Hobby's

Gestart door Gerrie, april 30, 2008, 20:45:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Phoenix

Citaat van: Nissanwielmonteur op december 17, 2011, 09:38:33 AM
Wat wil je precies hebben Pantalaimon??

Een paar jaar geleden heb je mij een online winkel website gegeven van elektronica onderdelen/componenten, waar je mijn een relais aanbevool om de standlichten af te scheiden van de achterlichten ... weet u soms nog welke website dit was?
Ik had die toen opgeslagen onder "mijn favorieten" maar gezien een computerwissel... ben ik deze allemaal kwijt gespeeld...

Dank bij voorbaat,
Pantalaimon
QQP Member 05/2007 - QQP Moderator 09/2013 - 05/2016
QashQai - J11 | 1.6dCi 4WD M/T | Tekna | Bronze

Nissanwielmonteur

Ik denk dat dat zoals al aangegeven Conrad was.

www.conrad.nl
www.conrad.be
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

x-trailrijder

Tnx voor jullie leuke reacties omtrent m'n Cherry \-/ Die E15ET is volledig gereviseerd en ik gebruik overal origineel Nissan voor. Overmaatse zuigers (0.25), zuigerveren, krukas en drijfstanglagers, originele motorpakkingset... etc etc! Het enige wat niet origineel is, is de turbo en de uitlaat aan de voorzijde. De turbo is een T22 van een 300zx Z32, splinternieuw, en de voorpijp is een walker uitlaat. Ik hoop ooit nog een originele hiervoor op de kop te kunnen tikken maar tot nu toe lijkt dat onmogelijk, niemand krijgt er 1 te pakken :-!

De arna ken ik inderdaad! Maar wist je dat de Arna ook geleverd is als Nissan Cherry Europe? Dat hield in dat je een Alfa Arna kocht met Nissan-badges en alfa-motoren. Oftewel, de Arna is een ongekatte Cherry en de Europe is een omgekatte Arna :- :-

x-trailrijder

Gisteren 16 uur wezen hobbyen op een koude betonnen vloer. Lichaam is gesloopt maar auto lijkt al heel wat meer!

Fototjes:










Errug errug blij!!

T&T

Mooi Rens, dat ziet er erg mooi uit en je heb ook een mooie ruimte er voor zeg.  :yep:
Dat is dan ook erg leuk werken en niet klaar, morgen weer een dag.  \-/
Dat is zo lekker werken dan, en je hoeft er geen haast klus van te maken.
Veel succes met die Cherry, en ik ben benieuwd hoe dat klinkt met die turbo er op en hoe de wagen gaat zoeken als je hem lekker op zijn staart trapt.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

x-trailrijder

Tnx Theo! Die ruimte is fantastisch en tot nu toe vorstvrij gebleken. Dit is ook de ruimte waar onze qashqai-forummers hun auto neer kunnen zetten voor het laten poetsen ;)

Ben ook heel erg benieuwd hoe het beestje straks zal gaan rijden. De ophanging is in ieder geval compleet vernieuwd. Alle draagarmen hebben nieuwe rubbers en lagers gekregen, de stabilisatorrubbers en end-links zijn vervangen, de veren zijn nieuw en komen van H&R af met een subtiele verlaging (30mm) en de schokdempers zijn rondom nieuw. Straks nog even shoppen voor hele goede banden en dan moet de auto z'n vermogen goed kwijt kunnen.

