verbruik digt

Gestart door griendt, januari 19, 2012, 00:37:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

griendt

hallo geachte  mede forum leden

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een juke digt kan aanschaffen,ik heb al een juke acenta,maar mijn vrouw is hier helemaal gek van dus ik dacht,dan ga ik voor de digt!

nu is mijn vraag in deze:

wat  is het gemddelde gebruik van deze digt,handgeschakeld,bij normaal gebruik

ik zit veel op de snelweg.

de verbruikscijfers vd importeur geloof ik niet erg,maakt niet uit welke importeur van welk merk dan ook,deze boekjes geven altijd gunstiger gebruik dan in de praktijk

omdat ik weet dat julle als medeforum leden de juke een warm hart toedragen,maar ook mede daardoor  kritisch  naar deze auto kijken daarom ook dit verzoek

mijn huidige juke acenta loopt 1 op 14.1 gemiddeld

wie kan mij een reeel beeld geven van deze digt?

ik hoor het graag!

groetjes

Anthonie vd Griendt

NISSAN JUKE 1.6  F15 ACENTA sport 2010
NISSAN JUKE 1.6  F15 TEKNA 2012
NISSAN QASHQAI 1.2  J11  DIG-T TEKNA 2015
NISSAN QASHQAI 1.3  j11b DIG-T 140 TEKNA 2019
NISSAN QASHQAI  J12 DIG-T 158 TEKNA cvt 2022

Colinissan

Stad rij ik 1 op 10/9 maar dat is omdat ik dan 4 keer per dag maar 8 km rijdt en dan is die eigenlijk altijd koud. Elke keer 4 uur of langer stil staan.

Snelweg red ik 1 op 13 bij 100 km/u rij ik sneller daalt die naar 1 op 12/11.

Gemiddeld doe ik met de juke 1 op 12 in Eco. Sport en stad is het al snel 1 op 9

Had hem stuk zuiniger verwacht, is ook echt mogelijk in de Eco stand. Maar liefst rij ik sport en dan is het een regelrechte zuipschuit :).

Tiswa

Het verbruik van mijn DIG-T

gemiddeld verbruik woon/werk (80/120) 50-50% rond de 1:12 (winter) en 1:13 (zomer)

http://www.spritmonitor.de/en/detail/442282.html
http://www.autoweek.nl/verbruik/4625/nissan-juke-16-dig-t-tekna-2011

Silver

#3
Citaat van: anthonie vd griendt op januari 19, 2012, 00:37:03 AM
hallo geachte  mede forum leden

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een juke digt kan aanschaffen,ik heb al een juke acenta,maar mijn vrouw is hier helemaal gek van dus ik dacht,dan ga ik voor de digt!

nu is mijn vraag in deze:

wat  is het gemddelde gebruik van deze digt,handgeschakeld,bij normaal gebruik

ik zit veel op de snelweg.

de verbruikscijfers vd importeur geloof ik niet erg,maakt niet uit welke importeur van welk merk dan ook,deze boekjes geven altijd gunstiger gebruik dan in de praktijk

omdat ik weet dat julle als medeforum leden de juke een warm hart toedragen,maar ook mede daardoor  kritisch  naar deze auto kijken daarom ook dit verzoek

mijn huidige juke acenta loopt 1 op 14.1 gemiddeld

wie kan mij een reeel beeld geven van deze digt?

ik hoor het graag!

groetjes

Anthonie vd Griendt




Anthonie,

Wat Tiswa schrijft...[link] Spritmonitor, zie je de praktijkverbruiken van Tiswa en anderen over
een langere periode.

Groet, Silver-Red

Jukjee

Lol kost geld.
Gebruik je de extra power niet dan zal het denk ik 1 tot 2 km per liter schelen.
Gebruik je het wel, ja dan ga je betalen voor de lol, maar je hebt er dan ook VEEL (mijn mening) plezier van.

Wat Tiswa ook al zegt vergelijk de twee motoren op spritmonitor.de

Ik zou het wel weten :)

x-trailrijder

Het verbruik loopt heel erg sterk uiteen heb ik gemerkt. Je haalt als je goed je best doet 1 op 20, normaal gebruik 1 op 12.5 en autobahnplanken 1 op 4 :-! Het is echt heel erg afhankelijk van je rechtervoet!