Rood uitroepteken

Gestart door mevvie, december 06, 2023, 23:59:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

mevvie

Beste forumleden,

Sinds vandaag knippert het rode uitroepteken op mijn dashboard. Deze komt en gaat! Heeft dit met mijn remmen te maken? Auto rijd voor de rest prima
Wie weet wat dit inhoud?
Mijn dank is groot.

Mvg
Mevvie

Qsil

Misschien waarschuwing dat het vriest, gladheid.
Nissan Qashqai Tekna, wit, 2012, 2.0, 4 wdr. automaat, benzine, side bars, dubbele uitlaat, spatlappen, Bose installatie, Nissan drl.

moos

niveau remvloeistof, zou wel even bij de garage langs gaan.

mevvie

Citaat van: moos op december 07, 2023, 08:10:23 AMniveau remvloeistof, zou wel even bij de garage langs gaan.

mijn dank is groot. Idd remvloeistof bijgevuld en lampje is verdwenen.
Dank je wel

Siena

Citaat van: mevvie op december 07, 2023, 11:41:06 AMremvloeistof bijgevuld en lampje is verdwenen

Niveau remvloeistof kan op 2 manieren zakken. 1. door lekkage en 2. doordat de blokken zover versleten zijn dat er extra remvloeistof nodig is om nog te kunnen remmen.
In beide gevallen is er dus iets aan de hand. Laat daarom controleren op lekkages en laat ook blokken en schijven controleren.

Nissanwielmonteur

Of de koppelingscilinder lekt.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!

mevvie

Citaat van: Siena op december 08, 2023, 20:19:04 PM
Citaat van: mevvie op december 07, 2023, 11:41:06 AMremvloeistof bijgevuld en lampje is verdwenen

Niveau remvloeistof kan op 2 manieren zakken. 1. door lekkage en 2. doordat de blokken zover versleten zijn dat er extra remvloeistof nodig is om nog te kunnen remmen.
In beide gevallen is er dus iets aan de hand. Laat daarom controleren op lekkages en laat ook blokken en schijven controleren.
aha dat zou idd kunnen. Ga het laten nakijken. Dank je wel

mevvie

Citaat van: Nissanwielmonteur op december 08, 2023, 20:29:37 PMOf de koppelingscilinder lekt.
ik krijg wel de volgende melding bij het uitlezen, zou dat er wat mee te maken hebben.
"P083329 koppeling schakelaar signaal samenhang" en wat is deze melding?

Siena

Citaat van: Nissanwielmonteur op december 08, 2023, 20:29:37 PMkoppelingscilinder

Had ik even niet aan gedacht, klopt, de koppeling "drinkt" uit hetzelfde potje.

mevvie

Citaat van: Nissanwielmonteur op december 08, 2023, 20:29:37 PMOf de koppelingscilinder lekt.
denk idd dat ik het daar moet zoeken icm die storing die hij aangeeft (koppeling signaal samenhang). Remvloeistof was weer iets gezakt, daarom denk ik koppelingcilinder.
Laat er gewoon een nieuwe koppelingcilinder opzetten en rondom nieuwe remblokken!

mevvie

Citaat van: Siena op december 08, 2023, 20:19:04 PM

Citaat van: mevvie op december 11, 2023, 20:07:47 PM
denk idd dat ik het daar moet zoeken icm die storing die hij aangeeft (P083329 koppeling schakelaar signaal samenhang) Remvloeistof was weer iets gezakt, daarom denk ik koppelingcilinder.
Laat er gewoon een nieuwe koppelingcilinder opzetten en rondom nieuwe remblokken!

mevvie

hoofd koppelingcilinder of die hulpcilinder?

Mvg Mev

Siena

Citaat van: mevvie op december 11, 2023, 20:54:43 PMhoofd koppelingcilinder of die hulpcilinder

Dat ziet de garage wel aan de lekkage, er verdwijnt immers vloeistof?
Remvloeistof laat de lak oplossen. Vind je dus kleffe blaren en opgeloste lak, dan zit daar het lek.

mevvie

Ik zal jullie iets moois vertellen. We/ik  gingen ervan uit dat of de remblokken versleten waren of hoofd koppelingcilinder stuk/lek was!
De uiteindelijke reden voor de lekkage: onlangs had ik mijn draagarmen laten vervangen bij een autobedrijf/garage.
Mijn buurman die af en toe aan mijn auto klust kwam er vandaag erachter dat ze bij de garage tijdens het vervangen van de draagarmen de bout van  het slangetje die naar de remklauwen gaat niet goed heeft aangedraaid waardoor remvloeistof daar is gaan lekken! Garage gaat het morgen van me horen! Dus dat!

En heb ik een hoofd koppelingcilinder over (die ik al besteld had) 

Nissanwielmonteur

Nou dat is niet bepaald iets moois.
Eerder levensgevaarlijk.
Nissanwielmonteur sinds 01-08-1986.
Het spreekuur is bijna iedere avond geopend vanaf 21.00uur.

Appen gaat makkelijker, vraag gerust mijn nummer.

Stuurt u mij een bericht, hou dan uw berichten en email in de gaten!!!