Verlichting QQ 2016

Gestart door Jacobs1973, november 28, 2024, 19:07:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacobs1973

Ik ben eigenlijk benieuwd of er meer mensen zijn die moeite hebben met het licht wat van de koplampen afkomstig is?. Persoonlijk vind ik dat de lichtproductie erg te wensen over laat, waardoor het rijden in het donker af en toe een uitdaging is.

Mijn ogen zijn prima, de koplampen zijn goed afgesteld en alle lampjes werken.

Ik ben zeer benieuwd of ik hier alleen in sta of dat er meer mensen zijn die dit ervaren. En zo ja, hebben ze er iets aan kunnen doen??!!

Huub61

Ik heb ledverlichting, en jij?
Qashqai 2018 J11 1.6 Tekna

Jacobs73

Weet ik niet, hoe kan ik dat zien. Het zijn de lampen die er in zaten toen ik hem 4 jaar geleden kocht.

Maar hoe zie ik dat?

lapalmeraie

Simpel;

Halogeen:
- je ziet de beide lampjes duidelijk zitten
- ze draaien niet mee in de bochten
- je hebt op het dashboard een draaiknop om de stand aan te passen

Bi-LED
- je ziet eerder vierkante blokjes ipv klassieke lampen
- draaien mee met het sturen
- geen knop op het dashboard
- enkel op de luxer uitgevoerde versies (Ntec, Tekna, Tekna+)

De Bi-LED lampen geven een bak licht af, dus die zullen het wel niet zijn.
Daarom vervangen er velen de lampjes met LED. Ik deed dat bij de vorige ook en kreeg daarmee dit resultaat

Hier zie je hoe ik dat deed;

Het is niet helemaal "legaal" met deze lampen omdat ze geen CE keurmerk hebben.
Er zijn wel versie met het keurmerk maar dan betaal je veel meer.
Sowieso is het een dingetje in de keuring aangezien de LED lampen niet hetzelfde lichtbeeld hebben.

Nu heb ik er zal jaren zonder problemen mee rond gereden en heb nog nooit een signaal gekregen van een geërgerde tegenligger ofzo. Voor de keuring had ik ze snel weer even omgewisseld  ;D 
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Huub61

Dan heb je toevallig goede gehad.
Ik had er met mijn vorige QQ wel last van, en werden met de keuring verwijderd.
Goedkoop is duurkoop.
Btw, als ze wel een CE "keurmerk" hebben, staat dat voor China Export ;)
Maar ik wil nooit meer halogeen, das wel zeker.

lapalmeraie

Citaat van: Huub61 op november 29, 2024, 10:50:24 AMBtw, als ze wel een CE "keurmerk" hebben, staat dat voor China Export ;)

:-  :-  :-

Idem hier, LED is zalig  \-/

Jacobs1973

Morgen allemaal,

Of is er iemand die me een andere link van Aliexpress kan sturen met de goede lampen. Lees goede berichten over de lampen van Ali, alleen kan ik niet de juiste vinden.

Bedankt zover voor alle reacties, wordt zeer gewaardeerd!!

Huub61

Geven ze garantie dat ze door de keuring komen?
Je somt een reeks lampen op, die kennelijk hier niemand heeft.
Experimenteren met willekeurige lampen gaat je mogelijk zo veel geld kosten,
dat je beter meteen gekeurde lampen had kunnen kopen.

Jacobs73

Citaat van: Huub61 op december 01, 2024, 13:16:32 PMGeven ze garantie dat ze door de keuring komen?
Je somt een reeks lampen op, die kennelijk hier niemand heeft.
Experimenteren met willekeurige lampen gaat je mogelijk zo veel geld kosten,
dat je beter meteen gekeurde lampen had kunnen kopen.

Kan je me andere lampen aanbevelen?. Lampen die wel goed zijn, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt!

lapalmeraie

Hallo

Klopt, die producten blijven niet oneindig bestaan dus wisselen de links ook wel af en toe.

Denk dat je dus twee zaken hebt nu:

- je wilt dimlicht én grootlicht vervangen: dus heb je 2x H11 en 2x H7 nodig.

Wélke... tja dat is bij AliExpress niet anders dan bij Bol.com of Amazon, het aanbod is héél groot en zal je dus vooral wat moeten vergelijken.
De recensies van anderen bieden vaak wel een goed beeld van de kwaliteit.

Over de kwaliteit van AliE tov de sites hier is er al genoeg geschreven. Er zijn duidelijk twee kampen, pro en contra. Die discussie ga ik hier niet opnieuw voeren. Het is vooral een persoonlijke keuze lijkt me.

- het andere item: CE keurmerk (echt of niet) is volgens mij niet heel relevant aangezien géén enkele LED lamp het officieel aanvaarde lichtbeeld kan produceren aangezien de constructie van de koplamp met de reflector simpelweg niet voorzien is op LED dat een heel ander licht geeft dan een halogeen lamp.

Persoonlijk wilde ik dus gewoon degelijk licht om zélf wat te zien in het donker, zonder anderen te storen en zonder er vermogens voor te moeten uitgeven. Ik heb er zo 3 jaar oid mee gereden tot de verkoop van de auto. Ze zijn daarna zelfs een tweede leven begonnen in een andere QQ.  \-/

Jacobs73

Zijn beide lampen dan exact hetzelfde, met als enig verschil dat de een een H7 en de andere een H11 is.

lapalmeraie

De lamp zelf (LED diodes) zal hetzelfde zijn, maar de voet is anders en de connector zit ook anders dacht ik.
Je gaat sowieso H11 en H7 nodig hebben en kunt die niet onderling uitwisselen ofzo.

Jacobs1973

Oke duidelijk, super bedankt....maar heb nog 1 vraag

Moet ik lampen met Canbusfunctie nemen?? Heb ook totaal geen idee wat het inhoud....