Nissan Nederland

Gestart door wassen, mei 10, 2007, 00:23:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

QQ-Ron

De electronische folder is volgens mij niet veel veranderd en ze halen een truckje uit met de aanmaakdatum, die is gewoon nep.....
Wat ze gewoon doen is een nieuwe PDF aanmaken gebaseerd op dezelfde brondata , nieuwe datum erop , et voila, een "nieuwe folder"  met nog steeds verkeerde info,  2 voorbeelden die er vanaf dag 1 verkeerd instaan:
(1) Bij "Interieur"                         Bij Bruin Leer staat een afbeelding van zwart leer, bij Accenta staat de Bruin Leren stoel
(2) Bij "Leverbare Uitvoeringen"     Bij Tekna Premium staat dezelfde text als bij Tekna Pack

Je zou toch denken dat Nissan Nederland het wel doorheeft dat veel potentiele kopers vooraf veel onderzoek doen via internet, dat ze alle specs van mogelijke auto-kandidaten met elkaar vergelijken en daarop gebaseerd een bezoekje aan de showroom zullen brengen. Als je slim bent zorg je in ieder geval dat alle gegevens kloppen van de producten die je verkoopt.
Het lijken wel amateurs, hun potentiele klanten correct voorlichten heeft waarschijnlijk niet de hoogste prioriteit.
2007-2024 QQ 2.0 CVT Tekna Premium 2WD - 2007 / Brilliant Black / Bruin Leer.
2024-         Ford Explorer EV, AWD Premium, 79 kWh, Magnetic Grey.

Jan

Wat de achterliggende gedachte is weet ik niet maar de datum boven de electronische brochure verspringt gewoon elke dag.
Nu staat er boven gecreeerd op 24 juni. 05:17 uur
http://www.nissan.nl/RNNNV/nl_NL/ebrochure/Nissan_QASHQAI.pdf

Hanno

Citaat van: Colinissan op juni 23, 2007, 21:31:50 PM
Tis een grove fout, laten we dat voorop stellen.
Daarnaast snap ik de onvrede over het geheel.
Wat ik alleen niet snap is dat er maar geprobeerd wordt om Nissan Nederland "aan te pakken" en via de meeste rare manieren.
Een brief naar radar en de consumentenbond lijkt mij de beste oplossing om het via de media te spelen, maar Hart in Actie  :- denk dat die meer gaan doen voor mensen die bijv geen QQ kunnen kopen of iets dergelijks.

Zou eerder het op een akkoordje proberen te gooien met de dealer, helemaal de nog aanstaande kopers of de nog niet geleverde QQ (ontbinding van een koop contract bijv). Uiteindelijk doe je toch zaken met je dealer en die zou toch echt op de hoogte moeten zijn. Niks voor niks krijgen die trainingen over een product.

Hoi Colinissan,

Blijkbaar heb je niet alles van dit topic gelezen, maar ff ter verduidelijking:
1. Ik heb in principe al een soort vergoeding met mijn dealer geregeld.
2. Ik heb de mogelijkheid gehad om, zonder kosten, mijn koopcontract te ontbinden.
3. Ik ben nu bezig om brieven te schrijven aan Nissan Nederland omdat ik vind dat de schuld in principe bij hun ligt. Het lijkt erop dat Nissan Nederland overal lak aan heeft, want zij willen de klanten en de dealers op geen enkel punt tegemoet komen.

Groetjes Hanno
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

TinuZzZ

En als compensatie voor de ontbonden koopovereenkomsten wegens grove tekortkomingen van Nissan zelf worden misschien wel de trouwe wachtende apirant-Qashqai-rijders "verrast" met een leuke tussentijdse prijsophoging.Die mag Nissan ook doorvoeren gezien de allmighty disclaimer!
Niemand heeft zin als eindelijk na maanden wachten en het licht aan het einde van de tunnel ziet om zijn/haar koopovereenkomst te ontbinden voor een ophoging van â,¬100,-. maar toch..
Het zal je gebeuren....

Hanno

Citaat van: Jan op juni 24, 2007, 12:59:57 PM
Wat de achterliggende gedachte is weet ik niet maar de datum boven de electronische brochure verspringt gewoon elke dag.
Nu staat er boven gecreeerd op 24 juni. 05:17 uur
http://www.nissan.nl/RNNNV/nl_NL/ebrochure/Nissan_QASHQAI.pdf


Bij die brochure staat altijd de actuele datum bovenaan, dat is altijd al zo geweest. Ook die brochure bevat een aantal storende fouten zoals Q^Q ook al schrijft. Maar de brochure waar het mij voornamelijk om gaat is ook nog steeds niet aangepast, volg de onderstaande link maar ff:

http://www.nissan.nl/RNNNV/nl_NL/site-media/vehicles/passenger/J10/grades-and-specs/specs.pdf
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

wassen

Hanno,

Ik heb het een beetje druk met verbouwen thuis en vandaar nu pas mijn late reactie. Inderdaad geen enkele reactie over de eventuele te nemen juridische stappen. Ik ben het met Colinissan eens dat aanmelden bij bv Radar of een dergelijk programma nog het beste is. Ik ben het met jou eens dat er grenzen zijn aan de disclaimer. Mogelijk kunnen we gezamelijk iets ondernemen naar bv het programma radar, met een eventuele schriftelijke waarschuwing naar Nissan.

Extouranner

Inderdaad Soepkip, krachten bundelen, dan sta je sterker! :yep:

Hanno

Is misschien een goed idee, ik weet echter alleen niet of ik nog recht van spreken heb.
In principe heb ik de kans gehad om de koop kostenloos te annuleren, wat ik uiteraard niet gedaan heb en inmiddels heb ter compensatie een deal gesloten met de dealer. Op dit moment staat de auto bij de dealer en zal dus binnenkort afgeleverd worden.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Colinissan

Citaat van: Hanno op juni 24, 2007, 15:00:17 PM
Citaat van: Colinissan op juni 23, 2007, 21:31:50 PM
Tis een grove fout, laten we dat voorop stellen.
Daarnaast snap ik de onvrede over het geheel.
Wat ik alleen niet snap is dat er maar geprobeerd wordt om Nissan Nederland "aan te pakken" en via de meeste rare manieren.
Een brief naar radar en de consumentenbond lijkt mij de beste oplossing om het via de media te spelen, maar Hart in Actie  :- denk dat die meer gaan doen voor mensen die bijv geen QQ kunnen kopen of iets dergelijks.

Zou eerder het op een akkoordje proberen te gooien met de dealer, helemaal de nog aanstaande kopers of de nog niet geleverde QQ (ontbinding van een koop contract bijv). Uiteindelijk doe je toch zaken met je dealer en die zou toch echt op de hoogte moeten zijn. Niks voor niks krijgen die trainingen over een product.

Hoi Colinissan,

Blijkbaar heb je niet alles van dit topic gelezen, maar ff ter verduidelijking:
1. Ik heb in principe al een soort vergoeding met mijn dealer geregeld.
2. Ik heb de mogelijkheid gehad om, zonder kosten, mijn koopcontract te ontbinden.
3. Ik ben nu bezig om brieven te schrijven aan Nissan Nederland omdat ik vind dat de schuld in principe bij hun ligt. Het lijkt erop dat Nissan Nederland overal lak aan heeft, want zij willen de klanten en de dealers op geen enkel punt tegemoet komen.

Groetjes Hanno

heb het topic nauw gevolgd en helemaal gelezen hoor, alvorens post te hebben geplaatst.
Geleerd ooit in mijn opvoeding, eerst alles te door te nemen alvorens wat te zeggen ;)

Wat mij gewoon opvalt is dat jullie Nissan Nederland proberen aan te pakken wat gewoon in mijn ogen een beetje zinloos is. Idd melden bij diverse consumenten verenigingen lijk me het beste, maar probeer es contact te leggen met Nissan Europe. Daar wordt nu alles geregeld, van website tot folder, van order tot auto.
Een marionette pop kan je niet anders laten bewegen als dat de artiest doet. ;)

Wat ik aan de andere kant wel typisch vind (niet persoonlijk hoor), is dat je het al geregeld hebt met je dealer en vervolgens er nog steeds een probleem van maakt. Zal je eerlijk bekennen dat ik er ook niet tevreden mee zou zijn, maar het zet je zelf natuurlijk niet in de meest voordelige positie.
Wel top dat je iig een overeenkomst met de dealer hebt kunnen sluiten.

Hanno

Colinissan,

Wat mij stoort is dat de dealer nu alle shit voor zijn rekening krijgt.
Nissan, die in mijn ogen de problemen veroorzaakt heeft, verschuilt zich achter de ontsnappingsclausule, blijft buiten schot en komt de dealers op geen enkele manier tegemoet.

Met die brief wilde ik hun duidelijk maken dat ik vind dat de schuld bij hun ligt  :yep:
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

