CVT automaat ressetten

Gestart door Jacobs1973, januari 25, 2024, 15:38:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jacobs1973

Er wordt sowieso eerst een diagnose gesteld alvorens er overgegaan wordt tot eventuele revisie. Maar had de chef werkplaats aan de lijn, problemen voorgelegd en die gaf gelijk aan dat de bak het probleem is. Ook vroeg hij of ik problemen ervaarde die hij aankaartte en dat was zo, dus ik ga van zijn deskundigheid uit en ga er dan vanuit dat de bak inderdaad niet in orde is.

sss

je bent niet de eerste en ook niet de laatste, daarom heb ik ook de J12 laten staan en gekozen voor een mitsubishi eclipse cross, en na bijna 1 jaar geen enkele spijt
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic

Jacobs1973

Maar is er iemand die een idee heeft hoeveel een revisie me gaat kosten?
Globale schatting

deusjevo

Ben geen expert maar ligt eraan wat er stuk is denk ik?

Ik heb de handbak van onze Ducato camper laten reviseren en was 1750 euro kwijt inclusief nieuwe koppeling en drukgroep en dat vond ik niet al te duur.

Ga gewoon informeren, welke omgeving zit je?
Nissan besteedt het ook uit. 
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Jacobs1973

Auto bij de dealer in Ede gekocht. Ook zij besteden het uit naar een bedrijf in Ede. Weet alleen niet welke, anders had ik de dealer er tussen uit kunnen laten. Zij rekenen ook €105 voor een diagnose.

Woon zelf in Beneden-Leeuwen (tussen Nijmegen en Tiel) en bij ons in de regio zit Boon Revisietechniek. Zij staan zeer goed aangeschreven, ga daar eens informeren.

Als er iemand is die nog een ander bedrijf in mijn omgeving weet, hoor ik het graag.

deusjevo

Het wordt dus sowieso geen garantiegeval?
Redelijk gesjeesde 2CV ❤️ rijder

Jacobs1973

Citaat van: deusjevo op februari 11, 2024, 11:07:34 AMHet wordt dus sowieso geen garantiegeval?

Nee, je krijgt sowieso geen garantie op garantie. Na vervanging van de bak hebben we met pijn en moeite toch nog 1 jaar garantie gekregen, maar dat is nu 3 jaar geleden en dus verlopen. Blijft een probleemgevalletje van de Qashqai.

Jacobs1973

Heb toch nog een vraag.

Het is vooral in de lage toeren dat de.bak gaat trillen/slippen. Kan het kwadd als ik er mee door blijf rijden of moet hier zo snel mogelijk naar gekeken worden?. Dus kan ik als ik door blijf rijden nog veel meer achade veroorzaken?.

Als je op de snelweg of provinciale weg rijdt, heb je totaal nergens last van.

Jacobs1973

Iemand die hier een antwoord op weet?

sss

heb je al overwogen om de olie te laten vervangen
2009  1.6 Acenta   night shade
2012  1.6 Connect  silver metallic
2014  1.2 Dig-T Connect zwart metallic
2016  1.2 Dig-T Connect  smokey silvewr metallic

Jacobs1973

Nee, maar omdat ik er nu pas voor het eerst iets over lees.

Kan dat serieus een mogelijke oplossing zijn?.

Jacobs1973

Net bij een revisie bedrijf geweest die heel goed staat aangeschreven. Eigenaar heeft er mee gereden en geconstateerd dat er niets gereviseerd hoeft te worden. Er is een goedje (weet niet wat, was een rode fles van een halve liter die zorgt voor een soepele overgang) bij de olie van de bak gedaan en het probleem is verholpen. Hij schakelt zo soepel zonder trillingen of wat dan ook.

Wat me wel zorgen baart is dat hij 13 van die cvt bakken had liggen die allemaal kapot zijn.

Maar mijn bak was nog perfect en hoefde niets aan te gebeuren, ben blij ook had nog maar 25.000 km gelopen.