Motor Juke F16 naar de schroot

Gestart door fred-juke, juni 23, 2024, 08:53:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

fred-juke

De Juke nov.2023 gekocht toen 4 jr.oud, vorige week een ritje incl. bagage + fietsrek naar Almen... kwamen niet verder dan afslag Deventer.Reden op de A1 en moesten over 300 mtr. afslaan..rood acculampje + 2 gele strepen "systeemstoring" ANWB bergauto etc. auto afgevoerd naar Nissan-Dealer.. waterpomp hing erbij + multiriem aan stukken. Nieuw pomp + riem auto startte niet conclusie cil 1-3 géén compressie 2 iets.Moet andere motor in laat ik doen door mijn garage in Den Helder. Maar alle kosten voor eigen rekening Nissan vergoed niets, had ook niet de extra verzekering bijgekocht van € 795,-. want Dealer vertelde als er iets stuk gaat wat normaliter niet stuk mag gaan...dan komt dat alsnog goed of woorden van gelijke strekking "
tekst: We hebben een reactie gekregen van de garantie afdeling. Als een auto ergens voor een bepaalde garantie (hetzij Bovag garantie of wettelijke garantie) in aanmerking komt kan de importeur (in dit geval Nissan) geen coulance verlenen. Nissan kan om die reden niks betekenen voor u. De kosten worden dus niet gedekt door Nissan.Nog nooit gedurende 60jr een defect aan een auto gehad... maar eens... etc.

cortrans

Tja, triest, maar ik begrijp dat de auto al 4 jaar oud was, toen u hem kocht, dus ja, dan is de fabrieksgarantie ook verlopen.
En een aankoop garantie is meestal maximaal een jaar, en dus ook al verlopen.
Op garantie of eventuele coulance van Nissan of de verkopende partij hoeft u helaas dus ook niet meer te rekenen.
Nergens lees ik de huidige kilometerstand?
Het is een afweging, maar verkopen met een defecte motor levert ook bijna niets op, dus de keuze is vrij makkelijk, al moet je uiteraard wel het geld ervoor hebben, maar dat geldt hetzelfde voor een andere auto.
Sterkte met de keuze
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

Nissanwielmonteur

Als de waterpomp aan gort gedraaid is is het misschien wel een kwestie van het monteren van een imitatie multiriem.

Deze is van het stretch type en moet je met speciaal gereedschap op zijn plaats trekken.

Zelf ook aan de hand gehad. Imitatie stretch riem bleek toch te strak te zitten.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

fred-juke

Citaat van: Nissanwielmonteur op juni 23, 2024, 09:45:34 AMAls de waterpomp aan gort gedraaid is is het misschien wel een kwestie van het monteren van een imitatie multiriem.

Deze is van het stretch type en moet je met speciaal gereedschap op zijn plaats trekken.

Zelf ook aan de hand gehad. Imitatie stretch riem bleek toch te strak te zitten.
Onderhoud bij Nissan dealer...lijkt me niet toch...maar riem zat wel heel strak.. voelde af en toe wel eens, zou oorzaak kunnen zijn Ton

fred-juke

Citaat van: cortrans op juni 23, 2024, 09:20:08 AMTja, triest, maar ik begrijp dat de auto al 4 jaar oud was, toen u hem kocht, dus ja, dan is de fabrieksgarantie ook verlopen.
Op garantie of eventuele coulance van Nissan of de verkopende partij hoeft u helaas dus ook niet meer te rekenen.
Het is een afweging, maar verkopen met een defecte motor levert ook bijna niets op, dus de keuze is vrij makkelijk, al moet je uiteraard wel het geld ervoor hebben, maar dat geldt hetzelfde voor een andere auto.
Sterkte met de keuze
Km.stand 50.000 Km

fred-juke

Citaat van: cortrans op juni 23, 2024, 09:20:08 AMTja, triest, maar ik begrijp dat de auto al 4 jaar oud was, toen u hem kocht, dus ja, dan is de fabrieksgarantie ook verlopen.
Sterkte met de keuze
Km.stand 50.000 Km onderhoud Nissan

Ruud1963

Het is toch om bijna bang van te worden te moeten lezen dat de motor van een dealer onderhouden auto van nog geen 5 jaar oud met 50.000 km op de teller zo in de soep kan draaien dat deze gewoon moet worden vervangen  ???
Sterkte met de afwikkeling en ik hoop dat je toch nog enige coulance krijg van Nissan want dit moet toch eigenlijk niet kunnen.
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

deusjevo

@Ruud1963

Dat is van alle jaren toch, zelfs bij nieuwe motoren en auto's.
Schrikken doe ik er niet meer van, wel heel vervelend als je het overkomt.
Mijn laatste nieuwe QQ was helaas ook niet vrij van storingen.

Vaak koop je zelf helaas vaak andermans ellende als je gebruikt koopt, been there done that...
Keuringen ten spijt, een gedetailleerde onderhoudsgeschiedenis vind ik altijd een pré.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder