Nissan Nederland

Gestart door wassen, mei 10, 2007, 00:23:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hanno

Het gaat erom dat volgens ons dingen niet correct in de folder staan (elektrisch verstelbare stoelen, cd wisselaar met mp3 mogelijkheid en lederen bekleding) en een hoop de dealers hiervan niet goed op de hoogte zijn!

Volgens de Nederlandse wetgeving is dit misleiding van de consument  :(

Tot nu toe heeft Nissan ook nog eens weinig tot geen moeite gedaan om de fouten te herstellen  :(
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Colinissan

Citaat van: Hanno op juni 12, 2007, 10:43:15 AM
Het gaat erom dat volgens ons dingen niet correct in de folder staan (elektrisch verstelbare stoelen, cd wisselaar met mp3 mogelijkheid en lederen bekleding) en een hoop de dealers hiervan niet goed op de hoogte zijn!

Volgens de Nederlandse wetgeving is dit misleiding van de consument  :(

Tot nu toe heeft Nissan ook nog eens weinig tot geen moeite gedaan om de fouten te herstellen  :(


Begrijpelijk, moet je eerlijk zeggen dat ik van het leer niet versteld sta, maar een MP3 functie en electrisch verstelbare stoelen zou ik persoonlijk ook niet pikken.

Wat ik van heb horen zeggen is dat er veel miscommunicatie ontstaat door de automatisering binnen Nissan Europe en dat veel dingen handmatige worden gedaan, waardoor er juist dus fouten worden gemaakt die tot ernstige gevolgen leiden.

Nissan Peter (Be)

Hey jongens.

Ik wil even reageren over de 'leder' kwaal.

Blijkbaar is iedereen ervan overtuigd dat je kompleet lederen zetels krijgt bij een fabriek gemonteerd set.
Nou dit is dus niet zo.

Ook in 75% van de gevallen niet in aftermarket. (Dit noemen ze twin leder bvb).

Enkel in naverkoop kan je bijleggen voor Full Leather.
Ik verkoop redelijk wat leder interieurs voor namontage, en IK informeer men klanten over hun keuze.
Weet je dat 40% toch blij is met Twin leder?

Noem me een merk op met gelijke modellen dat Full leather levert? (zetels - deurpanelen). Kan je niet.

En als ik jullie uit tien wagens laat kiezen, gaat misschien de helft er de Twins uithalen.


De verstelling van de zetels, MP3 enzo, dat vind ik ook slecht gecommuniceerd
Datsun 240K-GT - Nissan Silvia S12 Zenki - Nissan Silvia S12 Kouki - Nissan Pulsar EXA N13 - Nissan 100NX Coupe B13
Nissan 300ZX Z32 - Nissan Terrano V6 Zenki WD21- Nissan Patrol R TopLine Kouki 260 - Nissan Patrol GR Kouki Y60 - Nissan Pathfinder V6dci Kouki R51- Nissan Leaf 40kW .... Nissan Addict

heatseaker

CiteerDe verstelling van de zetels, MP3 enzo, dat vind ik ook slecht gecommuniceerd
Is een understatement.....

ben het niet eens met het feit dat je het niet hebben van volledige leder probeert te vergoeilijken door aan te geven dat alle andere merken het ook op deze manier doen.

Het gaat er om dat het niet is gezegd of aangegeven in de brochure. Een simpel sterretje was voldoende geweest.

* = Leder m.u.v. achterzijde en zijkanten welke bestaan uit kunstleder.

Dan weet je als consument wat je (na 6 maanden) krijgt en heb je bij aanschaf de gelegenheid de afweging te maken of het je de extra investering waard is.

Nissan Peter (Be)

Citaat van: heatseaker op juni 14, 2007, 20:33:06 PM
CiteerDe verstelling van de zetels, MP3 enzo, dat vind ik ook slecht gecommuniceerd
Is een understatement.....

ben het niet eens met het feit dat je het niet hebben van volledige leder probeert te vergoeilijken door aan te geven dat alle andere merken het ook op deze manier doen.

