Lederen bekleding

Gestart door Tina, april 23, 2007, 21:58:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

TheBaldyMan

@ Hanno

500 euro vind ik idd een reëel bedrag.
Ik heb als opties stylingplaten, NATS uitbreiding, slotbouten en veloursmatten erbij genomen.
Een kofferbak mat met opstaande rand wil ik eigenlijk ook nog hebben.

Misschien dat mijn dealer de stylingplaten en kofferbak mat als tegemoetkoming wel kostenloos wil leveren.
Da's volgens mij samen ongeveer dat bedrag en daar kan ik dan wel tevreden mee zijn.

heatseaker

Niet te vlug happen.....het eerste is binnen...dus er zal nog wel wat in het vat zitten. Set dakdragers ???? Tom Tom pakken en wat dacht je van een set winterbanden, 30000 km gratis onderhoud...laat ze nog maar wat verzinnen

spoetnik

'Probeer een oplossing te vinden waar dealer en koper nog een goed gevoel bij hebben.

Ik weet zeker dat als je voor de laatste cent gaat je deze vanzelf terug op het bord krijgt. Als je tenminste ook het onderhoud bij die dealer blijft doen. 2x een uurtje extra schrijven en een filtertje een keer laten zitten bij een beurt en ze hebben je al terug gepakt. Jij gaat dat echt niet merken als ze een pollenfilter niet vernieuwen maar hem even uitkloppen.

04-2011 Nissan QQ+2 J10 1.5 DCI / Dark Metal Grey / Connect met Chrome Pakket
04-2007 Nissan QQ J10 1.5 DCI    /  Cafe Latte          /  Tekna pack Navi

heatseaker

@ spoetnik

natuurlijk moet je er samen alle twee gelukkig mee zijn... maar wil niet zeggen dat je meteen moet happen

@ The Baldy man

Lijkt me een faire deal

Hanno

In principe hebben jullie allemaal gelijk, maar ik ben het ook met Spoetnik eens, ik wil nog wel fatsoenlijk bij de dealer binnen kunnen stappen. Ik heb nog een paar kleine dingetjes in mijn achterhoofd en kijk wel of de dealer daar nog voor te porren is  ;D

Ik heb trouwens vandaag nog wel een brief geschreven aan mijn rechtsbijstandverzekering over dit probleem. Ik wil toch wel eens een keer weten wat mijn rechten als consument zijn in dit soort kwesties. Ik heb van de dame die ik, eerder deze week, aan de telefoon heb gehad begrepen dat ik na hun advies altijd nog de keuze heb om de zaak voor te laten komen of niet. Ik heb vandaag nog even de "Nissan Qashqai Technische Gegevens" folder gedownload en erbij gedaan als soort van bewijs. Ben benieuwd naar hun reactie.

I will keep you informed  ;)

p.s.: volgens mij is dit onderhand wel een beetje off topic. Maar hopen dat Jeroen dit door de vingers ziet!
Renault Captur TCe 160 EDC Iconic

Jeroen

Het gaat nog steeds over de lederen bekleding dus  ;)

Mijn standpunt is dat ik het jammer vind dat het niet allemaal leer is.
Maar als ik het niet geweten had dan had ik het niet gemerkt.

Hoe het nepleer zich in de toekomst gaat houden is een punt voor later.
Maar ik ga het er verder niet met de dealer over hebben.

Hanno

Net met Tina nog ff naar een Nissan dealer hier in de buurt gereden die een Tekna Premium heeft staan.
De bekleding ziet er inderdaad mega strak uit en wij kunnen het verschil tussen leder en kunstleder niet zien  8)
Ik heb verder geen vragen aan de verkoper gesteld over wat nou echt en geen echt leder is.
Tina en ik hebben besloten dat we er tevreden mee zijn.

p.s.: Eindelijk heb ik een folder met originele Qashqai accessoires kunnen bemachtigen.

QQ

Toevallig ook nog even bij de dealer geweest en ik vind de lederen bekleding er erg mooi uitzien. Ook in de demo QQ waar mensen de hele dag in en uit stappen ziet alles er nog perfect uit.
Ben er zelf erg blij mee...
Hoeveel jaar het mooi blijft zullen we wel weer zien. Heb er in ieder geval voldoende vertrouwen in.

Berry

Vandaag even gekeken in de nieuwe Kia Sorento EX van mijn schoonouders.. en ja inderdaad
daar ook kunstleer aan de zijkanten!.. staat helemaal niet in de folder vermeld.

Hanno

Citaat van: Berry op mei 06, 2007, 13:56:07 PM
Vandaag even gekeken in de nieuwe Kia Sorento EX van mijn schoonouders.. en ja inderdaad
daar ook kunstleer aan de zijkanten!.. staat helemaal niet in de folder vermeld.

Nissan is dus niet de enige  :-\
Jammer dat de consument blijkbaar zo belazerd mag worden  :'(

Hanno

De discussie met betrekking tot het indienen van klachten bij Nissan Nederland vanwege "missende opties" is door mij verplaatst naar:

Forum > General Category > Chit Chat > Nissan Nederland.

Hanno

eaz

Ook ik heb mijn hersens gepijnigd over het leer-onderhoud in onze QQ.
Kwam via internet terecht bij de Firma BCX Caring in Dronten. Ik werd op een zeer deskundige wijze voorgelicht over vele aspecten van de
leer wereld en de behandeling.
Heb een 2 verschillende flesjes besteld en de QQ stoelen er meteen mee behandeld.
Het "conserverings-middel" , is: COLOURLOCK. Voor bescherming tegen slijtage en kleur afgeven op GLAD LEDER.
Feitelijke naam: leder verzegeling.
Vooral spijkerbroeken geven veel slijtage, dit middel zal dat effectief tegengaan aldus de medewerker van BCX.
Prijs per 150 ml, circa 12 euro. Genoeg voor een levenlang QQ. En 2 keer per jaar is genoeg!
gr-ez

TheBaldyMan

Hier nog een recent topic van het Franse forum:
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.qashqai-passion.info%2F&langpair=fr%7Cen&hl=en&ie=UTF8

Ook hier weer mensen die 'not amused' zijn over het deels niet echte leer.

Hanno

Ik weet niet hoe het materiaal er over een paar jaar uitziet, maar tot nu toe vind ik het erg mooi.
Ziet er gewoon super strak en stijlvol uit  \-/

Dat neemt niet weg dat Nissan hier, vanaf het begin, gewoon eerlijk over had moeten zijn!
Dit staat nu in het nieuwe specificatieblad:

• Lederen bekleding(2)
(2) met uitzondering van de achterkant van de zitting.

TheBaldyMan

Specificatieblad ASPPV02J1002:
CiteerLederen bekleding *
* Alle delen die contact hebben met het lichaam,
zijn van echt leder; de overige delen zijn van
kunstleder.

Nieuwere specificatieblad:
Citeer• Lederen bekleding(2)
(2) met uitzondering van de achterkant van de zitting.

Da's wéér een andere interpretatie.
Naar mijn idee nog steeds onduidelijk.
Wat bedoelen ze daar nu mee? De achterkant van de zitting is volgens mij letterlijk de niet zichtbare flap tussen de rug en de zitting van de stoelen (bij mijn huidige auto is dat suede).
Of gaat het hier gewoon om de achterzijde (rug) van de stoelen/achterbank?

Laat ook maar. Ik zie 't wel.