Binnenverlichting en kofferbak verlichting blijft continue branden

Gestart door Tijdelijke auto of niet, juni 15, 2025, 11:51:49 AM

Vorige topic - Volgende topic

Tijdelijke auto of niet

Hallo,

SInds kort de Qashqai en nu brande er voorheen de binnenverlichting links achter niet de rest werkte naar behoren net zoals het dimmen en uitgaan van de verlichting wanneer je de deur dicht doet.
Maar nu niet meer, nadat het lampje links achter had losgehaald maakte ik sluiting waardoor de zekering gesprongen was, hier op de site de juiste zekering gevonden (miidelste rij 3e van rechts) en deze vervangen, maar nu blijft de binnenverlichting en kofferbak verlichting continue branden.
Moet ik eerst het lampje linksachter vervangen of is het misschien nog een zekering of iets anders, heb nu de zekering eruit liggen zodat deze niet de accu leeg trekt. Wie weet het antwoord...

Tijdelijke auto of niet

Zo he dit is echt een actief forum, niemand? nee is ook een antwoord \-/

lapalmeraie

Rustig  :-
Zovéél J10 eigenaren zijn er nu ook niet meer en bovendien is de mentaliteit hier toch een beetje, weet je 't niet, dan zwijg je.  ;)

Je hebt een zekering later springen bij het vervangen van een lampje?? Oke.. knap  :-
Het lijkt me sterk dat daardoor de kofferbak verlichting plots anders werkt.
Dikke kans dat deze gewoon altijd al brandde zodra de auto aan is. In de J11 blijf zo de verlichting in het dashboardkastje ook altijd aan.
Lijkt me ook sterk dat deze altijd blijft branden. vermoedelijk gaat deze ook gewoon uit als je de auto op slot doet en een paar minuten wacht. Het is niet logisch dat deze aansluiting niet geschakeld is.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

tigrimang

Misschien had het een reden dat de verlichting 'uit' gezet was..... het kan zijn dat het probleem er voorheen dus ook al zat en daarom opzettelijk het lampje is gedeactiveerd :) Even de behuizing los halen van de bekleding en kijken of er niet geprutst is met de bekabeling......
Anders toch even naar de garage, want binnenverlichting blijft niet constant aan. Ook in de kofferbak niet. Na vergrendeling auto moeten ze zowiezo uit gaan.....
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI