Motormanagement lampje

Gestart door JRRM, februari 02, 2024, 22:09:07 PM

Vorige topic - Volgende topic

JRRM

Beste forumleden,

Ik rij nu 10 maanden met plezier in mijn Juke. Begin januari verscheen er een storingsmelding van het motormanagement lampje op mijn 2021 Juke 1.0 DIG-T. Auto naar de dealer gebracht om de storingsmelding uit te laten lezen. De motor scheen te weinig lucht te krijgen en een pakking van de turbo die niet goed meer was zou de oorzaak zijn.

Vanwege drukte kon de reparatie onder garantie pas deze week plaatsvinden en mij werd op het hart gedrukt dat ik tot die tijd gewoon met de auto kon rijden.

Woensdag is de nieuwe pakking geplaatst, is de auto opnieuw uitgelezen en alle storingsmeldingen waren verdwenen. Tot vanavond het lampje opnieuw ging branden. En heel bizar, het lampje ging op precies dezelfde plek op de weg branden als waar het begin januari ook ging branden. Namelijk in een 180 graden bocht van een oprit naar de snelweg die je met +/- 60-70 km/h kunt nemen.

Maandag maar weer terug naar de dealer, maar ik begin toch wel te twijfelen of het die pakking is geweest. Zou het niet iets van een sensor kunnen zijn die niet helemaal lekker werkt? Toch bizar dat die melding op precies dezelfde plek opnieuw verschijnt.

Iemand een idee of het iets van een sensor kan zijn die die melding triggert?

tigrimang

Sorry ik weet het niet, hoop dat NWM het weet....
1 ding weet ik wel, vermijd die bocht ten alle tijden!👻
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Nissanwielmonteur

Er is storing dus ook een code

Kan je die opvragen en hier delen??

Ik zie zo even geen rode draad in het verhaal.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

JRRM

Het is hopelijk opgelost vandaag.

De pakking van de turbo die woensdag vervangen was, bleek niet goed te zijn geïnstalleerd (zat los en de boel was niet goed schoongemaakt) waardoor er opnieuw valse lucht werd aangezogen en er dus opnieuw een lampje van het motormanagement ging branden.