T&T

Hoeveel meer vermogen denk je dat hij gaat leveren, ja misschien een domme vraag maar er zat toch eerst geen turbo op ?
In dat geval is het zeker goed dat je alles er nieuw onder heb.
Maar als hij nu meer pk-tjes krijgt, denk je dan ook dat alles het blijft houden op langer termijn of heb je hem ook gelijk versterkt.
2009  1.6 Acenta l Café Latte
2011  1.6 Connect l Café Latte
2014  1.2 Dig-T Connect l Ink Blue
2016  1.2 Dig-T Tekna N-TEC l Night Shade
2018  1.2 Dig-T Tekna+ l Pearl White l luxueuze matten l Bose l V Coss Over lijst l Verl.dorpellijsten l Spatlappen l Led interieur verlichting

x-trailrijder

Nou in eerste instantie was het een 1.3 met 60PK, die van mij bleek op de dynobank overigens 73PK te doen 8) De Cherry is af fabriek geleverd met deze 1.5 turbo-motor en er zitten geen verschillen in de carroserie zelf. Wel in de wielophanging, daarom heb ik die ook aangepakt. Zelfs een beetje beter want heb upgrade-spullen voor alles gebruikt ipv de standaard zachte rubbers. De motor zoals je hem hier ziet zal zo'n 130-150PK gaan doen, geen idee hoeveel precies. Dat is zeker een verdubbeling maar verre van het maximum van deze auto. In het buitenland zijn er Cherry met deze 1.5 die meer als 200PK op de wielen afgeven en dat gaat ook goed. Ikzelf gebruik dat vermogen straks ook enkel voor eens een stoplichtsprintje of een dijk/bergweggetje. ik ga er toch niet mee racen of raggen.

Ook de remmen zijn aangepast, zijn zelfs grotere remmen dan de Turbo standaard heeft!

Nissan Peter (Be)

Citaat van: x-trailrijder op februari 02, 2012, 15:36:56 PM
Nou in eerste instantie was het een 1.3 met 60PK, die van mij bleek op de dynobank overigens 73PK te doen 8) De Cherry is af fabriek geleverd met deze 1.5 turbo-motor en er zitten geen verschillen in de carroserie zelf. Wel in de wielophanging, daarom heb ik die ook aangepakt. Zelfs een beetje beter want heb upgrade-spullen voor alles gebruikt ipv de standaard zachte rubbers. De motor zoals je hem hier ziet zal zo'n 130-150PK gaan doen, geen idee hoeveel precies. Dat is zeker een verdubbeling maar verre van het maximum van deze auto. In het buitenland zijn er Cherry met deze 1.5 die meer als 200PK op de wielen afgeven en dat gaat ook goed. Ikzelf gebruik dat vermogen straks ook enkel voor eens een stoplichtsprintje of een dijk/bergweggetje. ik ga er toch niet mee racen of raggen.

Ook de remmen zijn aangepast, zijn zelfs grotere remmen dan de Turbo standaard heeft!

Die remmen da's een goede zaak, standaardremmen Turbo waren niet veel soeps... ::) hadden nogal de aard van warmlopen ;D
Datsun 240K-GT - Nissan Silvia S12 Zenki - Nissan Silvia S12 Kouki - Nissan Pulsar EXA N13 - Nissan 100NX Coupe B13
Nissan 300ZX Z32 - Nissan Terrano V6 Zenki WD21- Nissan Patrol R TopLine Kouki 260 - Nissan Patrol GR Kouki Y60 - Nissan Pathfinder V6dci Kouki R51- Nissan Leaf 40kW .... Nissan Addict

Robje

Vreemd? Zijn er sinds de laatste post in dit topic geen hobby's meer gemeld? Laat ik dan weer een beetje leven in deze topic schoppen.

Uiteraard auto's. In de vorige eeuw ben ik lid/voorzitter geweest van de Scirocco Club Nederland. Daarna zijn we overgestapt op onopvallende rappe automobielen. Onder andere een Volvo V70T5 (getuned tot 310pk) en de Ford Mondeo 2.5T.

Dan fotografie. Hoofdzakelijk natuur fotografie. Maar, daar we laatst een telescoop hebben gekocht wil ik nu eens astrofotografie gaan proberen.

En dan is er nog mijn computer. Hoofdzakelijk gekocht voor mijn fotografie hobby. Maar een aardig spelletje op z'n tijd wil ook wel.

En als laatste, ook al staat dat op een (erg) laag pitje: munten verzamelen.