Alternatieve verlichting (LED, BlueVision enz.)

Gestart door TheBaldyMan, mei 18, 2007, 22:00:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Colinissan



Daarnaast, de normale lampen (h1, H4 etc etc ) uit de serie blue vision, links laten liggen, regelrechte troep welke snel stuk gaat.
De stadlichtjes daarin tegen w5w zijn wel leuk en stuk feller als standaard lampjes.

Wil je echt mooi gaan zou ik voor led lampjes van PIAA gaan, kosten wat maar zien er erg goed uit icm met xenon. Als dat natuurlijk werkt in de QQ

TheBaldyMan

#16
In Japan gebruiken diverse mensen de PIAA Super TERA 6500 LEDs voor de stand/stadslichten zonder problemen.
Dit model heeft geen aparte voorschakelunit/weerstand nodig.
Leek mij ook wel wat.
De kleur is echter behoorlijk blauw en nu ik weet dat de standaard Xenon 4.100K is, niet zo'n verstandige keuze. Zeker i.c.m. het grootlicht teveel verschil.
Ik ga nu voor een 5.500K versie als 'gulden' middenweg. Nog niet ideaal maar dan kan ik later de Xenon lampen vervangen door 5.000 of 6.000K versies en is het redelijk gelijk.
Dit PIAA model heeft echter wél weer een speciale voorschakelweerstand (meegeleverd).
Een beetje illegaal mag toch wel?   ;) ;D

Voor alle knipperlichten dacht ik eerst ook aan PIAA maar volgens mij hebben zij geen amberkleurige modellen (vind ik sowieso mooier dan wit).
Er zijn zat alternatieven maar vaak van vage aanbieders of van vage merken.
Pas dus ook op voor nepspul uit China want die gasten maken écht alles na (dus niet alleen LEDs) en meestal van een bedenkelijke kwaliteit!
Daarnaast weet ik niet of het knipperlicht relais in de QQ problemen geeft met het lage wattage van LEDs zonder gebruik van een weerstand (snel knipperen).
Zo'n weerstand gebruik ik liever niet want die kan behoorlijk heet worden.
Een LED knipperlicht relais is een goede oplossing of de nieuwere 3 Watt LED gebruiken (o.a. uit de VS), maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.
Ik weet dat Philips ook druk bezig is met LED technologie voor de auto dus misschien zijn er binnenkort wel perfecte goedgekeurde oplossingen beschikbaar.

Voor de zijknipperlichten is er overigens al wel een goedgekeurd LED alternatief (bijv. via eBay.de).
Misschien is dan nog steeds een weerstand of ander relais nodig. Dat blijft even een vraag.

Ach ja, eerst maar es die auto... Waar blijft ie nou toch?  :'(


@Hanno

Ik geloof dat dit topic nu een beetje ontspoort...
Sorry, zal 't niet meer doen.   ::)

Edit: Voutje.

Hanno

Ik kan de twee topics LED en BlueVision samenvoegen, dan kunnen we daar rustig verder praten over wat voor een verlichting dan ook  ;)
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

TheBaldyMan


Hanno

Ok, ik heb de topics samengevoegd onder de titel "Alternatieve verlichting (LED, BlueVision enz.)"  ;D
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Borry52

Nog even een tip, ga voor de grap eens een lamp verwisselen, en doe dat vooral bij daglicht.
Ik had vanmiddag even tijd en was nieuwsgierig hoe dat bij mijn 2liter benzine QQ gaat.
Nou, ik ben er wel achter gekomen dat je niet moet wachten tot er een lamp kapot gaat en hem in het donker moet vervangen.
Ten eerste moet je chirurgen handjes hebben, maar dan wel van een vrouwelijke chirurg, anders kom je er niet bij.
Linksvoor zit een lucht inlaat die precies achter langs de koplamp loopt, die moet je eerst verwijderen anders kun je er niet bij.
Doe een platte schroevendraaier bij je lampensetje.
Als je dan de lamp, en ik praat hier specifiek over het dimlicht H7, er weer in wilt zetten moet je dat op gevoel doen want je ziet helemaal niets.
Om frustraties te voorkomen adviseer ik iedereen dit een keer overdag in alle rust te oefenen, en ik overdrijf niet!

