Software update

Gestart door Farid, januari 30, 2024, 17:50:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

Farid

Beste leden sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een Nissan qashqai J11 van 2019. Ik wil de software updaten alleen zegt het systeem dat ik de nieuwste versie al heb. Ik lees dat er voertuigen zijn die de 0821 al hebben. Dus geloof niet dat ik de laatste versie heb.

En ten tweede kreeg ik de kaart van de nav ook niet geüpdatet. Nu heb ik een advies gekregen van Nissan om dit via een usb stick te doen. Heb een link gekregen naar een MAP UPDATE TOOL
Versie 2.8.0.259. Is dit re juiste weg die ik moet volgen om die kaart geüpdatet te krijgen. Ik heb nu kaart versie Geno euro 2017.12 ook hier zegt het systeem dat dit de laatste versie is.

Kan iemand bevestigen of dit zo is en zo nee wat is dan de laatste versie als ik vragen mag.

Nissanwielmonteur

Je moet eerst verbinding maken met een wifi punt.

Dan downloaden tot je 0821 hebt.

De kaart doe je met de pc. Gaat het makkelijkst.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Farid

Citaat van: Nissanwielmonteur op januari 30, 2024, 18:52:46 PMJe moet eerst verbinding maken met een wifi punt.

Citaat van: Nissanwielmonteur op januari 30, 2024, 18:52:46 PMJe moet eerst verbinding maken met een wifi punt.

Dat is nu juist het probleem ik heb een wifi punt alleen zegt het systeem dat 0814 het laatste laatste versie. Het systeem vind geen andere versies.

QQeefje

Ik heb ook recent een QQ 2019 gekocht en heb het zelfde probleem. Sw versie 0814 is/lijkt niet te updaten. Ik heb een werkende wifi connectie. Zoeken naar nieuwe versie geeft niet aan dat er een nieuwere versie is.

Mbt update kaarten, staan bij mij ook nog op 2017... Via de map update tool (laatste versie van de site halen!) Is het me gelukt om een usb stick te voorzien van een volledige 2022 kaart. Nu nog navigatie in auto zelf met de usb stick updaten, ga ik morgen proberen en laat de resultaten nog horen.

QQeefje

Als gezegd, bij deze de resultaten van het doorvoeren van de update van de nav kaarten via de nieuwe versie van map update tool. Dit werkt nu gewoon goed. Na downloaden van de gehele (reset) set van kaarten heb ik deze zonder problemen via de usb stick kunnen installeren. Kaarten zijn nu op 2022 (was 2017). Nog steeds een beetje oud, maar goed.

Mbt sw versie, deze is niet van 0814 af te krijgen, via wifi laten zoeken naar een update levert geen resultaat. Versie 0821 zou toch beschikbaar moeten zijn... Iemand enig idee?

Martijn N

Ook ik heb hetzelfde probleem, mijn software is 0804 en geeft ook aan dat dit te laatste versie is. En waar vind ik de update tool voor de kaarten want die ik heb gevonden zegt dat mijn auto niet ondersteund wordt.
Qashqai 2019 tekna plus.

Nissanwielmonteur

Stuur mij even een bericht op mijn nummer 06-40517890
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

Martijn N

Kaarten zijn inmiddels geupdate naar 15041_0_14 maar de Softwareversie is nog steeds 0804. Als wifi dit niet automatisch update valt dit dan onder de bovaggarantie?