Aankoopadvies 2019 Qashqai 1.3 automaat.

Gestart door Simonshavenaar, juni 04, 2024, 09:59:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

Simonshavenaar

Ik krijg langzamerhand interesse in een 2019 1.3 Qashqai, maar wel een hoop vragen.

Mijn wensenlijstje voor de volgende auto.
- redelijk vermogen, 160 pk op 1300 kilo lijkt me prima.
- automaat
- trekhaak

Ik had dit topic al gevonden, en daar is iedereen echt positief.
Zijn deze motor en automaatbak echt goed, geen structurele problemen?

Is het verstandig er gelijk een met trekhaak te kopen, of kun je dit ook later laten doen?
Ik heb eerlijk geen idee wat een trekhaak laten monteren gaat kosten.

En dan heb je nog de verschillende uitvoeringen.
Ik kwam dit topic tegen, dat helpt al iets.

Ik zie dat de N-connecta heel veel te koop staat, en de Tekna wat minder.
Ook zie ik de business edition, met 17 inch velgen  :o
Zijn er echt dingen die je mist als je voor een N-connecta gaat?
Adaptive cruise control lijkt me wel handig om te hebben, en dat lijkt alleen op de Tekna te zitten.

Voor nu het laatste, het panoramadak, doen of niet doen.
Ik heb hier niets gelezen over lekkages, maar ben wel bang voor schittering in de felle zon.
Of zit er ook zo'n rolgordijn in dat je dicht kan trekken?

Er komen vast nog wel meer vragen, hoop dat hier nog veel kennis zit.

tigrimang

Ik heb een tekna weliswaar 2017.
Maar de tekna van 2019 j11b is bijna identiek. De velgen zijn anders.
Ik heb:
360 view camera
Dode hoek melder
Panoramadak met automatische rolgordijn
Parkeer voor en achter
Automatisch parkeer assist
Banden sensoren
Rij veiligheid, lijn, noodrem, borden herkenning, start stop systeem
Cruise controle (geen adaptief)
Leren bekleding (Nconnecta heeft volgens mij geen leren bekleding
Stoelverwarming voor
Elektrische ramen
Climate control
Voorruit verwarming (zit niet op alle Nconnecta)
Trekhaak zelf gemonteerd, is redelijk simpel. Maar nissanwielmonteur heeft vele trekhaken gemonteerd. Dus die weet daar Zeker meer van.

Even een resume.
360 view / birdsview kan ik niet meer zonder. Ik heb de huidige radio vervangen door een android radio en alles werkt.
Panoramadak is handig maar geen must. Veel licht in de winter. In de zomer doe ik hem dicht... Al vergeet ik het ook en geen last.
Parkeersensoren zitten bijna op alle qashqais
Parkeer assist gebruik ik nooit, mijn vrouw in het begin... Maar zelf doen gaat vele malen sneller

De Nconnecta heeft 90% wat de tekna heeft. Gewoon goed kijken wat in de tekna zit en wat je belangrijk vind
 Ga test rijden en wat modellen kijken... Dat geeft ook veel info

Ik geniet elke dag van me Qashqai. Heel luxe auto. Alles zit er op... Alleen geen stuurwiel verwarming, maar die heb ik zelf ingebouwd :)

Succes!
Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Simonshavenaar

Citaat van: tigrimang op juni 04, 2024, 22:15:13 PMIk heb een tekna weliswaar 2017.
Maar de tekna van 2019 j11b is bijna identiek. De velgen zijn anders.

Trekhaak zelf gemonteerd, is redelijk simpel. Maar nissanwielmonteur heeft vele trekhaken gemonteerd. Dus die weet daar Zeker meer van.

Panoramadak is handig maar geen must. Veel licht in de winter. In de zomer doe ik hem dicht... Al vergeet ik het ook en geen last.