Hanno

@ Borry52,

Je hebt 100% gelijk  :yep:
Ik had al moeite met de stadslichtjes, terwijl dat nog de makkelijkste zijn.
Als je aan de linker kant bezig moet, moet je inderdaad eerst die luchtinlaat losmaken  :(
Sommige metalen delen zijn trouwens ook behoorlijk scherp, dus uitkijken geblazen!
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Extouranner

Citaat van: Borry52 op augustus 10, 2007, 22:02:50 PM
Nog even een tip, ga voor de grap eens een lamp verwisselen, en doe dat vooral bij daglicht.
Ik had vanmiddag even tijd en was nieuwsgierig hoe dat bij mijn 2liter benzine QQ gaat.
Nou, ik ben er wel achter gekomen dat je niet moet wachten tot er een lamp kapot gaat en hem in het donker moet vervangen.
Ten eerste moet je chirurgen handjes hebben, maar dan wel van een vrouwelijke chirurg, anders kom je er niet bij.
Linksvoor zit een lucht inlaat die precies achter langs de koplamp loopt, die moet je eerst verwijderen anders kun je er niet bij.
Doe een platte schroevendraaier bij je lampensetje.
Als je dan de lamp, en ik praat hier specifiek over het dimlicht H7, er weer in wilt zetten moet je dat op gevoel doen want je ziet helemaal niets.
Om frustraties te voorkomen adviseer ik iedereen dit een keer overdag in alle rust te oefenen, en ik overdrijf niet!
Shit! Heb ik jarenlang de Golf IV gerden: lampen vervangen ONMOGELIJK. Bij de Touran gaat het wel met gevoel en geduld. Met de QQ gaat het dus weer niet lukken. :neen: :-!

QaiQash

Mede forumers,

morgen ga ik naar Halfords, dus wat heb ik nodig voor een QQ zonder xenon?

Ik wil stads en dimlicht een heldere blauwe gloed geven.

alvast bedankt voor jullie info,

Qaiqash

antoniong

Citaat van: QaiQash op augustus 13, 2007, 16:53:24 PM
Mede forumers,
morgen ga ik naar Halfords, dus wat heb ik nodig voor een QQ zonder xenon?
Ik wil stads en dimlicht een heldere blauwe gloed geven.
alvast bedankt voor jullie info,
Qaiqash

Wat is het doel?  Is de blauwe gloed belangrijk of gaat het om beter zicht?

Als het laatste (beter zicht) belangrijk is neem dan Philips Nightguide 3. Dan heb je bijna (maar niet helemaal) even goede verbeterde lichtopbrengst als echte Xenonlampen.

Als het je alleen om de kleur gaat dan schijnt het dat "de Action" (zoek met Google) de allergoedkoopste blauwige lampen heeft.

QaiQash

Doel is beter zicht, dus zal ik naar de Philips N.3 kijken, heeft halfords die?
En moest het een H4 zijn?

Qaiqash

TheBaldyMan

Over de Xenon lampen:

Type in de QQ is D2S?
Heeft iemand hier trouwens zijn Xenon lampen al vervangen, bijvoorbeeld door Philips Ultinon 6000K?

Daar zit ik namelijk aan te denken.
In combinatie met PIAA LEDs voor de stadslichten geeft dat een mooi gelijkmatig wit licht met minimale blauwe gloed.  8)

Heeft verder iemand al eens gezeik gehad met politie of APK vanwege het gebruik van Xenon lampen met een hogere kleurtemperatuur (specifiek: 6000K)?

TheBaldyMan

Gisteravond ff Philips Ultinon 6000K verlichting bekeken bij iemand.
In zijn vorige auto heeft ie er sowieso bijna 2 jaar mee gedaan (auto werd toen verkocht).

Ze geven heel mooi wit licht. Lichte blauwzweem bij het aanzetten, die geleidelijk iets minder wordt.

Alleen een beetje prijzig... iets van 150-160 euri per paar.  :-\
Nog ff over nadenken.

Jeroen

De Xenon lampjes in de QQ geven ook een blauwig schijnsel bij het aanzetten wat daarna overgaat in wit licht.
Ik heb zelf nog geen QQ met Xenon tegemoet zien rijden dus weet niet of de xenon lampjes een blauwige goed geven.

iVent

Ik ben van plan mijn standaard stadslichten te vervangen voor LED Xenon-Look Stadslichten, zoals deze op Marktplaats worden aangeboden.

Heeft iemand al ervaring met het vervangen van de stadslichtjes door dergelijk LED Xenon-look lampjes? Welke versie past/kan in de Qashqai?

iVent