Aankoopadvies 2019 Qashqai 1.3 automaat.

Gestart door Simonshavenaar, juni 04, 2024, 09:59:15 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ruud1963

Citaat van: Simonshavenaar op juni 10, 2024, 17:24:38 PMEn dat is niet met een update of instelling in de software door de dealer op te lossen?

Dit is niet anders in te stellen omdat dit de standaard instellingen zijn

Ik heb nog even wat sturen zitten vergelijken, heb deze 2 gevonden.

De bovenste zit denk ik alleen in de Acenta.
De onderste kan volgens mij in de N-connecta, Business edition, en Tekna(+) zitten.

Als ik het goed begrijp heb je met deze sturen alleen gewone cruise control.

Zou heel goed kunnen, heb ik mezelf niet in verdiept
Ik wilde bij aanschaf perse ProPilot hebben

Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

cortrans

Nissan Qashqai J12, 1,3 MHEV 158 pk, X-Tronic N-Connecta met design en Cold Pack, vaste trekhaak, in de kleur Parelmoer wit uit 2022

Simonshavenaar

Het is me nu redelijk duidelijk wat betreft de adaptive cruise control.
Als ik dat wil moet ik op zoek naar een versie met de blauwe knop, en de knop met de 3 streepjes erop.

Andere vraag, de DCT versnellingsbak, is die betrouwbaar, ook bij hogere kilometerstand?
Als je gaat googlen op DCT versnellingsbakken kom je ook heel veel probleemverhalen tegen, maar vooral bij andere merken geloof ik.

Als er nog andere dingen zijn waar je even op moet letten voor aankoop hoor ik het ook graag.

Inmiddels heb ik 2 auto's op het oog.
Een met acc, maar weer zonder de trekhaak, en een met trekhaak, maar zonder acc  :-
Beide staan wel op iets meer dan een uur rijden van mijn huisadres, dus even een dag vrij maken voor proefritjes.

@Nissanwielmonteur, we hadden al even contact gehad via PB, kun jij me nog laten weten wat een trekhaak ongeveer kost?

Nissanwielmonteur

Ongeveer doe ik niet aan.

Concreet wil ik weten wat je ermee gaat doen. Afneembaar of vast en 13 of 7 polige aansluiting.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!