Nieuwe Qasquai e-power of normale benzinemotor?

Gestart door ben!, juli 10, 2024, 19:37:57 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

ben!

Citaat van: Nissanwielmonteur op juli 31, 2024, 22:32:15 PMDe E-power heeft geen S/S systeem.
zoiets vermoede ik al, bedankt Ton, nu hoef ik daar niet meer naar te zoeken  :) Wel andere opties nog leren kennen !
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition, Renault Kadjar, VW Tiquan, MB GLC vanaf 30-07-2024 Qasqai E-Power Tekna +

ben!

Hallo, soms kom je ergens niet uit, dan gewoon vragen is mijn overtuiging!

Stoelgeheugen werkt niet, als ik stand opsla ( hoor ook een piep dat de stand opgeslagen is ) zet ik stoel dan op een andere stand dan gaat die niet terug naar de opgeslagen stand. Wat doe ik fout?

Als ik de versnelling in zijn achteruit zet dan hoor ik direct een soort schavend geluid, je kan het vergelijken met voertuigen die een pieptoon geven bij achteruit rijden zoals vrachtwagens / heftrucks. Het geluid is er direct met inschakelen R stand zowel met stilstand als achteruit rijden. Als de versnelling uit de R stand word gezet dan is het geluid ook weg.
Clio / Megane Coupe 1.6 Ltr. / Megane Coupe Bose 2.0 Ltr CVT, Nissan QQ 1.2 Xtronic Connect Edition, Renault Kadjar, VW Tiquan, MB GLC vanaf 30-07-2024 Qasqai E-Power Tekna +

Nissanwielmonteur

Dat is een melder voor mensen buiten dat de auto achteruit rijd.

ben!

Citaat van: Nissanwielmonteur op augustus 01, 2024, 20:49:42 PMDat is een melder voor mensen buiten dat de auto achteruit rijd.
Zoiets ging door mijn hoofd, maar omdat het een " schavend" geluid geeft dacht ik dat het niet oké was, maar goed dus is een veiligheidsoptie!

En de stoelinstelling, kan jij daar wat op loslaten Ton? Of wellicht iemand anders die een idee heeft?

ben!

Stoelgeheugen werkt nu wel, blijkbaar mag/kan dat alleen als de auto stilstaat en op de parkeerstand!

Nissanwielmonteur

cortrans

Citaat van: ben! op augustus 02, 2024, 12:33:22 PMStoelgeheugen werkt nu wel, blijkbaar mag/kan dat alleen als de auto stilstaat en op de parkeerstand!
Eigenlijk ook wel zo veilig ook he
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

ben!

Uiteraard is dat veiliger, ik zou het nog eens moeten proberen want het geheugen deed het wel toen ik stil stond. Echter ik kan niet met zekerheid zeggen dat het ook is zoals ik zeg  ??? Het is dus een aanname van mij.

Nissanwielmonteur

Jou aanname klopt. Heb het geprobeerd vandaag.

ben!

Citaat van: Nissanwielmonteur op augustus 02, 2024, 22:05:05 PMJou aanname klopt. Heb het geprobeerd vandaag.
oké, dan hebben we met zijn allen weer iets geleerd  \-/

ben!

Wat ik dan wel weer bijzonder vindt, je kan stand van de stoel niet in het geheugen programeren tijdens rijden maar je kan wel de stoel verstellen en handelingen om te programeren uitvoeren. Als het dan een veiligheids dingetje zou zijn dan zou je al deze handelingen tijdens het rijden ook niet uit moeten kunnen voeren. Dat je blijkbaar stil moet staan om te programeren heb ik totaal geen probleem mee, maar vreemd is het wel. Er zit vast en zeker een gedachte achter van de slimme mensen bij Nissan.

Nissanwielmonteur

Vast wel. Maar soms net niet lang genoeg over gedacht.

ben!

Inmiddels een klein weekje in het bezit van deze mooie Qashqai, tot op heden heel tevreden en blij met de wagen. Is echt stil, ook op de snelweg, ik ben geen enorme hardrijder dus zou kunnen dat er andere meningen zijn maar voor mij helemaal prima, windgeruis waar ik wel een beetje bang voor was gelet op mijn ervaring van zo'n 8 jaar geleden met een Qashqai valt enorm mee. Stoelen en stuur zijn goed instelbaar, epedal was even wennen maar nu al wil ik niet anders meer, Inmiddels al heel wat opties leren kennen, er zullen er best nog wat zijn die ik nog moet leren kennen, maar daar heb ik nog tijd genoeg voor! Ben wel erg benieuwd naar het verbruik, fabrieksopgaaf leg ik gelijk naast mij neer en zal het zelf ervaren in de komende tijd. Adaptieve cruis controle werkt prima maar wel nadat ik had gevonden hoe de afstand tussen mij en een voorligger aan te passen want de wagen ging wel erg snel snelheid minderen en dat was voor mij niet prettig rijden, na aanpassen van de afstand gaat dat veel beter. Autonoom rijden doet ie ook prima, wel snel waarschuwing dat je het stuur vast moet houden wat overigens ook goed is, helemaal vertrouwen op dat systeem is toch wel een dingetje maar wel leuk om te ervaren dat het goed werkt. Lane assist zet ik op de dagelijkse woon/werk ritten uit, dat is best irritant om steeds die trillingen in het stuur te voelen, op lange ritten en veel snelweg helemaal prima maar niet met korte ritten door dorpjes en over landweggetjes. Snelheidsmelding zet ik ook uit, niet dat ik enorm te hard rijd maar ga best wel regelmatig met een paar km over toegestane snelheid heen en dan direct die piep is voor mij net even iets te irritant. Al met al dus heel tevreden na pas een weekje over de wagen, dan is er de Nissan Connect App, tja daar ben ik tot nu minder enthousiast over, heb de App geïnstalleerd en krijg km stand, rijgeschiedenis, autostatus, autoservice allemaal te zien maar vergrendelen, ontgrendelen, lichten knipperen, claxon en lichten op afstand niet werkend ook doorsturen van een route van de App naar de wagen lukt niet. Bij mijn vorige wagen werkte dat echt prima en was eenvoudig om te koppelen, maar bij de Qashqai lijkt dat een heel ander verhaal. Heb geprobeerd contact te maken met klantenservice en dat ging best snel maar de antwoorden hoe ik zou moeten handelen om de App aan de praat te krijgen zullen voor een computer deskundige geen probleem zijn maar voor mij, als leek, manman wat een uitleg. Ben dan ook maar gestopt met contact met de klantenservice, dat gaat niet goed komen.

Kootje70

Interessant om te lezen, maar...
Misschien past dit laatste beter in de review sectie.
Qashqai 1.3 DIG-T 140 Tekna Pearl White