Slechte vooruitzichten voor Nissan

Gestart door HansQS, december 02, 2024, 15:44:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

HansQS

In het AD van 2-12 stond een artikel waar je niet echt vrolijk van wordt met de titel:
Anonieme Nissan-bazen: 'Binnen twaalf tot veertien maanden zijn we failliet'

Lukt me helaas niet om het hele artikel te kopieëren en te plaatsen. Vind het wel heel negatief gesteld.

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

lapalmeraie

Viel mij dit weekend ook al op in AutoMoto (Frans TV magazine)... Nissan is de opvallende grote afwezige... jammer!!
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

cortrans

Hopelijk gaat het merk niet verdwijnen zoals merken als Saab en Daihatsu
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

Wilbert

Zo'n vaart zal het toch hopelijk allemaal niet lopen. Geeft wel te denken dat er vanuit de top zo wordt 'gelekt', gaat bv. om een heleboel banen. Daarnaast  geeft dit natuurlijk geen vertrouwen voor bestaande en potentiële nieuwe klanten.
Zou fraai zijn als Nissan uiteindelijk sterker uit deze malaise komt. Heb je wel sterke leiders nodig met een heldere visie, die het vertrouwen van investeerders weten te winnen.

LdN

Reed een QQ 2.0 2009 Acenta, in middels een 2013 Ford Mondeo 1.6 ecoboost platinum. Maar draag de QQ nog steeds een warm hart toe.

Kootje70

Mwa, zou idd jammer zijn.
Maar mijn QQ rijdt er niet minder om  :D
Qashqai 1.3 DIG-T 140 Tekna Pearl White

sss

ja maar de garantie ben je dan wel kwijt
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic

lapalmeraie

Ja inderdaad, en schrik je nieuwe kopers ook nog eens af.

srna513006

Dit zou nog wel eens helemaal waar kunnen zijn....

Na nu bijna 1 jaar in de Toyota Yaris Cross te hebben gereden hadden mijn vrouw en ik het over om misschien toch weer na de Nissan Qashqai over te stappen.
Niet dat de TYC ons niet bevalt maar de instap en zit was toch in de Qashqai beduidend hoger.

Nu ik dit lees trek ik uiteraard dit voornemen in...😉
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

lapalmeraie

Wel jammer, de trendsetter wat betreft compacte SUV's met de eerste Qashqai destijds.
En ook elektrisch bij één van de eerste merken en dan toch zo de boot missen...  ::)

srna513006

Nu heeft de periode waarin de J11 te kampen had met accuproblemen, motor en Xtronic problemen ook niet echt bijgedragen om de verkoopcijfers hoog te houden.
Maar inderdaad, ik heb meer dan 30 jaar met veel plezier Nissan gereden en het zou treurig zijn als bij Nissan het licht uitgaat.
QQ 1.3 Dig-T 160 DCT, Tekna+ plus Dynamic pack Bj 07 - 2020

sss

en wat zeg je van de thermostaat behuizing hoe daar mee om wordt gegaan?
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic