plaatselijke Nissan Dealer

Gestart door blackjap, april 07, 2010, 20:58:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blackjap

Ik heb gehoord dat als je je nissan bij een nissan dealer ver uit je buurt koopt, omdat je meer inruil krijgt, dat je dan gewoon het onderhoud en garantie werk bij je eigen dealer kunt laten doen.
Kan iemand vertellen hoe dit zit?

Charietje

Onze QQ komt uit Apeldoorn (geloof k :P) en voor de beurtjes gaat ie gewoon hier in IJmuiden naar de dealer, dus het lijkt me dat het kan.

Jeroen

Stel je verhuisd van Limburg naar Friesland, blijf je dan voor een beurtje naar je dealer in Limburg rijden?

jvanes

Als iets onder garantie wordt gemaakt gaat de rekening uiteindelijk naar Nissan zelf.
Dus wat dat betreft maakt het niet uit bij welke dealer je dat laat doen.
Onderhoud doen ze allemaal en de historie gaat via een Nissan database die door iedere dealer op te vragen is.

Extouranner

Citaat van: blackjap op april 07, 2010, 20:58:37 PM
Ik heb gehoord dat als je je nissan bij een nissan dealer ver uit je buurt koopt, omdat je meer inruil krijgt, dat je dan gewoon het onderhoud en garantie werk bij je eigen dealer kunt laten doen.
Kan iemand vertellen hoe dit zit?
Koop je een nieuwe auto dan is dat geen enkel probleem (heb ik ook gedaan... \-/)

Koop je een occassion dan zal in de meeste gevallen de verkopende partij garantiepunten uitvoeren (is mijn ervaring met de Murano). Toen er later een wiellager kapot ging heb ik kunnen regelen dat de auto hier kon worden gerepareerd. Beide dealers (mijn eigen en de verkopende)hebben dat samen opgelost. Onderhoud is natuurlijk geen probleem.

blackjap

Ik bedank jullie voor het reageren, ik heb vandaag aan mijn dealer een bezoekje gebracht, dit omdat 30 km verder een leuk bod kreeg voor mijn in te ruilen QQ.
De dealer heb ik gevraagd of ze der een probleem mee hadden, er werd me verzekerd dat dit niet het geval was en ze hebben ook gekeken of ze ook een scherp bod konden doen, maar dit bleek niet in de buurt te komen.
Dus ben ik naar de dealer 30 km verder gereden en heb mijn nieuwe QQ daar besteld, ik zal het melden op het topic.

piet.65

hoi,

mijn qq komt van visser in Rotterdam, woon zelf in het mooie brabantse land , qq gaat hier ook naar de garage. garantie blijft hetzelfde.

Piet.65

spoetnik

Dealer in Zwolle is failliet. Even verder rijden voor de Nissan liefhebber !

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/honda-en-nissan-verlaten-zwolle-1.3881418

ZWOLLE - Autobedrijf Borghstede B.V. Zwolle is failliet verklaard. Door de sluiting van het garagebedrijf aan de Nikolaus Ottostraat heeft Zwolle geen merkdealer meer voor zowel Honda als Nissan.


Zwolse klanten kunnen voortaan bij het Borghstede-filiaal in Hoogeveen terecht.

Dat de Zwolse tak van Borghstede B.V. (dat ook filialen heeft in Assen en Hoogeveen) het hoofd niet boven water heeft kunnen houden heeft twee oorzaken, zegt mede-eigenaar Jan Anne Meursing. "Honda en Nissan maken moeilijke tijden door, maar bovendien zaten we in Zwolle in een erg duur pand. We hebben gepolst of er een huurverlaging inzat, maar dat was helaas niet mogelijk."

Een faillissement was daardoor onvermijdelijk. Daarbij werden zes medewerkers ontslagen. Volgens Meursing lukt het niet om die in de andere vestigingen aan het werk te zetten, "of er moeten grote aantallen Honda- en Nissanrijders uit Zwolle naar onze vestiging in Hoogeveen overstappen." De curator is nu bezig met de bestemming van de inventaris van het gebouw op de Marslanden.
04-2011 Nissan QQ+2 J10 1.5 DCI / Dark Metal Grey / Connect met Chrome Pakket
04-2007 Nissan QQ J10 1.5 DCI    /  Cafe Latte          /  Tekna pack Navi

nederbelg


rien33

De Nissan en Fiat dealer in Spijkenisse DC Berkel stop alle activiteiten per  30 november.

Nissanwielmonteur

Ja helaas weer een oudgediende die de handdoek in de ring gooit.
Sneu voor de medewerkers.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Primera P11

De concurrentie is moordend en door al die grote glazen paleizen prijzen ze zichzelf ook een beetje uit de markt.
Ze moeten weer een beetje terug naar de basis.
Een monteur spreek je niet,alleen zo'n troela van de receptie die vaak nergens verstand van heft en het altijd moet gaan vragen.
Een dealer is leuk voor de leaserijder,maar een particulier heeft er eigenlijk al niks meer te zoeken.
Wel voor nieuw en garantie,maar voor mij als tweedehands rijder ben ik kwa onderhoud met mijn 6 jaar oude auto beter af bij de universeel.

Rijd een Nissan pulsar visia van 2017
*Link verwijderd*

infoseeker

Primera P 11: Een dealer is leuk voor de leaserijder,maar een particulier heeft er eigenlijk al niks meer te zoeken.

Dat zie ik toch wat anders! Een goeie dealer schept vertrouwen en lost problemen in goed overleg met de autobezitter op. Een dealer waar wederzijds vertrouwen is kom je bij terug. Niet alleen wanneer er iets mis is, maar ook op een zaterdagochtend wanneer er bijvoorbeeld een introductie van een nieuw model is. Bij een goeie dealer breng je je auto voor een beurt en weet je zeker dat de zaken gebeuren zoals het voorgeschreven is. Bij een goeie dealer ga je even snel langs als je een vreemd geluid waarneemt en het toch snel even wil laten checken. Kortom er zijn vele redenen te bedenken dat ook voor de particulier een dealer nog zeer belangrijk is en ook blijft.

HenkZ32

Keuze dealer of universeel is heel persoonlijk.
Sommige mensen kopen brood bij de warme bakker, andere in de supermarkt.
Het is maar net waar iemand voorkeur aan geeft, en ja daar zit prijsverschil in.
De ene is bereid daar meer voor te betalen, de ander niet... zo simpel is het.

Er zijn super goede universele garages, en er zijn slechte dealers... en andersom ook.. zo zal het altijd blijven.
Ook al zijn wij dealer, kan het goed begrijpen dat als iemand zich prettig voelt bij een universeel dat ie daar bij blijft.

@ Primera P11, een klant die het heeft over een 'Troela aan de balie' heb ik liever niet in mijn bedrijf, ongeacht dealer of universeel.

breaker

#14
Klanten liepen bij DC Berkel weg wegens niet na komen van afspraken en meer van zulke dingen.

Heb zelf ook mee gemaakt reparatie niet uitvoeren wegens afspraak. Ben een keer met een bedrijfswagen naar DC Berkel gegaan wegens een rood lampje van het rem systeem na vervangen van de remmen. Dood leuk zei iemand achter de receptie het kan gaan kwaad zonder ook naar te kijken. Heb ik dit zelf opgelost.

Wij als bedrijf hebben daarna geen zaken meer gedaan met DC Berkel.
Dorzo in Vlaardingen is beter.