Het gaat er om dat het niet is gezegd of aangegeven in de brochure. Een simpel sterretje was voldoende geweest.

* = Leder m.u.v. achterzijde en zijkanten welke bestaan uit kunstleder.

Dan weet je als consument wat je (na 6 maanden) krijgt en heb je bij aanschaf de gelegenheid de afweging te maken of het je de extra investering waard is.


Dit kan je niet extra bestellen vanuit de Fabriek ! (en aftermarket moet je het UITDRUKKELIJK vragen)
Ik denk dat het gros van de dealers/verkopers het zelf niet weten EN nog niet kunnen zien ook
Datsun 240K-GT - Nissan Silvia S12 Zenki - Nissan Silvia S12 Kouki - Nissan Pulsar EXA N13 - Nissan 100NX Coupe B13
Nissan 300ZX Z32 - Nissan Terrano V6 Zenki WD21- Nissan Patrol R TopLine Kouki 260 - Nissan Patrol GR Kouki Y60 - Nissan Pathfinder V6dci Kouki R51- Nissan Leaf 40kW .... Nissan Addict

-Q^Q-

@Heatseaker

Helemaal correct
QQ 2.0 CVT Tekna Premium 2WD - 2007 / Brilliant Black / Bruin Leer / Cobra Grill / Chromen Zijstootlijsten, Achterklepstrip en Mistlampringen / Voorbumper Beschermers / Verlichte Instaplijsten / 5delige set  zonneschermen / EONON 5168E / Rear+frontcam / Dashcam MINI 0806/ Claxon Stebel TM/2 Chrome

heatseaker

CiteerDit kan je niet extra bestellen vanuit de Fabriek ! (en aftermarket moet je het UITDRUKKELIJK vragen)
Ik denk dat het gros van de dealers/verkopers het zelf niet weten EN nog niet kunnen zien ook

Volgens mij heb je mijn antwoord niet juist gelezen: Het essentiele punt is niet OF je het kan bestellen...Het gaat er om dat men vooraf JUISTE informatie verschaft. Dan kan je als consument de afweging maken of je de meerprijs voor het leder het waard vindt. Dat je het niet kan bestellen ....zal me een zorg wezen...als ik het van te voren maar weet dat het voor een gedeelte niet echt is...


btw....ik keek net (dus bijna 3 maanden nadat de QQ op de markt is gekomen nog ff op de nissan site.
In de specificatiebladen is nog steeds sprake van electrisch verstelbare en verwarmde stoelen, lederen stoelen en bij de tekna pack 6-cd wisselaar met mp3 mogelijkheid.......hoe lomp kun je zijn..

Voor iedereen die nog niet betaald heeft....laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Hanno en ik (en misschien nog wel meer mensen) hebben hun dealer op onvolkomenheden aangesproken en compensatie geeist....en gekregen.

Nissan Peter (Be)

Citaat van: heatseaker op juni 14, 2007, 20:56:20 PM
CiteerDit kan je niet extra bestellen vanuit de Fabriek ! (en aftermarket moet je het UITDRUKKELIJK vragen)
Ik denk dat het gros van de dealers/verkopers het zelf niet weten EN nog niet kunnen zien ook

Volgens mij heb je mijn antwoord niet juist gelezen: Het essentiele punt is niet OF je het kan bestellen...Het gaat er om dat men vooraf JUISTE informatie verschaft. Dan kan je als consument de afweging maken of je de meerprijs voor het leder het waard vindt. Dat je het niet kan bestellen ....zal me een zorg wezen...als ik het van te voren maar weet dat het voor een gedeelte niet echt is...


btw....ik keek net (dus bijna 3 maanden nadat de QQ op de markt is gekomen nog ff op de nissan site.
In de specificatiebladen is nog steeds sprake van electrisch verstelbare en verwarmde stoelen, lederen stoelen en bij de tekna pack 6-cd wisselaar met mp3 mogelijkheid.......hoe lomp kun je zijn..

Voor iedereen die nog niet betaald heeft....laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Hanno en ik (en misschien nog wel meer mensen) hebben hun dealer op onvolkomenheden aangesproken en compensatie geeist....en gekregen.

Tsja, dealers zijn dan wel zo braaf en goed om uit hun eigen zak te geven, Nissan NL is de schuldige. En die blijft met z'n handen in z'n zakken.
De dealer die krijgt z'n commerciele gunst jegens jullie nooit terug.
Datsun 240K-GT - Nissan Silvia S12 Zenki - Nissan Silvia S12 Kouki - Nissan Pulsar EXA N13 - Nissan 100NX Coupe B13
Nissan 300ZX Z32 - Nissan Terrano V6 Zenki WD21- Nissan Patrol R TopLine Kouki 260 - Nissan Patrol GR Kouki Y60 - Nissan Pathfinder V6dci Kouki R51- Nissan Leaf 40kW .... Nissan Addict

heatseaker

CiteerNissan NL is de schuldige

Ben ik helemaal met je eens!

Ik sluit echter een koopovereenkomst met mijn dealer. Hij moet er dus voor zorgen dat de informatie die HIJ mij verschaft klopt....ook als dat afwijkt van wat Nissan Nederland of het foldermateriaal zegt.

Desnoods doe je als dealer een zelfgemaakt inlegvel in je foldermateriaal.....ik denk dat klanten die eerlijkheid juist zullen waarderen. Doe ik zelf ook wel eens (als er weer eens onzin staat in het foldermateriaal wat wij krijgen aangereikt).

Het is de dealer (of dealerorganisatie ..als die al uberhaupt bestaat....die aan de bel moet trekken bij Nissan). Zoals je al in andere topics hebt gezien....luistert Nissan niet zo goed naar eindgebruikers

Nissan Peter (Be)

Citaat van: heatseaker op juni 14, 2007, 21:16:31 PM
CiteerNissan NL is de schuldige

Ben ik helemaal met je eens!

Ik sluit echter een koopovereenkomst met mijn dealer. Hij moet er dus voor zorgen dat de informatie die HIJ mij verschaft klopt....ook als dat afwijkt van wat Nissan Nederland of het foldermateriaal zegt.

Desnoods doe je als dealer een zelfgemaakt inlegvel in je foldermateriaal.....ik denk dat klanten die eerlijkheid juist zullen waarderen. Doe ik zelf ook wel eens (als er weer eens onzin staat in het foldermateriaal wat wij krijgen aangereikt).

Het is de dealer (of dealerorganisatie ..als die al uberhaupt bestaat....die aan de bel moet trekken bij Nissan). Zoals je al in andere topics hebt gezien....luistert Nissan niet zo goed naar eindgebruikers

Tja, vanaf Juli is belgie onder de vleugels van Nissan Europe....

Hopelijk verslecht de situatie niet....  ???
Datsun 240K-GT - Nissan Silvia S12 Zenki - Nissan Silvia S12 Kouki - Nissan Pulsar EXA N13 - Nissan 100NX Coupe B13
Nissan 300ZX Z32 - Nissan Terrano V6 Zenki WD21- Nissan Patrol R TopLine Kouki 260 - Nissan Patrol GR Kouki Y60 - Nissan Pathfinder V6dci Kouki R51- Nissan Leaf 40kW .... Nissan Addict

Colinissan

Citaat van: PETER 4X4PARTS op juni 14, 2007, 21:19:28 PM
Citaat van: heatseaker op juni 14, 2007, 21:16:31 PM
CiteerNissan NL is de schuldige

Ben ik helemaal met je eens!

Ik sluit echter een koopovereenkomst met mijn dealer. Hij moet er dus voor zorgen dat de informatie die HIJ mij verschaft klopt....ook als dat afwijkt van wat Nissan Nederland of het foldermateriaal zegt.

