LPG

Gestart door rosalie, juni 10, 2007, 10:20:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rosalie

zou een lpg installatie in een qq geplaatst kunnen worden?
ik denk dat het financieel gezien wel interesant is.

Zwartepanter

Waarschijnlijk zal het t.z.t. wel beschikbaar komen, maar ik heb begrepen dat Nissan de fabrieksgarantie laat vervallen bij inbouw van gas.

Hanno

Ik heb nog niets gehoord of gelezen over LPG installaties voor de QQ.

Persoonlijk ben ik geen voorstander van gasinstallaties. Strikt genomen zijn automotoren niet 100% geschikt om op gas te rijden.
Als je van plan bent om er lang in te rijden zul je waarschijnlijk ook geconfronteerd worden met hogere onderhoudskosten.

Ik denk dat ik mijn geld dan liever in een diesel zou stoppen. Waarschijnlijk krijg je na verloop van tijd ook nog een betere inruilprijs  ;)

Als je toch besluit om een gasinstallatie in te laten bouwen doe dat dan bij de dealer waar je de auto gekocht hebt. Mochten er later problemen zijn met de gasinstallatie dan zit je in ieder geval niet met 2 partijen die de schuld op elkaar proberen af te schuiven!
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Coen

#3
Nissan garandeert voor de nieuwe modellen niet meer dat de koppen en kleppen tegen gebruik van LPG kunnen. De oudere modellen konden wel zonder problemen LPG gebruiken.
Zie ook dit overzicht:
http://kassa.vara.nl/attachments/session=+1834024/tabel_importeurs.pdf

Als je op www.gasfx.nl een geschikt Nissan model zoekt, kom je bijvoorbeeld uit op een Primera van 2001.

Paulio

Citaat van: rosalie op juni 10, 2007, 10:20:07 AM
zou een lpg installatie in een qq geplaatst kunnen worden?
ik denk dat het financieel gezien wel interesant is.


Hi Rolsalie,
Op de auto rai heb ik een formulier ingevuld bij de Gasfx en nooit meer iets van gehoord. Als je ook op de site kijkt : http://www.gasfx.nl/ zie je dat de QQ er ook niet bij staat.
Ook het overzicht van Coen laat dat zien.
De lichtmetalen motoren kunnen volgens mij niet meer geschikt gemaakt worden voor de hogere verbrandings temperatuur en daarom verlies je de 3 jaar Nissan garantie. Waarom dan in Duitsland opeens het aardgas in opkomst is begrijp ik ook niet  ???
Voor de QQ kunnen we LPG wel vergeten denk ik.
Zelf heb ik er net 6 jaar LPG opzitten en ben ook wel blij om niet meer om de dag te hoeven tanken en ook overal te kunnen tanken dadelijk. Ook ben ik dan eindelijk die reserveband kwijt in mij achterbak !  ;)

badhoeveqash

LPG zien wij ook niet meer zo zitten. gaan nu voor een diesel. Bij onze vorige echte leaseauto ( rijden nu kort achter elkaar twee voorlopers) zafira hadden wij een erg hoge storingsgevoeligheid. Bijna altijd mototmanagement lampje aan. Cruisecontrol die het vaak liet afweten. Ook bij de apk na 4 jaar en 150000 km was erg slecht hij kwam er geen eens door en er was voor meer dan 1500 euro aan reparaties aan nodig. vandaar dat wij een gewone benzinescenic kregen en nu dan tijdelijk een touran tdi. Moet wel zeggen dat de prestaties van een diesel wel erg goed overtuigen ten opzichte van een gelijkwaardige benzinemotor met lpg. En het reservewiel kwijt in de achterbak is idd ook een hele opluchting

rosalie

CiteerZelf heb ik er net 6 jaar LPG opzitten en ben ook wel blij om niet meer om de dag te hoeven tanken en ook overal te kunnen tanken dadelijk. Ook ben ik dan eindelijk die reserveband kwijt in mij achterbak !  Knipoog

ik denk dat het lachen je wel vergaat, als je straks overal je auto kan vullen voor bijna 90,- euro ;)

