij iets te kort die 0.9 dus denk ik dat de 1.2 wel zal meevallen en die 1.2 is in Vatur enkel als automaat te verkrijgen.
Voor de rest vond ik die een prachtwagen maar toch zei iets in me  :neen: en na de testrit was ik blij dat ik terug in mijn inmiddels 5 jaar oude QQ stapte. En dit vond ik nu net het gevoel dat je moet hebben na een testrit met een nieuwe wagen.

Maar ik zou jullie zeggen probeer het zeker eens voor die 1.2 TCe motor.

btw; blijkbaar downsizen alle merken, kijk naar Ford. Een 1.0 Turbo in de Focus en deze motor zou ook in de nieuwe Mondeo te verkrijgen zijn.
QQP member sinds 05/2008
In the past Sunny N13 SLX | Primera P10 SLX | Almera N15 SR
Qashqai 1.5dCi | Tekna Pack | Cafe Latté - from 09/2008 till 04/2014
Qashqai 1.2DIG-T | Tekna | Pearl White - from 05/04/2014 till 08/2019
From 08/2019 Mazda CX-3 2.0 auto SkyCruise Soul Red Crystal

jurbeh

Citaat van: Red op november 17, 2013, 07:37:40 AM
Citaat van: jurbeh op november 16, 2013, 15:15:48 PM
De led koplampen zitten bij Audi in een A8 en de R8 hun uber care zo als ze zeggen , ook Mercedes E klasse alleen led, Lexus heeft deze ook al een aantal jaar op hun Ls model.
Ik denk dat het wel OK is ook een ledlamp kost zo veel als niets tov xenon

Zelfs de Seat Leon heeft ze al [eerder als Audi] Led-Koplampen.  \-/ en uiteraard ook Led-DRV.

U vergist zich de Leon is de eerste midde classe wagen met led koplampen, maar audi en lexus hadden deze eerder. Maar het gaat niet over wie ze eerder heeft maar of ze beter zijn dan xenon en ik zeg daar op ja!

Phoenix

Weet niet of het iemand al is opgevallen maar de middelste autogordel bevindt zich niet langer meer in het plafond.
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

Phoenix

#389
Pour Belgique / voor België

-> De officiële  uitrusting matrix <-


CiteerAartselaar, 13 november 2013 - De volledig nieuwe Nissan QASHQAI heeft alle troeven in handen om het succes van zijn voorganger voort te zetten. De tweede generatie van 's werelds populairste Crossover is voorzien van baanbrekende techniek, een kwalitatief hoogwaardig interieur en nóg efficiëntere motoren. De prijzen starten vanaf 20.990 Euro. De nieuwe Qashqai kan nu al besteld worden. De levering start in februari 2014.

Bij de ontwikkeling van de Nissan QASHQAI vormt hoogwaardige technologie een belangrijk uitgangspunt. De volledig nieuwe Crossover is de eerste auto van de Alliantie Renault-Nissan die gebruikmaakt van het nieuw ontwikkelde CMF-platform (Common Module Family). Ondanks de betere uitrusting is het model veertig kilogram lichter dan zijn voorganger. De nieuw ontwikkelde motoren met turbotechniek zijn bovendien nog efficiënter dan voorheen.

Nieuw in het gamma van de Nissan QASHQAI is de 1.2 DIG-T met handgeschakelde zesversnellingsbak. De compacte benzinemotor in deze versie levert een vermogen van 85 W (115 pk) en een riant koppel van 190 Nm. Naast de aansprekende prestaties is het verbruik vastgesteld op slechts 5,6 l/100 km. De CO2-emissie bedraagt 129 g/km.

Ook de 1.5 dCi-dieselmotor laat indrukwekkend lage verbruikscijfers noteren. Deze uiterst efficiënte viercilindermotor met 81 kW (110 pk) vermogen en 260 Nm trekkracht - die ook is gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak - neemt genoegen met een verbruik van 3,8 l/100 km. Dat komt overeen met een CO2-uitstoot van slechts 99 g/km.

De krachtigste motorvariant is de 1.6 dCi met 96 kW (130 pk) vermogen en 320 Nm koppel. Hij verbruikt 4,4 liter diesel per 100 kilometer en produceert daarbij 115 gram CO2/km. De 1.6 dCi is ook leverbaar in combinatie met de automatische XTRONIC CVT-transmissie 119 g C02 en 4,6 l/100 km) en ALLMODE 4x4-i vierwielaandrijving (129 g C02 en 4,9 l/100 km).

De prijslijst vermeldt vier uitrustingsniveaus. De prijzen beginnen bij 20.990 euro voor de QASHQAI 1.2 DIG-T in Visia-uitvoering. De standaarduitrusting omvat onder meer ESP, zes airbags, airconditioning, cruisecontrol en een audiosysteem met cd-speler, aux- en USB-aansluiting en Bluetooth-connectiviteit. Led-dagrijverlichting, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels en Hill Start Assist behoren ook tot de standaarduitrusting.

Het tweede uitrustingsniveau, de Acenta, heeft een meerprijs van 2.000 euro en is naast de standaarduitrusting van de Visia voorzien van onder meer mistlampen met verchroomde omlijsting, een regen- en lichtsensor, automatische airconditioning met twee klimaatzones, parkeersensoren aan de voor- en achterzijde, ambianceverlichting in het interieur, een met leder bekleed stuurwiel en dito pookknop, en lichtmetalen 17-inch velgen.

De Connect Edition is standaard uitgerust met het Nissan Safety Shield. Dit pakket omvat grootlichtassistent, een noodstopfunctie, verkeersbordenherkenning en Lane Departure Warning. De Connect Edition is verder voorzien van Intelligent Key met start-stopknop, een glazen panoramadak en het Nissan Connect-multimediasysteem met 7-inchscherm. De meerprijs van de Connect Edition bedraagt 1.800 euro ten opzichte van de Acenta.

De Tekna is de omvangrijkste uitvoering van de nieuwe Nissan QASHQAI. Hier is het Nissan Safety Shield uitgebreid met Blind Spot Warning, Moving Object Detection en Driver Attention Support. Kopers kunnen ook rekenen op led-koplampen, lederen bekleding, verwarmbare voorstoelen en lichtmetalen 19-inchvelgen. Het Nissan Connect-systeem is bovendien voorzien van de Around View Monitor voor optimaal zicht rond de auto tijdens parkeren. De Tekna heeft een meerprijs van 2.200 euro ten opzichte van de Connect Edition.

De prijzen van de nieuwe Nissan QASHQAI beginnen bij 20.990 euro voor de 1.2 DIG-T in Visia-uitvoering. De 1.5 dCi is er voor prijzen vanaf 23.190 euro. De QASHQAI 1.6 dCi is leverbaar voor prijzen vanaf 26.890 euro voor de Acenta-uitvoering.

De optionele CVT-automaat kost 1.500 euro. De versie met vierwielaandrijving heeft een meerprijs van 2.000 euro. Het omvangrijke Nissan Safety Pack is optioneel ook voor de Visia- en Acenta-uitvoeringen leverbaar en kost 600 euro.

Nissan produceerde sinds 2007 al meer dan twee miljoen exemplaren van de QASHQAI. Daarmee is deze Nissan 's werelds populairste Crossover
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze