Systeemfout collision systeem ?

Gestart door DennisAngela, december 08, 2023, 10:10:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

DennisAngela

Hallo luitjes

Ik heb sinds een week een J11 1.6 dig-t uit 2017 hiervoor een J10.
Dinsdag rij ik op de grote weg in de spits na afremmen ineens motor uit en oranje lampjes op display  melding is systeemfout. direct naar de vluchtstrook en anwb laten komen.

Deze hebben geprobeerd de auto uit te lezen maar dit leverde niets op als alleen dat die beste man vertelde dat de systemen niet met elkaar zouden communiceren.

Harde reset gegeven zonder succes alles werkt zodra ik contact aanzet geeft hij de melding weer alles verder gaat aan maar starten ho maar motor draait niet rond niets van enige reactie van motor.  de oranje lampjes die branden zijn lampjes die naar mijn  idee aangeven dat ik een aanrijding zou hebben.

auto staat weer bij de garage waar ik hem heb gekocht en hebben tot op heden geen idee wat het is.

Is er hier iemand die enig idee heeft of iemand die dit ook heeft meegemaakt??

alvast bedankt.
Qashqai J10 1.6 2009
Qashqai J11 1.6 dig-t 190pk Business Editie

Nissanwielmonteur

Wat leest de garage uit?

De is dat een officiƫle dealer??
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

tigrimang

Nissan Qashqai J11 Tekna 2017
1.2 Dig-T 6-manual
Prins VSI-2.0 DI

DennisAngela

Sorry mensen voor mijn mega late reactie.

Was helemaal vergeten dat ik een post open had staan.

Toch vind ik het belangrijk te melden wat het werkelijke probleem was waardoor de qq niet meer wilde starten.

De auto heeft 2 weken bij de garage gestaan en alles is eruit geweest.
uit eindelijk bleek het systeem van de ecu waardoor het anti collision systeem activeert doorgebrand te zijn. dus de gehele computer is vervangen en het probleem is opgelost.

Wel jammer dat er niet achter te komen is waardoor deze spontaan doorgebrand is tijdens een normale rit.

groetjes Dennis

Qashqai J10 1.6 2009
Qashqai J11 1.6 dig-t 190pk Business Editie