Desnoods doe je als dealer een zelfgemaakt inlegvel in je foldermateriaal.....ik denk dat klanten die eerlijkheid juist zullen waarderen. Doe ik zelf ook wel eens (als er weer eens onzin staat in het foldermateriaal wat wij krijgen aangereikt).

Het is de dealer (of dealerorganisatie ..als die al uberhaupt bestaat....die aan de bel moet trekken bij Nissan). Zoals je al in andere topics hebt gezien....luistert Nissan niet zo goed naar eindgebruikers

Tja, vanaf Juli is belgie onder de vleugels van Nissan Europe....

Hopelijk verslecht de situatie niet....  ???

maak je borst maar nat, nog een marionette pop erbij.

Colinissan

Citaat van: PETER 4X4PARTS op juni 14, 2007, 21:09:42 PM
Citaat van: heatseaker op juni 14, 2007, 20:56:20 PM
CiteerDit kan je niet extra bestellen vanuit de Fabriek ! (en aftermarket moet je het UITDRUKKELIJK vragen)
Ik denk dat het gros van de dealers/verkopers het zelf niet weten EN nog niet kunnen zien ook

Volgens mij heb je mijn antwoord niet juist gelezen: Het essentiele punt is niet OF je het kan bestellen...Het gaat er om dat men vooraf JUISTE informatie verschaft. Dan kan je als consument de afweging maken of je de meerprijs voor het leder het waard vindt. Dat je het niet kan bestellen ....zal me een zorg wezen...als ik het van te voren maar weet dat het voor een gedeelte niet echt is...


btw....ik keek net (dus bijna 3 maanden nadat de QQ op de markt is gekomen nog ff op de nissan site.
In de specificatiebladen is nog steeds sprake van electrisch verstelbare en verwarmde stoelen, lederen stoelen en bij de tekna pack 6-cd wisselaar met mp3 mogelijkheid.......hoe lomp kun je zijn..

Voor iedereen die nog niet betaald heeft....laat je niet met een kluitje in het riet sturen.

Hanno en ik (en misschien nog wel meer mensen) hebben hun dealer op onvolkomenheden aangesproken en compensatie geeist....en gekregen.

Tsja, dealers zijn dan wel zo braaf en goed om uit hun eigen zak te geven, Nissan NL is de schuldige. En die blijft met z'n handen in z'n zakken.
De dealer die krijgt z'n commerciele gunst jegens jullie nooit terug.


Denk dat NN en de dealers mede schuldig zijn. Een dealer is een zelfstandige ondernemer en als ondernemer wordt je geacht je infomatie goed te verspreiden en in te winnen.
Dat er fouten worden gemaakt gebeurt altijd, maar dan moet er wel een passende oplossing worden gezocht.
En dien je de consument enigzins tevreden te stellen. Helaas wijst de praktijk vaak anders uit.
Zou eerder een brief naar een geschillencommissie sturen dan naar NN

vujica

Ik heb zonet, na 2 maanden wachten, maar n's Nissan Nederland gebeld om te vragen hoe het met de behandeling van mijn klacht zit.

Ik werd zeer netjes geholpen. De dame die ik aan de lijn heb gehad heeft mijn gegevens en mijn klacht genoteerd, alswel de naam van mijn dealer. Verder heeft ze toegezegd dat ze mij de komende week terug zal bellen, nadat ze exact heeft uitgezocht wat er aan de hand is en waarom ik nog niets van Nissan heb vernomen.

Mijn klacht is dat mijn auto een piepend geluid (alsof er iets aanloopt) maakt bij bepaalde toerentallen. Heb het er zo mee gehad. Ik hoop dat ik de komende week eindelijk eens (een bevredigend) antwoord van Nissan krijg op mijn vraag of ze hier iets aan willen doen. Als dat niet zo is, dan ben ik van plan om (juridische) stappen te nemen tegen hen. Ik zal jullie op de hoogte houden van de gang van zaken!

Hanno

Nou na heel lang wachten heb ik vandaag eindelijk een reactie van Nissan Nederland op mijn brief ontvangen.

Lees en huiver  >:(

Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Paulio