Installeren Focal Flax Evo

Gestart door Pat_1973, november 03, 2024, 00:03:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Pat_1973

Beste mede-eigenaren van een Qashqai,

Ik heb een vraag betreffende de installatie van een Focalset (Flax EVO PS 165 FE. Ik ben in het bezit van een Qashqai J11 b.j. 2020.

Omdat de luidspreker aan bijrijderskant defect is ben ik voornemens om de genoemde set te installeren. Nu loop ik tegen het volgende aan. O.a. waarom het zo moeilijk is om de juiste informatie te vinden betreffende de pin out kleuren van de bekabeling. De unit die in mijn auto zit is een Bosch YBN-AIVIP32R0. Ik kan daar niet de juiste gegevens van vinden aangaande de pin out nummers en de daarbijbehorende kleuren.

Ook begrijp ik dat betreffende de luidsprekers voor b.v. de bijrijderskant er een + & - loopt naar de woofer maar dat deze ergens afgetakt wordt naar de tweeter. Wat is nu de beste manier om het te installeren? De Focalset heeft een losse crossover en ik begrijp dat deze wel geplaatst dient te worden.

Is het verstandiger om nieuwe bekabeling te trekken naar de plek van de tweeter en de woofer in de deur? En is dit te doen i.v.m. de doorvoer naar binnenzijde van de deur? Ook ben ik benieuwd of er een adapter bestaat voor de tweeter in deze set om te plaatsen op de plek waar de oude zat. Ik wil het liever niet verlijmen of kitten. Ik heb een 3D-printer dus ik zou iets kunnen ontwerpen en printen.

Misschien dat iemand mij helderheid kan verschaffen of kan adviseren en op de juiste weg kan helpen. (Das wel veel kan :-)

Uiteraard is alle input van harte welkom.

Alvast dank, zou fijn zijn om binnenkort weer te kunnen genieten van goed geluid in de auto  ;)

Gr.