Nissan Nederland

Gestart door wassen, mei 10, 2007, 00:23:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

Hanno

Citaat van: TheBaldyMan op mei 15, 2007, 08:56:18 AM
Goede brief Hanno.

Omdat het niet de eerste brief is die Nissan Nederland krijgt, zou er wel eens een serieuze reactie op kunnen komen.

Ik moet zelf nog een brief sturen (ga ik ook zeker doen) maar dat doe ik pas nadat de dealer heeft gereageerd op de diverse bevindingen/klachten.
In principe is deze mijn aanspreekpunt.

Gezien het aantal leden en de bredere bekendheid, denk ik trouwens dat aardig wat dealers de berichten en bevindingen op dit forum met belangstelling volgen.  ;)

Ik heb het ook eerst via de dealer gespeeld. Ik ben van mening dat Nissan de grote schuldige is, dus die mag ook wel horen wat er allemaal speelt.
De vergoeding die ik nu krijg, krijg ik waarschijnlijk van de dealer en Nissan blijft helaas buiten schot.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

vujica

Ik ben erg benieuwd hoe Nissan zal gaan reageren! Ik heb een probleem met een storend geluid onder de motorkap vandaan. Dit probleem is enkele weken terug al bij Nissan Nederland gemeld door mijn dealer, en schijnt bij meerdere mensen te spelen.
Nissan is het geluid aan het onderzoeken, ze kunnen niet een indicatie geven van wanneer ze denken mij op de hoogte kunnen stellen van hun onderzoek, en dekken zich nu al in door te zeggen dat het een mischien wel een producteigenschap is! Hoop dat jij een positievere ervaring met Nissan zal hebben.

Hanno

Ik heb vandaag (na 16 dagen) een brief van Nissan Nederland ontvangen.

Het is echter alleen nog maar een bevestiging van het feit dat zij mijn brief hebben ontvangen en dat een van hun medewerkers binnenkort telefonisch of schriftelijk contact met mij opneemt.

Ik ben benieuwd.

wassen

Dit is duidelijk een standaard brief. In mijn eerste ontvangstbevestiging stond precies hetzelfde. De tweede heb ik aangetekent verstuurd, maar nooit meer een reactie op ontvangen. Ik heb hem daarom eergisteren maar nogmaals gewoon per post verstuurd.

Emile Pels

Net geregistreerd en plaats mijn eerste bericht betreffende de electrische stoelen die niet aanwezig zijn in mijn QQ.

In januari mijn QQ 2.0 4 WD Tekna Premium Navi besteld en 2 maart is deze afgeleverd, echter zonder de beloofde 'specificatie' electrisch verstelbare stoelen. Volgens de dealer ligt het probleem bij de importeur. Dus vandaag gaat de brief naar de importeur met de vraag naar 'een passende oplossing'.

De QQ 2.0 is trouwens een perfecte caravantrekker. Wie heeft ook ervaringen?

QQ Gouda,
Ik heb jouw bericht samengevoegd met dit topic.
Lees dit topic maar even door, dan kom je een aantal mensen tegen met hetzelfde probleem (en meer) die ook al aan het brieven schrijven zijn!

Hanno (Global Moderator)

Hanno

Citaat van: Hanno op mei 23, 2007, 20:56:38 PM
Ik heb vandaag (na 16 dagen) een brief van Nissan Nederland ontvangen.

Het is echter alleen nog maar een bevestiging van het feit dat zij mijn brief hebben ontvangen en dat een van hun medewerkers binnenkort telefonisch of schriftelijk contact met mij opneemt.

Ik ben benieuwd.

Nou we zijn inmiddels 14 dagen verder en ik heb nog steeds niets gehoord van Nissan Nederland.
Wat bedoelen die mensen eigenlijk met binnenkort  ???

Zijn er behalve Soepkip en ik ook al andere mensen die een brief naar Nissan gestuurd hebben?
Zo ja, hebben jullie al een reactie gehad?

wassen

Mijn eerste aangetekende brief is nooit in ontvangst genomen. Althans ik heb nooit een bevestiging terug ontvangen. De tweede gewoon per post verstuurde brief heb ik wel een ontvangstbevestiging van ontvangen. Dat zal ongeveer begin vorige week geweest zijn. Uiteraard met dezelfde standaard zin, dat er binnenkort kontact wordt opgenomen. Tot nu toe in iedergeval nog niet.

Shift

Vervelend om al deze verhalen te lezen, even een tip voor mensen welke nog een brief gaan verstruren, doe het dan aangetekend, MET BERICHT VAN ONTVANGST, wel zo zeker.

SHIFT

Colinissan

Zo te lezen duidelijk aardig wat probleempjes, ook in communicatie.

Zal es gaan informeren of er wat meer bekend ik hierover.

Wat ik bijvoorbeeld weet betreffende de website is dat die door Nissan Europe gedaan wordt.
Misschien dat jullie wel eens vorige jaar of het jaar daarvoor wel eens op Nissan.nl hadden gekeken.
Dat duurde erg langs voordat de pagina opende en dat kwam niet door mijn provider.
Moest via Nissan Europe gedaan worden, maar dat ging niet zo vlot.

