Thermostaatbehuizing

Gestart door QQ2020, mei 13, 2024, 00:29:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ruud1963

Is het Nissan More programma alleen voor België?
En is dat in Nederland dan hetzelfde als de verlengde garantieregeling?
Wanneer dit zo is zit hier een behoorlijk kostenplaatje aan en vraag ik mezelf af of dit werkelijk de moeite waard is.
Sowieso kan je deze dan al niet meer afsluiten omdat de meeste auto's waar het omgaat ouder zijn dan 3 jaar, het tijdvak van de fabrieksgarantie.
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

lapalmeraie

Hallo!

Terechte bedenking Rudd.  \-/
Het staat inderdaad op .be nu je het zegt maar ik dacht toch wel dat Nissan Europe klanten overal hetzelfde bejegent...

Even aan chatGPT gevraagd;

CiteerIn Nederland biedt Nissan via de dealers standaard een verlengde garantie van tot 7 jaar (meestal maximaal 200 000 km), als vervolg op de fabrieksgarantie van 3 jaar 

...

Maar de extra jaarlijkse verlenging tot 10 jaar, zoals met Nissan MORE in België, bestaat niet in Nederland.

Waarom kennen we Nissan MORE niet in Nederland?
Nissan MORE werd recent geïntroduceerd uitsluitend in België. Na drie jaar fabrieksgarantie wordt het contract automatisch jaarlijks verlengd bij erkend dealeronderhoud, tot maximaal 10 jaar en 200.000 km 

Deze specifieke regeling is nog niet uitgerold in Nederland, en Nederlandse dealers wijzen erop dat de maximale verlenging daar 7 jaar is.

:'( Wat kun je doen als Nederlandse eigenaar:
Neem contact op met Nissan Nederland of Belgisch Nissan International Insurance voor navraag over eventuele plannen om het MORE-programma in NL aan te bieden.

Overweeg om, indien je regelmatig naar België reist of daar geregistreerd bent, te informeren of je via een Belgische dealer wél in aanmerking komt.

Hier staan de voorwaarden;
https://nl.nissan.be/klanten/nissan-garantie/nissan-more.html

Het is dus niét hetzelfde als de verlengde garantieregeling omdat deze laatste "meer" zou dekken ?
Nu vind ik de More regeling toch wel veel omvattend omdat ook de verlengde garantie wel een aantal zaken uitsluit hoor. 
Bovendien biedt het géén pechverhelping maar de Nissan Assistance blijft óók gewoon van kracht.
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Ruud1963

Bedankt voor het uitzoeken en de info  \-/

Is toch raar dat er verschillende regels bestaan in verschillende landen voor dezelfde auto's.
Maar goed, die van mij is pas vervangen en die zal het vast uithouden (hoop ik) tot ik over een jaar, anderhalf jaar het 2025 model E-Power koop  :yep: 
Nissan Qashqai Tekna+ Dynamique 2020
Opel Tigra Twintop Sport 2007

Cashkoe

Is dit misschien een optie? Tekoop bij Winparts

Brilliant black QQ 1.3 Dig-T Tekna 160pk 2020

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Cashkoe

lapalmeraie

Opgelet, bij die aftermarket oplossingen was er in Spanje ook al iemand die zoeentje met dikke lasnaad had genomen maar die na een paar maanden al was gebarsten!  ::)
Qashqai J11b 2020 N-TEC 1.3 DIGT-T 140PK
Qashqai J11a Connect Edition - 1.6 DIG-T

Cashkoe

Volgens het Spaanse filmpje heb je 110606181R nodig.
Maar die kun je niet bij Nissan of Renault krijgen. Alleen aftermarket.

Dus wat is wijsheid?
Wat kunnen we concluderen na al deze posts? @Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur

Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Cashkoe

Dat is die van het merk Magal.
De opvolger van het originele onderdeel.
Maar die barst ook open. Zo te zien is in het filmpje.
En volgens lapalmeraie het aftermarkt onderdeel ook.
Een foute batch in een fabriek is dus ook uitgesloten.

Zou de oorzaak dan toch die groene koelvloeistof zijn?
Welke kleur koelvloeistof gebruikt mercedes?
Gezien de problemen vooral bij renault en nissan voorkomen.

riennn2

Goedemiddag,

Ook ik heb problemen gehad met de thermostaat behuizing. Ik dacht laat ik het verhaal ook maar delen, gezien er gevraagd werd om bouwjaar van qashqai 2020 versie.

Verhaal kort samengevat:
Ik reed in april op de snelweg, koelvloeistof temp meter begon opeens alle kanten op te schommelen, vervolgens witte rook achter de auto. Hierop eerst volgende benzinepomp gestopt (+/- 1.5km), en anwb gebeld.

Zij zagen al vrij snel dat thermostaathuis gescheurd was. Ze hebben er een goedje in gegooid en de motor laten draaien, zodat het lek tijdelijk werd gedicht. Hierna onder begeleiding naar mijn Nissan dealer gereden. Zij hebben het thermostaat huis vervangen. Omdat de Qashqai met 13 dagen uit de garantie was, hebben zij de materiaal kosten op zich genomen. Uiteindelijk was ik €421 euro kwijt.

Verder tot nu toe geen motorschade oid.

Betreft een Qashqai n-tec geleverd in maart 2020, met productie datum 3/12/2019
Nissan Qashqai n-tec 2020

QQ2020

Het is me uiteindelijk overkomen! Gelukkig was het nog niet zo erg, maar ik merkte dat de airco niet zo goed werkte met dit warme weer. Dus de motorkap open en ja hoor, halve reservoir leeg en blauw rondom de thermostaatbehuizing met een plasje eronder. Nissan gebeld, hebben hem naar de dealer gesleept. Al 2 mailtjes erachter aan dat ik coulance verwacht. Houd jullie op de hoogte.