Datsun

die rosalie heeft wel een punt.
1 x tanken in de week = 86,-
per maand                   344,-
jaar                           4128,-
5 jaar qq rijden           20640,- (was lang geleden 45408,- guldens)

dure hobby auto's

Datsun

5 jaar qq rijden                       20640,-
oja kleinigheidje aanschaf qq     28000,-
onderhoud verzekering               5000,-
totaal ex onvoorziene uitgave    53640,-



kas kai

Prima ervaringen gehad met een Renault Laguna op gas.
Overweeg nu een Qashqai, vanwege zijn stoere, originele en praktische eigenschappen.
Echter rij graag in een automaat. Verschil met benzine en diesel uitvoering is maar liefst 6000,- euro. Bij plm 35.000km is lpg/ G3 dan erg aantrekkelijk. Zeker als je fiscaal moet bijtellen! Ook gezien het milieu is LPG nog steeds een beter alternatief dan benzine en er heersen vele indianen verhalen over Lpg. (behalve het verhaal dat het vaak maar een derde van de prijs van benzine kost).
Geinformeerd bij Nissan en inderdaad lpg wordt niet ondersteund. Ook bij Eurogas geinfomeeerd en dit bedrijf is momenteel aan het testen met een nieuwe G3 installatie voor een 2 liter Qashqai! Het blijkt echter een test te zijn voor de nieuwe Renault Laguna die in het najaar uitkomt...
Tja, het lijkt me toch dat als deze test met de Qashqai goed uitvalt voor de Renault, hij toch ook zeker goed uit zal vallen voor de Nissan!
Wellicht dat Nissan, gezien de volle produktielijnen, voorlopig geen interesse heeft in nog meer verkoopaantallen, maar het lijkt me toch dat iedere autofabrikant juist zijn marktaandeel wil uitbreiden.
Bovendiien treedt meestal na een vliegende verkoopstart van een nieuwe model op een gegeven moment een meer stabiele periode aan, waarbij het huidige verkoopsucces een stapje terug zal doen.
Hopelijk gaat Nissan toch een goedkeuring afgeven voor LPG en rijden we vrolijk en milieuvriendelijk rond met een volle tank voor 30 euro.

antoniong

Citaat van: kas kai op augustus 12, 2007, 12:41:18 PMHopelijk gaat Nissan toch een goedkeuring afgeven voor LPG en rijden we vrolijk en milieuvriendelijk rond met een volle tank voor 30 euro.

Er is feitelijk geen enkele reden voor Nissan om niet z'n medewerking aan de ontwikkeling van een LPG installatie te geven.

Het zou mij niets hebben verbaasd dat als het een Renault Qashqai zou zijn geweest er geen enkel probleem was want alle Renault modellen (m.u.v. enkele sterk opgevoerde) kunnen gewoon van LPG worden voorzien.

Sterker zowel Renault alsook dealers hebben meermalen een actie waarbij je voor weinig geld (soms zelfs gratis) een LPG installatie krijgt.


Kees

Bijtelling gaat naar 25%!
Kom op Nissan, keur een Qashqai met LPG G3 installatie zsm goed!
Er wordt al getest met een Qashqai lees ik, dus waarom niet??

robja

een vriend van mij zegt altijd "Gas is om op te koken, niet om mee te rijden"  ;D

antoniong

Citaat van: Robby op september 22, 2007, 10:01:57 AM
een vriend van mij zegt altijd "Gas is om op te koken, niet om mee te rijden"  ;D

Dan moet je vriend toch eens naar het prijsverschil gaan kijken.


david

Nu dat de prijzen weer de pan uitswingen van diesel en benzine komt de vraag of er ruimte is om met lpg, gas te rijden.
Nu heb ik bij m'n autodealer de vraag gesteld of nissan dit ondersteunt. Een negatief antwoord waarbij de garatie zou vervallen moest er een omschakeling zijn gebeuren.
Zijn er hier eigenaars die al een ombouw gedaan hebben?  Volgens de lpg installateur zijn alleen wagens met directe injectie ongeschikt voor deze ombouw. In zoverre ik hebben kunnen zien is de qashqai voorzien van indirecte injectie. Verder heb ik ook bevestiging gekregen van de installateur dat de qashqai geschikt zou zijn voor deze ombouw. 
Wie heeft hier ervaring mee?  Trouwens het zou niet de eerste nissan zijn die op lpg rond toert. Vele merken ondersteunen deze omschakeling , mede renault.  Is die 1600 benzine ook niet aanwezig in het renault gamma?

Gr David