Nissan Auto Benelux

Met enige verbazing heb ik de discussie gevolgd over de premium uitvoeringen. In een vroeg stadium is het bekend geworden dat deze niet met electrische stoelverstelling geleverd worden, in tegenstelling tot wat in de technische gegevens staat. Wij als dealer zijn hier direct van op de hoogte gesteld en communiceren dit ook naar onze klanten. Kennelijk is de indruk ontstaan dat de premium uitvoeringen zonder leer geleverd worden, DIT IS NIET CORRECT en worden wel degelijk met leer uitgevoerd.

JC_Hunter

Citaat van: Nissan Auto Benelux op juni 11, 2007, 16:43:12 PM
Met enige verbazing heb ik de discussie gevolgd over de premium uitvoeringen. In een vroeg stadium is het bekend geworden dat deze niet met electrische stoelverstelling geleverd worden, in tegenstelling tot wat in de technische gegevens staat. Wij als dealer zijn hier direct van op de hoogte gesteld en communiceren dit ook naar onze klanten. Kennelijk is de indruk ontstaan dat de premium uitvoeringen zonder leer geleverd worden, DIT IS NIET CORRECT en worden wel degelijk met leer uitgevoerd.

Het niet leveren van electrische stoelen op de Primium heeft mijn dealer ook direct bekend gemaakt.
Het niet kunnen afspelen van Mp3'tjes was de dealer niet bekend.
Voor veel mensen was de druppel toen bekend werd dat delen van de stoelen met nep leer bekleed zijn ipv echt leer. Dit was/is bij veel dealer niets bekend of niet gecommuniceerd naar de klant

Jeroen

Toen ik mijn auto bestelde op 14 febr. was dit bij mijn dealer niet bekend.
Want we hebben nog gekeken om achteraf leer te doen, maar dan zou ik de elektrische bediening missen.
Dan over je opmerking dat er wel degelijk leer wordt gebruikt, dit is deels waar.
Want een deel is kunstleer.

QQ-Ron

Voor mij geld hetzelfde zoals JC_hunter geschreven heeft

Over de "Lederen Bekleding" optie wil ik nog het volgende kwijt: bijna iedereen die ik gesproken heb zal volledig echt leren stoelen verwachten als ze voor de lederen bekleding optie zouden kiezen zoals vermeld in alle Nissan QQ brochures.
Dat  "het gebruikelijk is"  dat je dan slechts gedeeltelijk echt leer, de rest kunstleer geleverd krijgt moet welhaast het best bewaarde geheim in autoland zijn, triest is dat dit bij de verkopers wel,  maar bij nagenoeg geen enkele klant bekend is.
Het zou Nissan sieren als ze een opmerking bij de de lederen optie plaatsen die weergeeft wat men werkelijk geleverd krijgt,  naar de reden van het weglaten van die vermelding kan ik alleen maar raden, als klant komt dit op mijzelf over als pure misleiding.

Heb inmiddels voor mijzelf geaccepteerd dat ik slechts gedeeltelijk leer krijg, echter ooit komt het moment dat mijn QQ aan vervanging toe is, de manier waarop Nissan mbt de lederen optie naar de klant communiceert zal dan zwaar meewegen bij de keuze van een opvolger.

2007-2024 QQ 2.0 CVT Tekna Premium 2WD - 2007 / Brilliant Black / Bruin Leer.
2024-         Ford Explorer EV, AWD Premium, 79 kWh, Magnetic Grey.

Colinissan

Citaat van: JC_Hunter op juni 11, 2007, 16:56:38 PM

Het niet leveren van electrische stoelen op de Primium heeft mijn dealer ook direct bekend gemaakt.
Het niet kunnen afspelen van Mp3'tjes was de dealer niet bekend.
Voor veel mensen was de druppel toen bekend werd dat delen van de stoelen met nep leer bekleed zijn ipv echt leer. Dit was/is bij veel dealer niets bekend of niet gecommuniceerd naar de klant

Niet geheel ontopic, maar waarom er nep leder wordt gebruikt is omdat dit vaak de vlakken zijn die het meeste te voorduren hebben. Slijt minder als het "goedkope" leer. En echt leder wat niet wilt slijten is erg duur, waarschijnlijk duurder als je stoel zelf ;)

heatseaker

CiteerNiet geheel ontopic, maar waarom er nep leder wordt gebruikt is omdat dit vaak de vlakken zijn die het meeste te voorduren hebben. Slijt minder als het "goedkope" leer. En echt leder wat niet wilt slijten is erg duur, waarschijnlijk duurder als je stoel zelf

Ik denk dat het niet zozeer het probleem is dat het niet echt leder is....ik denk eerder dat de pijn zit in het feit dat dit niet wordt gecommuniceerd naar de klant....deze krijgt dus iets wat ie niet verwacht en is dus ontevreden. Of het beter of slechter is valt  natuurlijk over te twisten. Wellicht dat sommige klanten niet voor de optie gekozen hadden als ze het van te voren hadden geweten.

just my two cents