wat zijn die bolletjes

Gestart door eigenhuismettuin, oktober 07, 2024, 16:56:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

eigenhuismettuin

Goedemiddag allemaal,
Heeft iemand een idee wat die drie rondjes op het "Voertuiginformatiedisplay" betekenen ?
Meestal geeft zoiets aan dat er een drietal schermen zijn waarvan er nu een zichtbaar is.
Tot nu toe heb ik alleen het middelste rondje wit (actief) gezien en de andere twee rondjes grijs.
In het instructieboekje kan ik er niets over vinden.

wilhelm

3 rondjes of bij sommige 2 kan je doorheen scrollen met het linkerknopje op het stuur

eigenhuismettuin

Dank je wel.

Het voelt een beetje dom nu.   :-[   :-!

Ik heb al heel vaak aan dat wieltje gedraaid, maar het was me nog nooit opgevallen dat dat bolletje dan ook veranderd, teveel gefocussed op wat er in het scherm dan gebeurd.

Dan heb ik er nog eentje. rechtsonder het scherm staat een teller die een schatting geeft van hoeveel kilometers de Qashqai denkt dat je nog kunt rijden voordat je tank leeg is.
Vind ik hoogst irritant, afhankelijk van binnenweg, stad, snelweg of n-weg zie je het getal veranderen.

Kun je op de één of andere manier dat zodanig wijzigen dat hij de dagteller op die plek laat zien ?

wilhelm

goede dag

ik zou toch proberen het boekje nog een keer te lezen volgens mij vanaf blz 85.
want je kan echt veel inzien en veranderen is best wel interessant.

Wim

eigenhuismettuin

Ik heb daar gekeken, maar kan vanaf bladzijde 85 niets vinden hoe ik de actieradiusteller verander in een dagteller.

Op bladzijde 65 staat die actieradiusteller beschreven:
De actieradius (dte) geeft een schatting van de afstand die de auto nog kan afleggen voordat er getankt moet worden. De actieradius wordt voortdurend berekend aan de hand van de hoeveelheid brandstof in de brandstoftank en het werkelijke brandstofverbruik. De weergave wordt elke 30 seconden bijgewerkt.

Ik vind dat erg irritant en zou daar graag de dagteller zien die ik bij iedere tankbeurt reset. De benzinemeter geeft mij voldoende informatie hoe ver ik nog kan rijden.

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

eigenhuismettuin

Citaat van: Nissanwielmonteur op oktober 09, 2024, 15:06:58 PMDat kan niet.

Dank je wel. Ik was er al bang voor omdat ik nergens in de dikke handleiding er iets over kon vinden.