Nissan Nederland

Gestart door wassen, mei 10, 2007, 00:23:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

wassen

Hallo,andere deelnemers. Ik heb nog nooit aan een forum deelgenomen, maar dit keer ben ik zo pissed off dat ik mij graag in de discussie wil mengen. Ook ik heb dezelfde ervaring opgedaan en voel mij behoorlijk belazert en misleid. Eerst geen electrisch verstelbare stoelen, dan geen mp3 (had ik ook niet gevraagd zei de dealer) en als klap op de vuurpijl geen leer (wist de dealer niets van). Dus je koopt een pakket van 4 dingen voor Eur 1500 en je krijgt er 2. Voor de eerste heb ik een brief rechtstreeks naar NIssan geschreven. Netjes een ontvangstbevestiging ontvangen met de mededeling dat binnenkort contact met mij zal worden opgenomen (20 april). Nog steeds niets gehoord. Nadat ik gisteren ontdekte van het leer heb ik nog een veel heftiger brief gestuurd naar Nissan Amsterdam. Uiteraard heb ik nu laten weten dat als zij zich blijven verschuilen achter vage disclaimers ik mij ga beraden op verdere stappen. Dit valt volgens mij onder verwijtbaar gedrag. Met mijn eerste brief (begin april)heb ik Nissan gewezen op de onvolkomenheden op internet en andere brochures. Er is niets verandert sinds die tijd. De volgende stap is natuurlijk informaren bij de rechtsbijstandverzekering. Ik houd jullie op de hoogte. Ik vraag mij af of wij niet een vuist kunnen maken? Ik weet zeker dat er veel meer Qashqai kopers zijn die zich ook belazert voelen. Ik ben benieuwd.

Hanno

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben, heb ik contact met mijn rechtsbijstandverzekering gehad over deze aangelegenheid.

Volgens de jurist, die ik gesproken heb, is de ontsnappingsclausule die achter op de technische gegevensfolder staat alleen bedoeld voor kleine wijzigingen. Dingen als het ontbreken van elektrisch verstelbare stoelen en geen volledig lederen bekleding zouden daar niet onder vallen. Het mp3 gebeuren zou volgens hem al een wat moeilijker verhaal worden.

Volgens hem sta je redelijk sterk in je schoenen als je hier een zaak van wilt maken. Het probleem is echter dat Nissan er niet voor kan zorgen dat je de missende opties wel op je bestelde auto krijgt. Wat overblijft is het kostenloos annuleren van de bestelling als je er echt geen vrede mee kunt hebben. Deze optie is mij al aangeboden en voor mij heeft het dus weinig zin om er een echte zaak van te maken.

Misschien dat het wel verstandig is dat iedereen die hiermee te maken heeft een brief naar Nissan schrijft. Op deze manier zou het voor hun in ieder geval duidelijk zijn dat er meer mensen zich belazerd voelen.

@ soepkip
Zou jij het adres kunnen vermelden van Nissan waar jij je brief heen hebt gestuurd?
Ik denk, ondanks het feit dat ik er waarschijnlijk wel met mijn dealer uitkom, dat ik toch nog even in de pen klim.
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

wassen

Het adres is:

Nissan Nederland
Klantenrelaties
Postbus 12554
1100 AN Amsterdam

Schrijven mensen !!!!!!

wassen

Ik begrijp dat je deze opties uiteindelijk niet zal krijgen omdat ze er domweg niet zijn, maar men zou je wel schadeloos kunnen stellen in de vorm van geld of accessoires. Hierdoor wordt in ieder geval het gevoel weggenomen dat je belazert bent.

Hanno

Citaat van: soepkip op mei 10, 2007, 13:03:13 PM
Ik begrijp dat je deze opties uiteindelijk niet zal krijgen omdat ze er domweg niet zijn, maar men zou je wel schadeloos kunnen stellen in de vorm van geld of accessoires. Hierdoor wordt in ieder geval het gevoel weggenomen dat je belazert bent.

Bedankt voor het adres.
Zoals je misschien hierboven wel gelezen hebt, ben ik ook in onderhandeling met de dealer om hier een bepaalde vergoeding voor te krijgen.

heatseaker

Zoals eerder gezegd denk ik dat als je particulier gekocht hebt je de oplossing met je dealer moet zoeken. Daar heb je een overeenkomst mee getekend.

Hanno

Citaat van: heatseaker op mei 10, 2007, 14:22:01 PM
Zoals eerder gezegd denk ik dat als je particulier gekocht hebt je de oplossing met je dealer moet zoeken. Daar heb je een overeenkomst mee getekend.

Klopt, dat zij die jurist vanmiddag ook tegen mij, maar dat was mij al bekend.

Tina en ik hebben besloten om de koop maar door te laten gaan.
Wij hebben uiteindelijk als vergoeding gekregen: Tomom One Europe, usb thuisoplader voor TomTom, mattenset met Qashqai opschrift en een draagbare asbak.

Ik heb de dealer nog gevraagd of hij er problemen mee zou hebben als ik een brief aan Nissan zou sturen. Zijn antwoord was nee en hij heeft mij nog de naam van de persoon bij Nissan gegeven die verantwoordelijk is voor deze regio. Dus dit weekend maar de hele boel op papier zetten en opsturen  :P

heatseaker

fijn hanno dat je er uit bent gekomen !!!!

Hanno

Citaat van: heatseaker op mei 10, 2007, 20:23:29 PM

Ik ook, laat hem nu maar komen  8)

JC_Hunter

Citaat van: Hanno op mei 10, 2007, 20:28:42 PM

Na al deze frustratie hoop ik niet dat je er minder van zult genieten!!
Maar ik denk dat dat wel goed komt toch?

Hanno

Citaat van: JC_Hunter op mei 10, 2007, 20:36:34 PM
Citaat van: Hanno op mei 10, 2007, 20:28:42 PM

Na al deze frustratie hoop ik niet dat je er minder van zult genieten!!
Maar ik denk dat dat wel goed komt toch?

Ja, dat gaat wel goed komen denk ik  :D

TheBaldyMan

Hanno, top!

Ik hoop dat ik er ook met mijn dealer uit kom.
Zal wel lukken.

Hanno

Citaat van: TheBaldyMan op mei 10, 2007, 20:50:57 PM
Hanno, top!

Ik hoop dat ik er ook met mijn dealer uit kom.
Zal wel lukken.

Vast wel, suc6  ;)

wassen

Ik weet dat ik mij tot de dealer moet wenden, maar je probeert de relatie goed te houden. Tegen Nissan kan je wat meer tekeer gaan. Tegen de dealer heb ik gezegd dat als Nissan niet reageerd of het afwijst, ik toch bij hem terug kom. Precies zoals jullie al zeggen, daar heb ik hem gekocht en niet bij Nissan Nederland.
Ben er wel ziek van. Je plezier wordt aardig vergalt zo, en de passion is wel wat afgenomen.

robja

Beste allemaal,
Ik zit in het zelfde schuitje!!! is het mogelijk voor Hanno of voor soepkip de brief als een link toe te voegen??
zodat anderen deze als voorbeeld kunnen gebruiken???

ik zou jillie dankbaar zijn!