De Nconnecta heeft 90% wat de tekna heeft. Gewoon goed kijken wat in de tekna zit en wat je belangrijk vind
 Ga test rijden en wat modellen kijken... Dat geeft ook veel info

2017 heeft dan de 1.2 motor denk ik, is er verder niets veranderd aan de opties in die 2 jaar?

Trekhaak zelf monteren, ik lees dat er ook kabelsets zijn die je direct kan aansluiten aan een stekker die al aanwezig is in de draadboom, dan stelt het inderdaad niet veel voor.
Weet niet welk merk trekhaak tegenwoordig goed is, zijn er nog merken waarbij je een stuk uit de bumper moet zagen? Dat vind ik zonde, en wil ik echt niet.

Hoe kun je @Nissanwielmonteur het makkelijkst bereiken om evt een prijsindicatie/offerte te vragen voor montage van een trekhaak?
Gewoon een PB sturen?

Persoonlijk vind ik die leren stoelen in de Tekna wel heel mooi, die van de Tekna+ moet ik even in het echt zien, die hebben van die blokjes, lijkt op de foto best apart.

tigrimang

Er zijn wel dingen veranderd
Andere koplampen, achterlichten,bumpers grill, motor inderdaad, maar ook de achterruit is dikker geworden, en zo van die kleine dingen. Maar je gaat toch niet voor de 2017 modellen, dus dat is met name de looks.... HEt ging meer om de toeters en bellen. Die zijn nagenoeg gelijk gebleven.
Vanaf 2020/2021 ofzo waren de modellen tekna en + zonder voorruitverwarming en nog een paar, maar dat weet ik niet meer uit me hoofd. Dus die modellen zou ik niet nemen als het qua luxe gaat

Ja gewoon een PB sturen. Hij heeft ook whatsapp... Hij leest ook elke dag (als het kan) de forum. Hij is de ultieme opperheer der Nissans.... :)
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Ruud1963

Citaat van: tigrimang op juni 06, 2024, 17:17:15 PMEr zijn wel dingen veranderd
Andere koplampen, achterlichten,bumpers grill, motor inderdaad, maar ook de achterruit is dikker geworden, en zo van die kleine dingen. Maar je gaat toch niet voor de 2017 modellen, dus dat is met name de looks.... HEt ging meer om de toeters en bellen. Die zijn nagenoeg gelijk gebleven.
Vanaf 2020/2021 ofzo waren de modellen tekna en + zonder voorruitverwarming en nog een paar, maar dat weet ik niet meer uit me hoofd. Dus die modellen zou ik niet nemen als het qua luxe gaat

Ja gewoon een PB sturen. Hij heeft ook whatsapp... Hij leest ook elke dag (als het kan) de forum. Hij is de ultieme opperheer der Nissans.... :)

Als je het hebt over de J11 uit 2020, ik heb de Tekna+ en werkelijk alle opties zijn aanwezig, ook voorruitverwarming.
Een heerlijke auto om mee te rijden maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit wel zo is pas nadat de dubbele koppeling een aantal keer opnieuw is in geleerd.
Voor die tijd was het een drama om een beetje vlot snelheid te krijgen in de auto.
Bij het gasgeven moest de auto eerst nadenken wat hij ermee aan moest voordat de snelheid erin kwam.
En nu na een (lichte) chiptuning is het een heerlijke auto die vlot mee kan komen in het verkeer.

Panoramadak heb ik er ook inzitten en moet zeggen dat ik het eigenlijk een overbodig iets vind.
80% van de tijd heb ik de zonwering dicht zitten en dan met name wegens de reflectie van de zon in het display van het navigatiesysteem.
Jammer dat ze er geen dak in hebben gezet wat open/dicht kan  :( 
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

tigrimang

ja of het was vanaf 2021.... dat ze zaken niet meer standaard toevoegde..
Voorruitverwarming is heerlijk
Open dak zou ook lekker zijn..
de X-trail heeft dat dan weer wel....
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Simonshavenaar

Het is best wel moeilijk de verschillende uitvoeringen uit elkaar te houden, kan af en toe erg slecht zien of het een Tekna is, of toch een N-connecta, is er een trucje waaraan je in de auto direct kan zien welke uitvoering het is?

Zoals ik al eerder schreef, de intelligent cruise control lijkt me een heel mooie optie, maar de N-connecta heeft die volgens mij niet
Als de auto intelligent cruise control heeft, aan welke knoppen aan het stuur, of tekens op het scherm zie je dat?

Bose geluid en leer vindt ik wel erg mooi, maar nog geen must.

Ik dacht trouwens dat een Tekna altijd volledig lederen stoelen had, ik heb er ook een te koop zien staan met halflederen interieur?

Inmiddels heb ik een Business edition gezien, die heeft datzelfde half lederen interieur, maar wel zwarte velgen, zo te zien de 18 inch, die wil ik binnenkort maar eens even gaan proefrijden.

cortrans

De Tekna uitvoeringen zijn in ieder geval te herkennen aan het zwarte hemeldak bekleding aan de binnenkant.
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

deusjevo

@Simonshavenaar

Ik heb die adaptieve cruise control ook in de huidige Ford Focus maar kon er niet aan wennen en heb het adaptieve deel uitgeschakeld.

Gewoon terug naar de old fashioned cruise control.
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

cortrans

Ja, het is zeker wennen, maar ik vind het toch wel een veilig hulpmiddel hoor.
Het maakt je ook zeker bewust van de afstand tot je voorganger (waarvan ik dacht dat dat altijd prima was, maar dus eigenlijk toch steeds te dicht erop zat)
Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

Ruud1963

Citaat van: deusjevo op juni 10, 2024, 13:39:27 PM@Simonshavenaar

Ik heb die adaptieve cruise control ook in de huidige Ford Focus maar kon er niet aan wennen en heb het adaptieve deel uitgeschakeld.

Gewoon terug naar de old fashioned cruise control.

Ik snap je wel, schakel hem ook vaak uit op de snelweg.
Hij laat net iets teveel ruimte t.o.v. de voorganger waardoor het telkens weer voor andere bestuurders uitnodigt om ertussen te kruipen.
Op lokale (80 km) wegen vindt ik het wel ideaal  \-/

Simonshavenaar

De afstand tot je voorligger kun je toch instellen met die knop met de 3 streepjes erop? (Linker knop aan rechterkant stuur)
Of hebben alleen de versies met propilot dat, en is er nog een andere variant van de adaptieve cruise control zonder die knop?

Ruud1963

Citaat van: Simonshavenaar op juni 10, 2024, 17:24:38 PMDe afstand tot je voorligger kun je toch instellen met die knop met de 3 streepjes erop? (Linker knop aan rechterkant stuur)
Of hebben alleen de versies met propilot dat, en is er nog een andere variant van de adaptieve cruise control zonder die knop?

Dat klopt, maar als je hem op 1 streepje zet is de afstand tot de voorganger nog steeds zo groot dat er makkelijk een andere auto tussen past.

Simonshavenaar

Citaat van: Ruud1963 op juni 10, 2024, 17:53:59 PM
Citaat van: Simonshavenaar op juni 10, 2024, 17:24:38 PMDe afstand tot je voorligger kun je toch instellen met die knop met de 3 streepjes erop? (Linker knop aan rechterkant stuur)

Dat klopt, maar als je hem op 1 streepje zet is de afstand tot de voorganger nog steeds zo groot dat er makkelijk een andere auto tussen past.
En dat is niet met een update of instelling in de software door de dealer op te lossen?

Ik heb nog even wat sturen zitten vergelijken, heb deze 2 gevonden.

De bovenste zit denk ik alleen in de Acenta.
De onderste kan volgens mij in de N-connecta, Business edition, en Tekna(+) zitten.

Als ik het goed begrijp heb je met deze sturen alleen gewone cruise control.