7 of 13 polige trekhaak op Qashqai J12?

Gestart door dhoogenr, februari 07, 2024, 21:03:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

dhoogenr

Beste mede QQ-rijders,
Vandaag een nieuwe 1.3 QQ mild-hybride tekna 140 gekocht en mijn huidige QQ ingeruild.
Ik wil daar een trekhaak onder voor 2 fietsen waarvan er 1 electrisch is.
Gekozen is voor een 13 polige trekhaak. Mijn Thule fietsendrager heeft echter een 7 polige trekhaak. Volgens de verkoper kan ik dit oplossen met een verdeelstekker (kosten rond € 20,00). Klopt dit? En verder vraag ik me af wat nou de juiste keuze in deze is een 7 polige of 13 polige trekhaak en wat kosten deze QQ trekhaken?
Graag uw mening.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Nissanwielmonteur

Een verloopje kan altijd maar waarom niet gewoon een 7 polige kabelset.

Nissan vraagt volgens de accessoiresfolder 529 voor een vaste haak en 383 voor een 7 polige kabelset.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

waylon

ik heb een 13 polige stekker onder mijn J12.
en gelijk daarbij een verloopstekeer naar 7 polig bij gekocht.

deusjevo

Persoonlijk zou ik altijd voor een 13 polige type Jaeger gaan.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

lapalmeraie

hangt er toch van af wat je wilt gaan trekken?
Volgens mij is de 13-polige enkel interessant als je plannen hebt met caravans, paardentrailers of grotere aanhangwagens.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

deusjevo

Klopt maar voor de meerprijs zou ik het niet laten.
Als je als nieuwe eigenaar voor kosten staat om een nieuwe kabel boom voor je caravan te laten monteren sta je ook weer voor kosten.

Persoonlijk vind ik 7 polig niet meer van deze tijd, mede gezien het verplichte mistachterlicht.

Je kan natuurlijk (ik meen) pool 2 de constante stroom misbruiken voor het mistachterlicht maar mijn voorkeur heeft het niet.

Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

cortrans

Klopt, en dan moet op de te trekken aanhanger ook pool 2 aangesloten zijn voor de mist achterlicht.
Hoe vaak zie je niet een auto met karretje erachter rijden, waarvan alleen het mist achterlicht brand???
Nee hoor, gelijk goed doen.... Voor de monteur is het geen meerwerk
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022