TC

Ik kan goed begrijpen dat indien het geleverde niet cf. afspraak is het gevoel van onrechtvaardigheid opspeelt. Maar voor men allerlei stappen onderneemt het volgende. Het Nieuw Burgerlijk Wetboek is gebaseerd op 2 de principes van redelijkheid en billijkheid. Noch een disclaimer noch de algemene koop- en leveringsvoorwaarden mogen afwijken van het NBW. Dus Nissan NL of dealers kunnen zich beroepen op wat men wilt, het genoemde wetboek is het juridisch kader. Iedere casus kan, qua feiten en omstandigheden en zelfs in detail, echter afwijken waardoor elk geval afzonderlijk bekeken moeten worden waarbij genoemde principes van belang zijn.
Mocht je je gelijk willen halen is de koopovereenkomst het uitgangspunt. Welnu, deze heb je niet met Nissan NL of Nissan Europa maar met een dealer.
Juridisch gezien is hij de enige partij met wie je een overeenkomst hebt. Het is ook zijn verantwoordelijk dat het geleverde cf. de gemaakte afspraak is.
Je kunt Nissan NL wel alle schuld willen toeschuiven, arrogant vinden of andere kwalificaties toedichten maar de dealer is jouw partij. Dat is nu eenmaal het risico van het (delaer-)vak. Vrijwel bij ieder nieuwe model treden er afwijkingen op en dat is wat de dealers weten. Dit keer is het met de QQ en bij de nieuwe X-trail zal het niet anders zijn. M.a.w. men ligt er niet wakker van.
Mocht je serieus overwegen juridische stappen te ondernemen zul je de dealer schriftelijk in gebreke moeten stellen en een ander goed moeten onderbouwen. Dan zijn reactie afwachten (ook hij kan zich niet achter Nissan NL verschuilen) en afhankelijk hiervan opnieuw beleid moeten bepalen.
Daarnaast kan in een afzonderlijk traject negatieve reclame aan het adres van richting Nissan en NL mediadruk natuurlijk ook een optie zijn. Maar dit zal meer in de vorm van een georganiseerd en collectief pressiemiddel gegoten moeten worden.
Tenslotte: alles wat je met de dealer in de minne kunt regelen, is meegenomen. Maar ook hierin schuilt een gevaar namelijk dat je afstand doet van andere rechten.
Dus zint eer gij begint .... 

Hanno

TC,

Mooie duidelijke uitleg  \-/

Ik heb in principe al wat met mijn dealer geregeld.
Zoals ik boven ook al aangeef en jij ook al terecht opmerkt, heb ik hierdoor al afstand gedaan van mijn rechten.

I rest my case  :yep:

Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Colinissan

Citaat van: TC op juni 28, 2007, 22:36:40 PM
Ik kan goed begrijpen dat indien het geleverde niet cf. afspraak is het gevoel van onrechtvaardigheid opspeelt. Maar voor men allerlei stappen onderneemt het volgende. Het Nieuw Burgerlijk Wetboek is gebaseerd op 2 de principes van redelijkheid en billijkheid. Noch een disclaimer noch de algemene koop- en leveringsvoorwaarden mogen afwijken van het NBW. Dus Nissan NL of dealers kunnen zich beroepen op wat men wilt, het genoemde wetboek is het juridisch kader. Iedere casus kan, qua feiten en omstandigheden en zelfs in detail, echter afwijken waardoor elk geval afzonderlijk bekeken moeten worden waarbij genoemde principes van belang zijn.
Mocht je je gelijk willen halen is de koopovereenkomst het uitgangspunt. Welnu, deze heb je niet met Nissan NL of Nissan Europa maar met een dealer.
Juridisch gezien is hij de enige partij met wie je een overeenkomst hebt. Het is ook zijn verantwoordelijk dat het geleverde cf. de gemaakte afspraak is.
Je kunt Nissan NL wel alle schuld willen toeschuiven, arrogant vinden of andere kwalificaties toedichten maar de dealer is jouw partij. Dat is nu eenmaal het risico van het (delaer-)vak. Vrijwel bij ieder nieuwe model treden er afwijkingen op en dat is wat de dealers weten. Dit keer is het met de QQ en bij de nieuwe X-trail zal het niet anders zijn. M.a.w. men ligt er niet wakker van.
Mocht je serieus overwegen juridische stappen te ondernemen zul je de dealer schriftelijk in gebreke moeten stellen en een ander goed moeten onderbouwen. Dan zijn reactie afwachten (ook hij kan zich niet achter Nissan NL verschuilen) en afhankelijk hiervan opnieuw beleid moeten bepalen.
Daarnaast kan in een afzonderlijk traject negatieve reclame aan het adres van richting Nissan en NL mediadruk natuurlijk ook een optie zijn. Maar dit zal meer in de vorm van een georganiseerd en collectief pressiemiddel gegoten moeten worden.
Tenslotte: alles wat je met de dealer in de minne kunt regelen, is meegenomen. Maar ook hierin schuilt een gevaar namelijk dat je afstand doet van andere rechten.
Dus zint eer gij begint .... 

zeer duidelijk en eigenlijk niet anders dan verwacht. Klinkt op sommige fronten best oneerlijk, maar ach zo zit de wereld in elkaar.

Citaat van: Hanno op juni 28, 2007, 21:55:19 PM
Colinissan,

Wat mij stoort is dat de dealer nu alle shit voor zijn rekening krijgt.
Nissan, die in mijn ogen de problemen veroorzaakt heeft, verschuilt zich achter de ontsnappingsclausule, blijft buiten schot en komt de dealers op geen enkele manier tegemoet.

Met die brief wilde ik hun duidelijk maken dat ik vind dat de schuld bij hun ligt  :yep:

Gelijk heb je, alleen haalt het niet echt veel uit. Tis wel een aardig gebaar naar je dealer toe ;)

Hanno

Vraagje,

Als je nu een klacht in wil dienen bij Nissan moet je dan je brief nog steeds naar Nissan Nederland sturen of is er inmiddels (vanwege die verhuizing) een ander adres?
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic